Articol de GSP - Publicat marti, 28 iunie 2011 00:00 / Actualizat marti, 28 iunie 2011 18:22
După ce a cîştigat titlul în Trofeul Andros, Dacia Duster a reuşit o nouă performanţă de excepţie pe plan internaţional. Modelul de 850 CP a terminat pe podium celebra cursa Pikes Peak, reuşind un timp de 10 minute şi 17 secunde.
Versiunea de competiţie Dacia Duster No Limit a alergat cu succes în cursa de la Pikes Peak, unde a reuşit să se claseze pe locul al treilea în cadrul categoriei Unlimited, destinată celor mai puternice maşini aliniate la start.
Duster "No Limit" a fost preparat de echipele de ingineri de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare) şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Divizia Renault Sport Technologies, care a oferit expertiză unică în ceea ce priveşte competiţiile auto pe toată durata proiectului şi a furnizat anumite piese.
Prototipul Dacia Duster care a concurat la Pikes Peak este propulsat de un motor V6 de 3,8 litri şi 850 CP la 7.000 rpm, preluat de la Nissan GT-R. Propulsorul VR 38 DETT păstrează doar blocul motor de GT-R şi a fost conceput de specialiştii de la Sodemo pentru a maximiza performanţele vehiculului în ciuda altitudinii la care s-a desfăşurat proba. Startul s-a dat la altitudinea de 2.860 m, iar sosirea s-a aflat la 4.300 m.
Conform automarket, Performanţa a clasat modelul românesc în spatele lui Rhys Millen (Hyundai PM580 - 10 minute 09 secunde) şi în faţa câştigătorului Nabuhiro Monster Tajima (Suzuki SX4 Hill Climb Special). Timpul obţinut de japonezul victorios, 9 minute şi 51 de secunde, este un nou record al competiţiei.