SPORTURI  »  AUTO  »  ANALIZĂ

După ce a văzut Duster-ul în carne şi oase, Gazeta face analiza noului model » Pro şi contra

Articol de GSP - Publicat vineri, 05 martie 2010 00:00

SUV-ul Daciei reprezintă un pas imens pentru constructor. Poziţionarea low-cost are însă şi unele neajunsuri


Primul SUV din istoria constructorului de la Mioveni are toate premisele să rescrie istoria modelelor "4x4". Preţul de pornire fără concurenţă al Duster-ului cu tracţiune integrală, de 12.300 de euro (TVA inclus),  îi va pune pe mulţi pe gînduri, dacă avem în vedere că, la banii aceştia, nu găseşti pe piaţă decît cel mult o compactă sau o maşină cu arhitectură de off-roader. 

Sistemul "4x4" face diferenţa, chiar dacă ajută mai mult în lupta, urbană sau extraurbană, cu noroiul şi zăpada! Nu vă aşteptaţi ca Duster-ul să aibă abilităţile unui Freelander II dar, dacă avem în vedere garda la sol de 210 mm, unghiurile de atac (30 de grade) şi degajare (36 de grade), precum şi "integrala" de sorginte Nissan, SUV-ul românesc s-ar putea să nu dezamăgească în teren. Râmîne de văzut la drive-test! Iar spaţiul şi confortul oferite nu prea au nici ele egal.

Clapetă imensă
E clar că Duster-ul a făcut un uriaş pas înainte din punct de vedere al designului . Cu toate acestea însă, nu pot fi trecute cu vederea cîteva aspecte. Capacul buşonului de alimentare e aproape cît cel al unui laptop de 13 inch. La Duster-ul "4x2" lipseşte locul pentru roata de rezervă!

Fără aer condiţionat la versiunea de bază
Cel mai ieftin Duster, cel de 10.500 de euro, nu are aer condiţionat şi nici nu se poate pune ca opţiune. Mai mult, nici versiunea următoare, "Ambiance", nu dispune de AC, clientul fiind nevoit să scoată din buzunar încă 750 de euro. Rezultatul: cel mai ieftin Duster cu AC ajunge la 11.750 de euro, în variantă "4x2", şi la 13.500 de euro, în cazul celui "4x4". Iar sistemul de control al stabilităţii (ESP), care îl înglobează şi pe cel antipatinaj (ASR), costă şi el 250 de euro în plus şi nu se poate pune decît pe modelul cu motor diesel 1.5 dCi,110 CP.

Metehne din trecut
Orice ar face, se pare că cei de la Dacia au rămas blocaţi într-o buclă temporală ce îşi are originea pe vremea Novei. Butoanele pentru comanda sistemelor de ventilaţie şi de aer condiţionat seamănă cu nişte robineţi. Cele pentru comanda geamurilor electrice spate sînt tot pe podea, între scaunele faţă. "Piesa de rezistenţă" rămîne comutatorul pentru reglarea farurilor. Are aceeaşi formă şi merge la fel ca la Berlină.


13.500 de euro (TVA inclus) costă cel mai ieftin Duster "4x4" cu aer condiţionat

17.250 de euro (TVA inclus) trebuie să scoateţi din buzunar pentru un Duster full-option: piele, sistem antipatinaj (ASR), 4 airbag-uri, geamuri electrice faţă/spate şi altele

SUV-ul Daciei reprezintă un pas imens pentru constructor. Poziţionarea low-cost are însă şi unele neajunsuri

Primul SUV din istoria constructorului de la Mioveni are toate premisele să rescrie istoria modelelor "4x4". Preţul de pornire fără concurenţă al Duster-ului cu tracţiune integrală, de 12.300 de euro (TVA inclus),  îi va pune pe mulţi pe gînduri, dacă avem în vedere că, la banii aceştia, nu găseşti pe piaţă decît cel mult o compactă sau o maşină cu arhitectură de off-roader. 

Sistemul "4x4" face diferenţa, chiar dacă ajută mai mult în lupta, urbană sau extraurbană, cu noroiul şi zăpada! Nu vă aşteptaţi ca Duster-ul să aibă abilităţile unui Freelander II dar, dacă avem în vedere garda la sol de 210 mm, unghiurile de atac (30 de grade) şi degajare (36 de grade), precum şi "integrala" de sorginte Nissan, SUV-ul românesc s-ar putea să nu dezamăgească în teren. Râmîne de văzut la drive-test! Iar spaţiul şi confortul oferite nu prea au nici ele egal.

Clapetă imensă
E clar că Duster-ul a făcut un uriaş pas înainte din punct de vedere al designului . Cu toate acestea însă, nu pot fi trecute cu vederea cîteva aspecte. Capacul buşonului de alimentare e aproape cît cel al unui laptop de 13 inch. La Duster-ul "4x2" lipseşte locul pentru roata de rezervă!

Fără aer condiţionat la versiunea de bază
Cel mai ieftin Duster, cel de 10.500 de euro, nu are aer condiţionat şi nici nu se poate pune ca opţiune. Mai mult, nici versiunea următoare, "Ambiance", nu dispune de AC, clientul fiind nevoit să scoată din buzunar încă 750 de euro. Rezultatul: cel mai ieftin Duster cu AC ajunge la 11.750 de euro, în variantă "4x2", şi la 13.500 de euro, în cazul celui "4x4". Iar sistemul de control al stabilităţii (ESP), care îl înglobează şi pe cel antipatinaj (ASR), costă şi el 250 de euro în plus şi nu se poate pune decît pe modelul cu motor diesel 1.5 dCi,110 CP.

Metehne din trecut
Orice ar face, se pare că cei de la Dacia au rămas blocaţi într-o buclă temporală ce îşi are originea pe vremea Novei. Butoanele pentru comanda sistemelor de ventilaţie şi de aer condiţionat seamănă cu nişte robineţi. Cele pentru comanda geamurilor electrice spate sînt tot pe podea, între scaunele faţă. "Piesa de rezistenţă" rămîne comutatorul pentru reglarea farurilor. Are aceeaşi formă şi merge la fel ca la Berlină.

13.500 de euro (TVA inclus) costă cel mai ieftin Duster "4x4" cu aer condiţionat

17.250 de euro (TVA inclus) trebuie să scoateţi din buzunar pentru un Duster full-option: piele, sistem antipatinaj (ASR), 4 airbag-uri, geamuri electrice faţă/spate şi altele

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (35)
 •  04 Mai 2010, 04:13

- pt off road 105 cp cat are(renault e celebra pt ca da valori supraapreciate, deci sa speream ca are 100 cp :)) macar)caci germanul cand mi-a spus ca a mea are x cai chiar are x cai... am testat'o in service... oricum sunt suficienti la cat de grea e, la off road conteaza deci altele, cuplul in special ca de aia sun cam toate diesel - pt sosea e putin... chiar daca e usoara - arata infect - la banii astia (18 000 E plus taxe) iti iai VW touareg secon, care e masina...

rovidiu
rovidiu  •  29 Aprilie 2010, 10:06

Sunteti nebuni. Am citit numai comentarii de tot rasul... comparatii aberante etc. Hai sa comentam pe ceea ce este nu asa din ce am auzit noi: Toate comparatiile trebuie facute pentru un Duster de 17000 contra concurenta si aici ma refer doar la 4x4. Uitati-va la alte marci si vorbiti dupa aia de pret...intradevar Dusterul nu-ti ofera multe ci doar strictul necesar, nu iti iei 4x4 sa te duci cu el la terase prin Dorobanti ! Iti iei un Duster doar pt ca ai nevoie! iar nevoia asta nu e scumpa!

 •  15 Martie 2010, 10:54
Postat de pe 05 Martie 2010, 08:24

Cu masina asta o sa sparga piata in India, pakistan, America de sud, Cuba, China si alte asemenea zone obscure. In Europa nu au NICIO SANSA. Cred ca versiunea de baza nu e cu nimic mai buna decat un Logan. Frectie la un picior de lemn e acest DUSTER. Mai mult, cred ca ne fac Romania de ras astia de la dacia scotand pe piata un asemnea pseudo-SUV-atelaj. Sunteti fratilor cu 30 de ani in urma nemtilor la masini. Logan=dezamagire totala Duster=esec din start, gluma Europei

cu dezamagirea totala de Logan au spart piata nu numai pe meleagurile alea pomenite de tine, ci si in Germania si in general in Europa, asa ca n-ar fi exclus ca si cu esecul din start Duster sa dea lovitura si pe batranul continent, indiferent daca unor compatrioti carora le pute tot ce-i autohton le place sau nu cum arata sau cum se cheama

Vezi toate comentariile (35)
Comentează