SPORTURI  »  AUTO  »  REFORMĂ ÎN F1

FIA va creşte greutatea minimă a monoposturilor din sezonul viitor

Articol de GSP - Publicat joi, 30 aprilie 2009 00:00

Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a decis să crească greutatea minimă a monoposturilor cu 15 kilograme, începând din sezonul 2010, informează Reuters.

Piloţii mai înalţi, precum Robert Kubica (BMW-Sauber), au fost dezavantajaţi în acest sezon din cauza introducerii sistemului KERS. Acesta cântăreşte aproximativ 30 de kilograme, iar greutatea minimă a monoposturilor în acest sezon este de 605 kg, piloţii folosind mai puţin balast pentru a stabiliza maşina.

Kubica a folosit într-o singură cursă KERS, în timp ce colegul său, Nick Heidfeld, care este mai uşor, a folosit sistemul în toate cursele.

FIA a anunţat că din sezonul viitor greutatea minimă a monopostului, plus pilot, va fi de 620 de kilograme.

Şeful echipei BMW-Sauber, Mario Theissen, afirmase luna trecută că Formula 1 va deveni un "campionat de jochei" dacă nu se măreşte greutatea minimă.

De asemenea, forul internaţional a decis să ofere constructorilor mai multă libertate dacă se pot încadra în bugetul de 40 de milioane de lire sterline, cu 10 milioane mai mult decât propunerea iniţială.

Începând cu sezonul viitor, în campionatul de Formula 1 mai pot apărea trei echipe, iar numărul de monoposturi care vor lua startul în fiecare cursă va ajunge la 26.

NewsIn

Federaţia Internaţională de Automobilism ( FIA) a decis să crească greutatea minimă a monoposturilor cu 15 kilograme, începând din sezonul 2010, informează Reuters.

Piloţii mai înalţi, precum Robert Kubica ( BMW-Sauber), au fost dezavantajaţi în acest sezon din cauza introducerii sistemului KERS. Acesta cântăreşte aproximativ 30 de kilograme, iar greutatea minimă a monoposturilor în acest sezon este de 605 kg, piloţii folosind mai puţin balast pentru a stabiliza maşina.

Kubica a folosit într-o singură cursă KERS, în timp ce colegul său, Nick Heidfeld, care este mai uşor, a folosit sistemul în toate cursele.

FIA a anunţat că din sezonul viitor greutatea minimă a monopostului, plus pilot, va fi de 620 de kilograme.

Şeful echipei BMW-Sauber, Mario Theissen, afirmase luna trecută că Formula 1 va deveni un "campionat de jochei" dacă nu se măreşte greutatea minimă.

De asemenea, forul internaţional a decis să ofere constructorilor mai multă libertate dacă se pot încadra în bugetul de 40 de milioane de lire sterline, cu 10 milioane mai mult decât propunerea iniţială.

Începând cu sezonul viitor, în campionatul de Formula 1 mai pot apărea trei echipe, iar numărul de monoposturi care vor lua startul în fiecare cursă va ajunge la 26.

NewsIn

Citește și:
Liga 2, etapa #16 » Steaua, ciuruită în 30 de minute la Bacău, dar scorul zilei vine de la Bistrița! Toate rezultatele + clasamentul
Liga 2
Liga 2, etapa #16 » Steaua, ciuruită în 30 de minute la Bacău, dar scorul zilei vine de la Bistrița! Toate rezultatele + clasamentul
Au publicat sumele: câți bani câștigă analiștii TV din emisiunile sportive
Campionate
Au publicat sumele: câți bani câștigă analiștii TV din emisiunile sportive
Grupa MORȚII la Campionatul Mondial: Norvegia, ghinion la prima participare după 28 de ani
Campionatul Mondial de Fotbal 2026
Grupa MORȚII la Campionatul Mondial: Norvegia, ghinion la prima participare după 28 de ani
După 10 ani! Pe ce loc poate termina România turneul Mondial: două condiții de îndeplinit la ultimul meci
Handbal
După 10 ani! Pe ce loc poate termina România turneul Mondial: două condiții de îndeplinit la ultimul meci
Lanț de magazine dispare din România. Cine vine în loc
Profit.ro
Lanț de magazine dispare din România. Cine vine în loc
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

Acuzații SEISMICE împotriva lui Gheorghe Tadici: „S-a răzbunat că nu i-au ieșit pariurile! Știe toată țara că pariază!” » Retrasă definitiv la doar 25 de ani: „Era terminată psihic de Tadici, plângea non-stop!”

Scor aiuritor la baschet: 207 puncte diferență! » Scandal după meci: „E nevoie de bun-simț în astfel de situații” vs „Să ne oprim și să nu mai jucăm?”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă niciun comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează