SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Înapoi la 4x4

Articol de GSP - Publicat joi, 11 iunie 2009 00:00

Opel Insignia a luat tot ceea ce a fost mai bun de la predecesorii săi, inclusiv opţiunea de tracţiune integrală

Opel Vectra "A", stră-străbunicul lui Insignia, a fost primul sedan de clasă medie a constructorului din Rusellheim care a fost dotat cu tracţiune integrală (1990). Din anumite motive însă, unele legate de fiabilitate, altele de marketing, Opel a renunţat la această opţiune şi, de la Vectra "B" pînă la "C", nu a mai existat nici o versiune "4x4". Concurenţa a profitat de "retragere", a plusat ca la poker pe această dotare extrem de utilă pentru siguranţa pe drumurile cu aderenţă scăzută şi a cîştigat, cererea pentru maşinile obişnuite cu tracţiune integrală crescînd simţitor în ultimii ani. Prin urmare, Insignia s-a întors "la prima dragoste" şi atît sedan-ul, cît şi Sports Tourer-ul pot trage cu toate cele patru roţi.

260 CP pe şosea
Maşina testată a fost un Insignia Sports Tourer 2.8 V6 de top, cu şasiu FlexRide şi sistem Adaptive 4x4. Cei 260 de cai putere ai motorului supraalimentat sînt suficienţi pentru a transforma break-ul într-o sportivă de ocazie. Cuplul de 350 Nm, ce poate ajunge la 400 Nm pentru cîteva secunde graţie overboost-ului, conferă reprize bune indiferent de viteză. Iar şasiul adaptiv (FlexRide - schimbă parametrii suspensiilor, al direcţiei şi sensibilitatea ESP-ului) şi tracţiunea integrală veghează permanent asupra comportamentului maşinii pe şosea.

Una caldă, alta rece
Motorul, şasiul şi transmisia constituie "partea caldă" a ofertei Insignia! Cea rece se referă la cutia de viteze automată, cu 6 rapoarte şi opţiune de comandă manuală. Dacă se opteză pentru un stil de condus sportiv, se trece pe manual şi se vrea, de exemplu, trecerea rapidă într-o treaptă inferioară pentru abordarea unui viraj, cutia refuză să răspundă. De ce? Pentru că electronica calculează că, în urma manevrei, motorul s-ar supratura şi intră în "safe mode".

34.500 de euro (TVA inclus) costă un Insignia Sports Tourer 2.8 V6 cu tracţiune integrală

1.530 de litri
este volumul maxim de încărcare oferit de break-ul Opel

Opel Insignia a luat tot ceea ce a fost mai bun de la predecesorii săi, inclusiv opţiunea de tracţiune integrală

Opel Vectra "A", stră-străbunicul lui Insignia, a fost primul sedan de clasă medie a constructorului din Rusellheim care a fost dotat cu tracţiune integrală (1990). Din anumite motive însă, unele legate de fiabilitate, altele de marketing, Opel a renunţat la această opţiune şi, de la Vectra "B" pînă la "C", nu a mai existat nici o versiune "4x4". Concurenţa a profitat de "retragere", a plusat ca la poker pe această dotare extrem de utilă pentru siguranţa pe drumurile cu aderenţă scăzută şi a cîştigat, cererea pentru maşinile obişnuite cu tracţiune integrală crescînd simţitor în ultimii ani. Prin urmare, Insignia s-a întors "la prima dragoste" şi atît sedan-ul, cît şi Sports Tourer-ul pot trage cu toate cele patru roţi.

260 CP pe şosea
Maşina testată a fost un Insignia Sports Tourer 2.8 V6 de top, cu şasiu FlexRide şi sistem Adaptive 4x4. Cei 260 de cai putere ai motorului supraalimentat sînt suficienţi pentru a transforma break-ul într-o sportivă de ocazie. Cuplul de 350 Nm, ce poate ajunge la 400 Nm pentru cîteva secunde graţie overboost-ului, conferă reprize bune indiferent de viteză. Iar şasiul adaptiv (FlexRide - schimbă parametrii suspensiilor, al direcţiei şi sensibilitatea ESP-ului) şi tracţiunea integrală veghează permanent asupra comportamentului maşinii pe şosea.

Una caldă, alta rece
Motorul, şasiul şi transmisia constituie "partea caldă" a ofertei Insignia! Cea rece se referă la cutia de viteze automată, cu 6 rapoarte şi opţiune de comandă manuală. Dacă se opteză pentru un stil de condus sportiv, se trece pe manual şi se vrea, de exemplu, trecerea rapidă într-o treaptă inferioară pentru abordarea unui viraj, cutia refuză să răspundă. De ce? Pentru că electronica calculează că, în urma manevrei, motorul s-ar supratura şi intră în "safe mode".

34.500 de euro (TVA inclus) costă un Insignia Sports Tourer 2.8 V6 cu tracţiune integrală

1.530 de litri
este volumul maxim de încărcare oferit de break-ul Opel

Playtech: Ce muncește Bănel Nicoliță acum și câți bani câștigă de când a fugit din România (exclusiv)


Comentarii (3)
 •  11 Iunie 2009, 10:53
Postat de george6085 pe 11 Iunie 2009, 08:43

de unde ash pootea sa mi-o comand s eu ?? a aparut in toata tara???

din bangladesh :)))))))..incearca pe cocalari.ro :))

 •  11 Iunie 2009, 09:02

baiatule... dupa cum scrii, nu cred ca ai trecut clasa a 8-a. Asa ca nu mai visa erotic, si intoarce-te la "tovarasii" tai de pe messenger. te "poooop"

george6085
george6085  •  11 Iunie 2009, 08:43

de unde ash pootea sa mi-o comand s eu ?? a aparut in toata tara???

Vezi toate comentariile (3)
Comentează