SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

FOTO Ne-au vizitat fantomele! Gazeta Sporturilor a testat două modele Rolls-Royce: Wraith și Ghost

Rolls-Royce Wraith (coupe) și Rolls Royce Ghost (limuzină) au fost aduse din Marea Britanie pentru testele din România +6   FOTO
Rolls-Royce Wraith (coupe) și Rolls Royce Ghost (limuzină) au fost aduse din Marea Britanie pentru testele din România

Articol de - Publicat duminica, 28 august 2016 00:00

Dintotdeauna, un Rolls-Royce a fost silențios, asta și explică faptul că britanicii au ales să-și boteze modele precum Phanthom, Wraith sau Ghost.

Britanicii spun că 80% dintre proprietarii de Rolls-Royce își conduc singuri mașinile. Ar fi și păcat să nu șofezi asemenea minunății, rodul unor minți luminate și pline de imaginație.

Chiar și pentru un jurnalist auto, obișnuit să conducă tot felul de mașini, un test cu un Rolls-Royce este satisfacția supremă, iar dacă e vorba și de două modele la pachet, Wraith și Ghost, anulezi orice din programul tău, lași totul baltă și te duci să-ți bucuri sufletul.

"Două ore și maxim 150 de kilometri pentru test-drive", ți se spune atunci când semnezi că ai luat în custodie cele două Rolls-uri. Suficient și te rogi ca totul să meargă perfect, fără evenimente neprevăzute.

Vom vorbi mai puțin despre cum merg Wraith (coupe) și Ghost (limuzină). Doar nu vă interesează consumul sau în câte secunde prinde suta de kilometri? Motoare de 6,6 litri, V12, turbo, benzină. 570 CP și 780 Nm în cazul lui Ghost și 632 CP și 800 Nm pentru Wraith. Viteza este limitată pentru ambele la 250 km/h.

Simți că plutești atunci când conduci o astfel de mașină, simți că șofezi pe o pernă de aer. Faptul că luneta este extrem de mică și de abia zărești în spate sau că în viraje, inerția se simte bine devin lucruri nesemnificative. 

Ce nu știați despre Rolls-Royce

CULORI
Marca are o paletă de 40.000 de culori pentru vopseaua exterioară. La fabrică, acestea sunt exemplificate clienților cu un simplu ruj. De când se află sub umbrela BMW, din 2003, Rolls-Royce a vândut 20.000 de unități și s-au folosit 500 de culori. Vopseaua include tratări suplimentare, de două ori mai multe decât la una normală pentru a realiza un luciu impecabil.

COACH LINE
Este o linie distinctivă care este trasată în zona mediană, pe toată lungimea caroseriei. Este făcută manual, cu pensula de un așa numit Master Coachliner. Este singura ocupație în fabrică a acestui angajat special pe care-l cheamă Mark Court. În prezent are și un ucenic, de sex feminin, care a fost acceptat de către Rolls-Royce. Fiecare linie durează 3 ore.

Unii clienți optează ca o linie să se termine fie cu un simbol pictat, fie cu blazonul casei lor. Coach Line nu este pe toate modelele.  Au existat situații când Master Coachliner s-a adus acasă la client după ce acesta s-a hotărât, ulterior cumpărării unui Rolls, că vrea pe caroserie liniile Coach Line.

RĂZBOIUL BMW- VOLKSWAGEN
Există în momentul de față o singură fabrică, la Goodwood în Marea Britanie. Când marca a fost scoasă la vânzare, BMW și Volkswagen au licitat, 340 milioane de lire sterline și, respectiv 400 milioane de lire sterline. A câștigat VW pentru că a oferit mai mult, cumpărând marca și fabrica. Volkswagen a produs aceste mașini până în 2002, iar la 1 ianuarie 2003, marca a intrat pe mâna bavarezilor.

Rolls LTD erau deținătorii ai dreptului de utilizare a mărcii, iar BMW avea relații bune cu această companie pentru că în anii '70 făceau împreună motoare de avion. În cele din urmă, două mărci germane au bătut palma, iar Rolls Royce a ajuns pe mâna celor de la BMW pentru numai 40 milioane de lire sterline.

Cei de la BMW au câștigat astfel dreptul de folosire pentru marcă, statuetă și grilă. VW n-a rămas cu mâna goală, primind în schimb Bentley și fosta fabrică Rolls Royce.

CONDIȚIA LORDULUI MARCH
Între cele două a existat un process, părțile au ajuns la un acord: VW a produs Rolls până în 2002, iar de la 1 ianuarie 2003, BMW a preluat ștafeta, având o fabrică nou-nouță la Goodwood, la 100 de kilometri de Londra. Locul pe care au construit fabrica este pe domeniul lui Charles Gordon-Lennox, conte de March și Kinrara, mare iubitor de mașini și cai.

Aristocratul britanic a avut o singură condiție, ca în momentul în care iese pe balcon dimineața să nu vadă nici o construcție în fața ochilor. Bavarezii s-au conformat și au făcut-o în spatele unui deal, iar ca să-l mulțumească și mai tare, pe acoperișul fabricii au fost plantați copaci și gazon.

CÂT DUREAZĂ ASAMBLAREA FINALĂ
Un Rolls-Royce Pahntom este produs în 5,5 zile, iar Ghost, Wraith și Dawn într-o zi și jumătate.

BESPOKE, PROCESUL DE PERSONALIZARE
Pînă la sfârșitul celui de-ai doilea război mondial, Rolls-Royce oferea doar șasiul mașinii, iar clienții mergeau la un carosier pentru a o realiza la comandă, așa cum te duci acum la croitor pentru un costum de haine. Rolls a preluat idea, dar nu mai vorbim de caroserie acum, ci de materiale, clientul având libertatea de personalizare a mașinii.

Servicii de Bespoke:

  • PIELE – struț, alligator sau blană de iepure sau mătase.
  • PRELUCARE – de la broderie până la laser
  • MATERIALE – marmură sau piatră
  • LUMINI ACOPERIȘ - 1.340 de lumini cu cabluri de fibră optică care pot fi aranjate într-o anumită formă (constelații, logo sau blazon, cu posibilitatea să le luminezi separat. Se numește Starlight headliner și se realizează în 14 ore, manual, asta înseamnă că fiecare gaură se face manual, fiecare cablu în parte se introduce manual
  • TAPIȚERIE- material din care se face kilt-ul
  • FURNIR- un lemn cu pori deschiși, nefiind lucios, tot procesul este manual și durează 6 săptămâni de când sosesc plăcile până la formele finale
  • UMBRELA - nelipsită la această marcă. Lăcașul ei este ventilat pentru ca aceasta să se usuce în maxim 10 minute
  • MOCHETA - lână de oaie californiană

321.000 €(fără taxe) costă un Rolls-Royce Wraith

„Fotbalul se «deteritorializează»! Nu mai există ceva esențial” » Un profesor de antropologie, Christian Bromberger, conferință de excepție despre o „mutație” în fotbalul de azi: „Am plecat de la tifoso, adică boală contagioasă, și am ajuns aici”

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează