SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Fratele mai mic

Articol de - Publicat luni, 23 februarie 2009 00:00

Audi Q5 e mai scurt, mai compact şi aproape la fel de lat faţă de Q7. Maşină arată însă foarte bine şi e extrem de accesorizată


Faţă de Audi Q7, Q5 pare intrat la apă. În realitate, în segmentul său, ultima realizare a germanilor de la Ingolstadt este mare, chiar generos în dimensiuni: lungime 4,63 m şi o lăţime de 1,88 m. Nu e înalt, are 1,65 metri, tocmai pentru a imprima maşinii un accent sportiv. ;)

Audi Q5 s-a lansat în România în noiembrie, anul trecut, în aceeaşi zi în care aceeaşi maşină era prezentată oficial şi în Germania. Românii,  fideli mărcii germane, au mers pe încredere şi au comandat-o fără s-o vadă nici măcar în poze. Păcăleală sau nu?

Începem cu exteriorul. Q5 arată foarte bine. Bineînţeles are legături cu Q7 din punctul de vedere al caroseriei. E însă mai scurt, mai compact şi aproape la fel de lat faţă ca fratele mai mare. :O

Interiorul oferă tot ce-şi poate dori un client de la o maşină premium. Plafonul este un geam imens, "Open Sky", cum l-au botezat cei de la Audi. Chiar dacă unora nu le place, consola centrală este plină de butoane. Ultima generaţie a sistemului "Audi Multi Media Interface este la bordul lui Q5. Display color de 7 inci, hărţi 3D, două cititoare de carduri. Portbagajul se deschide electric. În rest, printre altele, clima polizonală, asistenţă acustică şi optică la parcări, faruri adaptive, Audi Sound System cu 10 difuzoare, navigaţie şi "Audi hold assist", asistenţă la staţionarea în pantă.;)

Pentru drive test s-a folosit singura varianta pe benzină, 2.0 TFSI, 211 CP. Şoferul poate seta maşina în funcţie de ce rută urmează să parcurgă. La un drum lung, se optează pentru Confort: suspensiile devin mai moi, direcţia mai moale, iar cutia schimbă la turaţii mici pentru un consum redus. Pentru Dinamic, suspensiile sînt rigide, acceleraţia este promptă, direcţia la fel, iar cutia schimbă viteze la limită. Există şi o setare de mijloc: Auto.

Cum era de aşteptat, motorul este la înălţime datorită tehnologiei injecţiei directe de benzină supraalimentate cînd e cazul. Rezultă performanţe foarte bune şi un consum redus de carburant. Viteză maximă este de 22 km/h, acceleraţia de la 0-100 km/h durează 7,2 secunde. Cutia de viteză cu 7 rapoarte "S Tronic" cu dublu ambreiaj funcţionează ireproşabil, pînă şi cei mai fideli clienţi ai cutiei manuale rămîn încîntaţi de performanţele acesteia. Tracţiunea "Quattro" (integrală şi permanentă) este şi ea la înălţime. Pe asfalt nu sînt probleme, iar în viraje Q5 e sigură pe ea. Sigur că are şi un preţ pe măsură. E Audi însă e şi premium!


36.700 de euro (fără TVA) costă un Q5, 2.0 TFSI, 211 CP. Maşina testată ajunge la 68.874 de euro (TVA inclus), opţionalele costînd 21.177 de euro

Adversarii lui Q5
Mercedes GLK
BMW X3
Toyota RAV 4
Volvo XC 60


FLASH


Noul Lexus hibrid
Noul Lexus RX 450h va fi lansat în Europa cu ocazia Salonul Auto de la Geneva. Maşina va avea un consum de combustibil foarte mic şi o reducere fără precedent a emisiilor de CO2 datorită tehnologiei Lexus Hybrid Drive. Hibridul RX 450h va fi dotat cu un motor V6 pe benzină şi două motoare electrice care funcţionează în tandem, obţinîndu-se astfel un mod inteligent de transmisie integrală electrică.

Audi, lider la lux
Audi îşi păstrează poziţia de lider pe segmentul Premium în România pe luna ianuarie 2009. Au fost vîndute 74 de unităţi, înregistrînd o cotă de 40,2% din piaţa premium. Totodată, Audi este lider în ianuarie şi în segmentul B cu modelele A4 şi A5, în segmentul C cu Audi A6 şi în segmentul B-SUV cu noul Q5. În prima lună a lui 2009 s-au vîndut: A3- 7 unităţi, A4- 24, A5- 2, A6- 8, A8- 2 (dintre care 1 model de Audi S8), TT- 1, A6 allroad quattro- 4, Q5- 14 şi Q7- 12.

