SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

FOTO Crossover american » General Motors n-avea cum să lipsească din clasa B a SUV-urilor, Chevrolet lansînd pe piaţă Trax

Articol de - Publicat duminica, 15 septembrie 2013 00:00 / Actualizat sambata, 14 septembrie 2013 20:50

Chevrolet are o mare tradiţie în categoria SUV-urilor. Industria auto evoluează continuu, apar tot timpul noi segmente, de nişă.

În clasa B a SUV-urilor, General Motors s-a mişcat ceva mai greu faţă de adversarii din piaţă, Americanii n-aveau cum să ingnore acest segment şi s-au conformat în cele din urmă: Opel Mokka şi Chevrolet Trax.

Vorbim de Trax, cel mai mic dintre SUV-urile celor de la Chevrolet. Cuvîntul cel mai potrivit pentru acesta este crossover. Oferă două versiuni de tracţiune: 4X2 şi, bineînţeles, 4X4. Ţinta lui este publicul urban, dar pentru că are şi o gardă de sol ceva mai ridicată (16 cm) te poţi aventura şi pe drumuri denivelate. Pentru un off-road veritabil, Chevrolet are SUV-uri adevărate.

Românii sînt fani declaraţi ai combustibilului pe motorină. Dacă nu mergi mult cu maşina pentru a amortiza diferenţa de bani dintre un benzinar şi un diesel, cel puţin 10.000 de kilometri într-un an an, nu mai merită banii. Consumurile au devenit cam aceleaşi, a apărut şi sistemul Start&Stop tocmai pentru a reduce consumul. Sigur, e o diferenţă în ceea ce priveşte cuplul motor, avantajul dieselului fiind indiscutabil.

Trax s-a pregătit pentru drive-test cu un propulsor turbo 1.4, benzină, cutie manuală în 6 trepte, tracţiune integrală, dar nepermanentă. Intră în acţiune atunci cînd sistemele electronice simt că Trax-ul are nevoie de ajutor.

Pentru că e turbo, înseamnă că Trax-ul are putere şi e foarte sprinten. Insonorizarea e bună şi maşina stă bine pe şosea.

Chevrolet a declarat un consum mediu pentru acest propulsor de 6,4 l/100 km. Dar cine se uită după cifrele oficiale? Cu un mers civilizat şi cu talpă fină pe pedala de acceleraţie, consumul se învîrte în jurul cifrei de 8l/100 km. Aşa că turbo nu e de speriat!

Chevrolet Trax 1.4 140 CP MT6 AWD
Preţ pornire: 15.500 euro (TVA inclus)
Preţ model testat: 19.500 euro (TVA inclus)
0-100 km/h: 9,8 s
Viteză maximă: 194 km/h
Consum mixt: 6,4 l/100 km
Capacitate: 1.364 cmc
Cuplu maxim: 200 Nm/1.850 rpm
Putere maximă: 140 CP/4.900 rpm
Dimensiuni L/l/h: 4,2/1,7/1,6 m
Verdict ****


Plusuri
Un Trax tehnologizat
Trax oferă trei motoare eficiente şi puternice, cu un consum redus: 1.4 turbo, 1.6, ambele pe benzină, şi un diesel de 1.7 litri, tot turbo. BringGo este o aplicaţie pentru smartphone-uri pe care o pot folosi clienţii care au instalat pe Trax sistemul multimedia MyLink. Un ecran de 7 inch care permite conexiunea cu un telefon mobil atît prin cablu, cît şi prin Bluetooth. Cu BringGo se afişează traseele calculate de smartphone pentru destinaţiile dorite. Aplicaţia poate stoca hărţile în telefon fără să mai fie nevoie de roaming atunci cînd eşti plecat în străinătate.


Minusuri
Economie la materiale
Plasticul folosit nu este de cea mai bună calitate, fiind foarte tare. Tot la capitolul economii ale celor de la Chevrolet cînd au realizat Trax-ul intră şi ceasul de bord. Este acelaşi folosit la Aveo, cu indicatoare digitale şi iluminare albastră. Cam modest pentru un SUV. Chiar dacă vorbim de unul mini!

Adversari
Renault Captur
Opel Mokka
Nissan Juke
Peugeot 2008

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează