Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 11 mai 2010 00:00
Chiar dacă vorbim de un monovolum cu 7 locuri, noul Ford S-Max are pronunţate accente sportive datorită motorizărilor sale puternice
Ford S-Max facelift a primit noi motorizări, iar cu siguranţă cel mai căutat propulsor va fi noul turbodiesel 2.0 TDCI, care va avea trei variante de putere: 115, 140 şi 163 CP. Bineînţeles, toate respectă normele Euro5. La drive test, S-Max s-a prezenat cu versiunea de top diesel, motor de 2 litri şi 163 CP. Lesne de înţeles, maşina a arătat un puternic accent de sportivitate.
Propulsorul s-a dovedit a fi unul puternic, vioi şi fără să facă prea mult zgomot. S-Max s-a dovedit a avea o ţinută de drum impecabilă. Un monovolum plăcut de condus cu toate caracteristicile ei deloc blînde ascunse sub capotă.
Varianta pe benzină este chiar fioroasă. Vorbim de un propulsor supraalimentat 2.0 Ecoboost SCTI cu 203 CP. Tehnologie nouă, injecţie directă care face o echipă redutabilă cu transmisia automată, care oferă iubitorilor de adrenalină şi modul manual secvenţial. Despre putere nu e mai cazul să amintim. Trebuie punctată o altă calitate a acestuia: silenţiozitatea lui.
Revenind la putere, S-Max nu pare un monovolum. Este fîşneţ, are o direcţie precisă, iar schimbările de viteză se produc într-o manieră calmă. Asta dacă nu este folosit modul secvenţial, unde te poţi juca după bunul plac cu puterea noului Ford S-Max.
Datorită tehnologiei folosite, S-Max nu are un consum mare. Datele tehnice ale celor de la Ford evidenţiază un consum mixt de 8,1 l/100 km pentru motorul pe benzină SCTI de 203 CP, iar în cazul variantei de top diesel, 2.0 TDCI cu 163 CP de doar 5,7 l/100 km. Chiar şi cu talpă grea pe acceleraţie, deci cu un şofat mai sportiv, cifrele rezultate din drive test sînt un pic mai mari. Cifra 10 în cazul litrilor consumaţi într-o sută de kilometri nu sare în privinţa fiarei Ecoboost, iar la diesel ajungi la un 7l/100 km.
Plusuri. Design "kinetic" agresiv
Ford S-Max facelift arată mult mai bine decît modelul anterior. Maşina a primit capotă, grilă faţă şi stopuri cu LED-uri noi. Bara din faţă este echipată cu lumini de poziţii de asemenea cu LED-uri (foto). Motorizările oferite sînt puternice şi nu sînt mari consumatoare de combustibil. S-a renunţat la frîna de mînă de tipul "manşa de avion" în favoarea uneia electronice. Interiorul este spaţios, poate în topul MPV-urilor
Minusuri. Preţ pe măsură
Ford S-Max n-a fost niciodată o maşină ieftină. S-Max şi Renault Espace sînt cele mai mari şi mai confortabile MPV-uri, dar preţurile lor "premium" pot reprezenta un impediment în faţa competitorilor. Dimensiunile acestora sînt însă sensibil mai mici.
28.300 de euro (TVA inclus) este preţul de bază al noului S-Max în Germania. Maşina va fi disponibilă în România începînd cu luna iunie.
Adversari:
Marcă Preţ (TVA inclus)
Renault Espace de la 29.800 euro
Peugeot 5008 de la 21.569 euro
Opel Zafira de la 18.200 euro
Mazda 5 de la 20.090 euro
Chiar dacă vorbim de un monovolum cu 7 locuri, noul Ford S-Max are pronunţate accente sportive datorită motorizărilor sale puternice
Ford S-Max facelift a primit noi motorizări, iar cu siguranţă cel mai căutat propulsor va fi noul turbodiesel 2.0 TDCI, care va avea trei variante de putere: 115, 140 şi 163 CP. Bineînţeles, toate respectă normele Euro5. La drive test, S-Max s-a prezenat cu versiunea de top diesel, motor de 2 litri şi 163 CP. Lesne de înţeles, maşina a arătat un puternic accent de sportivitate.
Propulsorul s-a dovedit a fi unul puternic, vioi şi fără să facă prea mult zgomot. S-Max s-a dovedit a avea o ţinută de drum impecabilă. Un monovolum plăcut de condus cu toate caracteristicile ei deloc blînde ascunse sub capotă.
Varianta pe benzină este chiar fioroasă. Vorbim de un propulsor supraalimentat 2.0 Ecoboost SCTI cu 203 CP. Tehnologie nouă, injecţie directă care face o echipă redutabilă cu transmisia automată, care oferă iubitorilor de adrenalină şi modul manual secvenţial. Despre putere nu e mai cazul să amintim. Trebuie punctată o altă calitate a acestuia: silenţiozitatea lui.
Revenind la putere, S-Max nu pare un monovolum. Este fîşneţ, are o direcţie precisă, iar schimbările de viteză se produc într-o manieră calmă. Asta dacă nu este folosit modul secvenţial, unde te poţi juca după bunul plac cu puterea noului Ford S-Max.
Datorită tehnologiei folosite, S-Max nu are un consum mare. Datele tehnice ale celor de la Ford evidenţiază un consum mixt de 8,1 l/100 km pentru motorul pe benzină SCTI de 203 CP, iar în cazul variantei de top diesel, 2.0 TDCI cu 163 CP de doar 5,7 l/100 km. Chiar şi cu talpă grea pe acceleraţie, deci cu un şofat mai sportiv, cifrele rezultate din drive test sînt un pic mai mari. Cifra 10 în cazul litrilor consumaţi într-o sută de kilometri nu sare în privinţa fiarei Ecoboost, iar la diesel ajungi la un 7l/100 km.
Plusuri. Design "kinetic" agresiv
Ford S-Max facelift arată mult mai bine decît modelul anterior. Maşina a primit capotă, grilă faţă şi stopuri cu LED-uri noi. Bara din faţă este echipată cu lumini de poziţii de asemenea cu LED-uri (foto). Motorizările oferite sînt puternice şi nu sînt mari consumatoare de combustibil. S-a renunţat la frîna de mînă de tipul "manşa de avion" în favoarea uneia electronice. Interiorul este spaţios, poate în topul MPV-urilor
Minusuri. Preţ pe măsură
Ford S-Max n-a fost niciodată o maşină ieftină. S-Max şi Renault Espace sînt cele mai mari şi mai confortabile MPV-uri, dar preţurile lor "premium" pot reprezenta un impediment în faţa competitorilor. Dimensiunile acestora sînt însă sensibil mai mici.
28.300 de euro (TVA inclus) este preţul de bază al noului S-Max în Germania. Maşina va fi disponibilă în România începînd cu luna iunie.
Adversari:
Marcă Preţ (TVA inclus)
Renault Espace de la 29.800 euro
Peugeot 5008 de la 21.569 euro
Opel Zafira de la 18.200 euro
Mazda 5 de la 20.090 euro