SPORTURI  »  AUTO  »  MARELE PREMIU AL STATULUI SINGAPORE

Fără comunicaţii radio » Prima cursă de Formula 1 în care discuţiile dintre piloţi şi ingineri sînt restricţionate

Articol de GSP - Publicat sambata, 20 septembrie 2014 00:00 / Actualizat vineri, 19 septembrie 2014 23:22

Singapore va fi prima cursă din acest sezon în care vor fi restricţionate discuţiile în căşti dintre piloţi şi ingineri.

FIA a luat o măsură drastică chiar înaintea Marelui Premiu al statului Singapore. Aceasta a comunicat echipelor că discuţiile radio dintre piloţi şi ingineri vor fi restricţionate drastic începînd cu Grand Prix-ul din Singapore.

Practic, informaţiile de la boxe vor fi mult mai puţine, nu se vor mai cunoaşte timpii realizaţi de ceilalţi şi nici nu se vor mai putea schimba setările reuşite folosite de colegul de echipă.

Măsura nu este pe placul celor de la Mercedes, deşi cei doi piloţi, Rosberg şi Hamilton, se află în luptă directă pentru titlul mondial, iar orice informaţie venită dinspre boxe ar fi fost bine venită pentru fiecare dintre ei.

Cu toate acestea, cei doi au declarat că modificările sînt pozitive, dar că acestea pot duce inclusiv la schimbări în maniera de a pilota.

Hamilton mai are de recuperat 22 de puncte, iar britanicul are nevoie neapărat de o victorie şi o clasare a lui Rosberg în afara punctelor. Cui va purta noroc nocturna de pe Marina Bay rămîne de văzut!

Interesantă este şi lupta în clasamentul constructorilor. Mercedes s-a detaşat şi nu mai are nici o emoţie. Pe locul doi se află Red Bull, la 182 de puncte de echipa germană. Miza este locul trei, unde între Williams şi Ferrari sînt doar 15 puncte.

Un avantaj pentru echipa britanică, ale cărei monoposturi dotate cu motoare Mercedes sînt mult mai competitive decît propulsoarele "Căluţului cabrat".

Lista FIA cu tipurile de mesaje interzise:
- trasa ideală pe circuit
- contact cu bordurile
- setările monopostului pentru anumite viraje
- detalii despre timpii pe sector pentru un alt pilot
- viteza în viraje comparativ cu un alt pilot
- selectarea treptelor de viteze comparativ cu un alt pilot
- selectarea treptelor de viteză în general; punct de frînare
- rata de frînare comparativ cu alt pilot
- modul de frînare în general; stabilitatea monopostului la frînare
- aplicarea accelerării comparativ cu un alt pilot
- aplicarea accelerării în general
- utilizarea sistemului DRS comparativ cu alt pilot
- utilizarea oricărui buton pentru depăşiri
- tehnici de pilotaj în general.

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (1)
meka
meka  •  20 Septembrie 2014, 12:15

Mi se pare foarte corect. Sa vedem acum cine e cel mai bun! M-am saturat sa vad cum unii piloti care n-au nici o treaba cu meseria asta obtin rezultate bune din cauza ca sunt tinuti in brate de echipa sau monopost! Foarte buna decizie! O sa vedem curse mult mai interesante si mai aproape de adevar de acum incolo!

Vezi toate comentariile (1)
Comentează
Close