Audi Q5 e mai scurt, mai compact şi aproape la fel de lat faţă de Q7. Maşină arată însă foarte bine şi e extrem de accesorizată

Faţă de Audi Q7, Q5 pare intrat la apă. În realitate, în segmentul său, ultima realizare a germanilor de la Ingolstadt este mare, chiar generos în dimensiuni: lungime 4,63 m şi o lăţime de 1,88 m. Nu e înalt, are 1,65 metri, tocmai pentru a imprima maşinii un accent sportiv. ;)

Audi Q5 s-a lansat în România în noiembrie, anul trecut, în aceeaşi zi în care aceeaşi maşină era prezentată oficial şi în Germania. Românii,  fideli mărcii germane, au mers pe încredere şi au comandat-o fără s-o vadă nici măcar în poze. Păcăleală sau nu?

Începem cu exteriorul. Q5 arată foarte bine. Bineînţeles are legături cu Q7 din punctul de vedere al caroseriei. E însă mai scurt, mai compact şi aproape la fel de lat faţă ca fratele mai mare. :O

Interiorul oferă tot ce-şi poate dori un client de la o maşină premium. Plafonul este un geam imens, "Open Sky", cum l-au botezat cei de la Audi. Chiar dacă unora nu le place, consola centrală este plină de butoane. Ultima generaţie a sistemului "Audi Multi Media Interface este la bordul lui Q5. Display color de 7 inci, hărţi 3D, două cititoare de carduri. Portbagajul se deschide electric. În rest, printre altele, clima polizonală, asistenţă acustică şi optică la parcări, faruri adaptive, Audi Sound System cu 10 difuzoare, navigaţie şi "Audi hold assist", asistenţă la staţionarea în pantă.;)

Pentru drive test s-a folosit singura varianta pe benzină, 2.0 TFSI, 211 CP. Şoferul poate seta maşina în funcţie de ce rută urmează să parcurgă. La un drum lung, se optează pentru Confort: suspensiile devin mai moi, direcţia mai moale, iar cutia schimbă la turaţii mici pentru un consum redus. Pentru Dinamic, suspensiile sînt rigide, acceleraţia este promptă, direcţia la fel, iar cutia schimbă viteze la limită. Există şi o setare de mijloc: Auto.

Cum era de aşteptat, motorul este la înălţime datorită tehnologiei injecţiei directe de benzină supraalimentate cînd e cazul. Rezultă performanţe foarte bune şi un consum redus de carburant. Viteză maximă este de 22 km/h, acceleraţia de la 0-100 km/h durează 7,2 secunde. Cutia de viteză cu 7 rapoarte "S Tronic" cu dublu ambreiaj funcţionează ireproşabil, pînă şi cei mai fideli clienţi ai cutiei manuale rămîn încîntaţi de performanţele acesteia. Tracţiunea "Quattro" (integrală şi permanentă) este şi ea la înălţime. Pe asfalt nu sînt probleme, iar în viraje Q5 e sigură pe ea. Sigur că are şi un preţ pe măsură. E Audi însă e şi premium!

36.700 de euro (fără TVA) costă un Q5, 2.0 TFSI, 211 CP. Maşina testată ajunge la 68.874 de euro (TVA inclus), opţionalele costînd 21.177 de euro

Adversarii lui Q5
Mercedes GLK
BMW X3
Toyota RAV 4
Volvo XC 60


FLASH

Noul Lexus hibrid
Noul Lexus RX 450h va fi lansat în Europa cu ocazia Salonul Auto de la Geneva. Maşina va avea un consum de combustibil foarte mic şi o reducere fără precedent a emisiilor de CO2 datorită tehnologiei Lexus Hybrid Drive. Hibridul RX 450h va fi dotat cu un motor V6 pe benzină şi două motoare electrice care funcţionează în tandem, obţinîndu-se astfel un mod inteligent de transmisie integrală electrică.

Audi, lider la lux
Audi îşi păstrează poziţia de lider pe segmentul Premium în România pe luna ianuarie 2009. Au fost vîndute 74 de unităţi, înregistrînd o cotă de 40,2% din piaţa premium. Totodată, Audi este lider în ianuarie şi în segmentul B cu modelele A4 şi A5, în segmentul C cu Audi A6 şi în segmentul B-SUV cu noul Q5. În prima lună a lui 2009 s-au vîndut: A3- 7 unităţi, A4- 24, A5- 2, A6- 8, A8- 2 (dintre care 1 model de Audi S8), TT- 1, A6 allroad quattro- 4, Q5- 14 şi Q7- 12.

Playtech: BOMBĂ! Frații Dedeman au spart banca. Au dat 58 de milioane de euro pe o nouă afacere neașteptată


Comentarii (4)
 •  23 Februarie 2009, 10:08

l-am vazut ieri pe strada si azi apare articolu?! :)) hai k sunteti idioti

 •  23 Februarie 2009, 09:50

CEI DE LA TOYOTA CHIAR FAC SUPER MASINI , LA FIABILITATE NU -I INTRECE NIMENI . CINE VREA O MASINA SA-L TINA PANA LA PENSIE SA-SI IA TOYOTA .

 •  23 Februarie 2009, 08:46

Viteză maximă este de 22 km/h, acceleraţia de la 0-100 km/h durează 7,2 secunde

Vezi toate comentariile (4)
Comentează