SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

FOTO Valetul deştept » Ford Mondeo a ajuns la cea de-a patra generaţie

Articol de - Publicat marti, 03 februarie 2015 00:00 / Actualizat luni, 02 februarie 2015 21:49

Noul model arată foarte bine şi primeşte comenzi de la pasagerii săi. Trebuie doar să rosteşti în engleză “mi-e foame”, iar maşina te duce la cel mai apropiat restaurant de locul în care te găseşti în acel moment.

Nu este obligatoriu ca ultima generaţie a unui model să arate mai bine decît predecesorul, de multe ori designerii neavînd mînă bună atunci cînd s-au prezentat cu ultima noutate.

Mondeo a ajuns la cea de-a patra generaţie, iar cei de la Ford au creat, intenţionat sau nu, un pic de suspans în jurul lui, întîrziind lansarea. Cum miza este uriaşă, clasa medie fiind extrem de populată, în frunte cu liderul în vînzări Volkswagen Passat, şi el tocmai primenit, constructorul americano-german n-a vrut să dea greş preferînd să amîne noul Mondeo pînă cînd era gata de întîlnirea cu clienţii săi.

Mondeo  şi-a răsplătit fanii pentru că modelul arată foarte bine, cu siguranţă infinit mai bine decît precedentul, indiferent dacă vorbim de versiunea în 5 uşi sau break-ul. Un look masculin, sobru, privindu-l din faţă fiind chiar agresiv.
Şi ca să-i vedem răutatea, am testat versiunea cea mai populară printre clienţi: dieselul 2.0 TDCI, 180 CP, cutie manuală în 6 trepte.

Sînt 6 motorizări disponibile, inclusiv EcoBoost-ul 1.5 litri, 160 CP, produs la Craiova. Dar românilor le place în continuare dieselul, nu doar pentru consum, ci şi pentru cuplul oferit încă de la turaţii joase, în cazul de faţă între 2.000 şi 2.500 rpm. Am întîlnit un propulsor vioi şi silenţios, acompaniat de o transmisie precisă şi bine etajată.

Consum
Cifrele oficiale vorbesc de un consum mixt al lui Mondeo care abia atinge 4,4l/100 km. Aşa scrie în cartea tehnică!  În realitate, în funcţie de stilul de mers, maşina lui Ford se înscrie în valorile 5l/100 km dacă nu ai o talpă mai grea şi 7l/100 km în situaţia în care vrei să simţi toţi cei 180 cai-putere disponibili la 3.500 rpm.

Mondeo îţi găseşte restaurantul cel mai apropiat
Întotdeauna, Mondeo a uimit prin spaţiul oferit la interior. Nici actualul model nu dezamăgeşte, un portbagaj imens la care ai acces uşor, indiferent dacă vorbim de versiunea în 5 uşi cu hayon sau wagon-ul (break).

Ford oferă un sistem de infotainment SYNC 2 pe un ecran tactil color de 8 inci, cu o grafică încîntătoare. Cu ajutorul lui Sync 2, butonul de pornire fiind pe volan, Mondeo este receptiv la comenzile vocale. Spui pur şi simplu că "mi-este foame", obligatoriu în engleză ("I’m hungry"), iar GPS-ul localizează zona în care te afli şi caută restaurantele din apropiere.

Plusuri: Centuri de siguranţă cu airbag
Centurile de siguranţă spate sînt dotate cu airbag, Mondeo fiind primul model din lume, alături de Fusion, varianta americană a lui Mondeo, care foloseşte acest sistem de siguranţă. Singura condiţie ca ele să funcţioneze este aceea ca pasagerii din spate să le şi folosească, românii încă neutilizînd centurile din spate, deşi ele au devenit obligatorii!* Cu Active Park Assist, maşina poate parca automat atît în locuri de parcare paralele, cît şi perpendiculare

Minusuri: O consolă simpluţă
Mondeo a trecut de la o extremă la alta. Vechiul model avea consola plină de butonaşe. Acum, noul Mondeo este aerisit, poate chiar mai mult decît trebuia

Date tehnice:
- 2.0 TDCI 180 CP
- Preţ pornire: 23.150 euro (TVA inclus)
- Preţ model testat: 26.300 euro (TVA inclus)
- 0-100 km/h: 8,3s
- Viteză maximă: 224 km/h
- Consum mixt: 4,4l/100km
- Capacitate: 2.000 cmc
- Cuplu maxim: 400 Nm/2.000 rpm
- Putere maximă: 180 CP/3.500 rpm
- Dimensiuni (L/l/h): 4,8/2,1/1,4 m

ADVERSARI
Volkswagen Passat:    22.398 euro
Opel Insignia:    21.185 euro
Peugeot 508:    22.809 euro
Mazda 6:    21.690 euro
*Preţ de bază (TVA inclus)

Verdict: CINCI STELE!

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează