Articol de GSP - Publicat miercuri, 25 noiembrie 2009 00:00
De la depărtare, Insignia OPC afişează un aer obişnuit. Cei 325 CP de sub capotă, frînele Brembo, cu discuri perforate, şi scaunele Recaro îl aliniază însă la "Start"
Ideea unei maşini sport deghizată în "haine" normale, de stradă, are mulţi adepţi şi a prins contur în curţile multor constructori. De ce? Pentru că o parte din pasionaţii de cai putere şi performanţe pe asfalt vor să-şi mîne hergheliile în fiecare zi, indiferent că este vorba despre drumul spre serviciu sau spre şcoala copilului. Şi nimic nu poate fi mai incitant decît să cîştigi o liniuţă sau un duel ad-hoc pe serpentine ori pe circuit în faţa unei maşini sport cu una aparent inocentă şi banală. Surpriza e mare!
Opel Performance Center (OPC) este unul dintre "tartorii" acestui fenomen, de-a lungul timpului OPC-urile din Russelsheim dînd multe bătăi de cap concurenţei prin stabilirea de noi standarde. Ultima creaţie este Opel Insignia OPC care, cu cei 325 CP ai săi, devine cel mai puternic model de clasă medie.
Demonstraţie de forţă
Cel mai indicat loc pentru descărcarea adrenalinei şi a vedea cu adevărat ce poate o maşină sport este circuitul. Iar dacă este vorba şi despre unul de Formula 1, încărcarea psihologică creşte exponenţial. Insignia OPC s-a descurcat admirabil la Hungaroring. Scaunele Recaro te îmbracă perfect, volanul gros oferă o priză excelentă, iar sunetul gros al evacuării semnate "Remus", trezite la viaţă de V6-le twin-turbo, gîdilă plăcut urechea. Primul tur a fost unul de acomodare cu maşina şi circuitul. Cele trei setări disponibile pentru motor, direcţie şi suspensii (Normal, Sport şi OPC) chiar se simt! Apoi, au urmat cîteva ture cu acceleraţia la fund. Insignia OPC s-a ţinut impecabil pe viraje. Tracţiunea integrală cu diferenţial spate cu aluncare limitată ţine maşina ca pe şine, iar direcţia, chiar dacă e electrică, oferă un feedback intuitiv.
Lipsă explozie turbo
Inginerii au gîndit foarte atent Insignia OPC. În regim de exploatare normal, maşina oferă satisfacţii pînă şi celor mai cîrcotaşi. Dar, pe pistă, reacţia liniară a motorului şi cutia de viteze cu trepte lungi penalizează performanţele. Parcă nici n-ar fi twin-scroll turbo! Iar lipsa aparentă de putere se simte cel mai tare la ieşirea din viraje, în ciuda celor 325 CP de pe hîrtie. O dată lansat însă, OPC-ul trage bine şi, mai ales, frînează extraordinar. Brembo ştie de ce!
Date tehnice
Putere (CP/rpm) 325/5.250
Cuplu (Nm/rpm) 435/5.250
Acc. 0-100 km/h (s) 5,8
Vit. max. (km/h) 250
Adversari:
VW Passat R36
Mazda 6 MPS
Ford Mondeo 2.5 Turbo
6 secunde îi trebuie OPC-ulu să ajungă la 100 km/h
10.000 km de teste pe Nurburgring Nordshleife a parcurs Insignia OPC înainte de a fi pus în vînzare
37.900 de euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru Opel Insignia OPC
De la depărtare, Insignia OPC afişează un aer obişnuit. Cei 325 CP de sub capotă, frînele Brembo, cu discuri perforate, şi scaunele Recaro îl aliniază însă la "Start"
Ideea unei maşini sport deghizată în "haine" normale, de stradă, are mulţi adepţi şi a prins contur în curţile multor constructori. De ce? Pentru că o parte din pasionaţii de cai putere şi performanţe pe asfalt vor să-şi mîne hergheliile în fiecare zi, indiferent că este vorba despre drumul spre serviciu sau spre şcoala copilului. Şi nimic nu poate fi mai incitant decît să cîştigi o liniuţă sau un duel ad-hoc pe serpentine ori pe circuit în faţa unei maşini sport cu una aparent inocentă şi banală. Surpriza e mare!
Opel Performance Center (OPC) este unul dintre "tartorii" acestui fenomen, de-a lungul timpului OPC-urile din Russelsheim dînd multe bătăi de cap concurenţei prin stabilirea de noi standarde. Ultima creaţie este Opel Insignia OPC care, cu cei 325 CP ai săi, devine cel mai puternic model de clasă medie.
Demonstraţie de forţă
Cel mai indicat loc pentru descărcarea adrenalinei şi a vedea cu adevărat ce poate o maşină sport este circuitul. Iar dacă este vorba şi despre unul de Formula 1, încărcarea psihologică creşte exponenţial. Insignia OPC s-a descurcat admirabil la Hungaroring. Scaunele Recaro te îmbracă perfect, volanul gros oferă o priză excelentă, iar sunetul gros al evacuării semnate "Remus", trezite la viaţă de V6-le twin-turbo, gîdilă plăcut urechea. Primul tur a fost unul de acomodare cu maşina şi circuitul. Cele trei setări disponibile pentru motor, direcţie şi suspensii (Normal, Sport şi OPC) chiar se simt! Apoi, au urmat cîteva ture cu acceleraţia la fund. Insignia OPC s-a ţinut impecabil pe viraje. Tracţiunea integrală cu diferenţial spate cu aluncare limitată ţine maşina ca pe şine, iar direcţia, chiar dacă e electrică, oferă un feedback intuitiv.
Lipsă explozie turbo
Inginerii au gîndit foarte atent Insignia OPC. În regim de exploatare normal, maşina oferă satisfacţii pînă şi celor mai cîrcotaşi. Dar, pe pistă, reacţia liniară a motorului şi cutia de viteze cu trepte lungi penalizează performanţele. Parcă nici n-ar fi twin-scroll turbo! Iar lipsa aparentă de putere se simte cel mai tare la ieşirea din viraje, în ciuda celor 325 CP de pe hîrtie. O dată lansat însă, OPC-ul trage bine şi, mai ales, frînează extraordinar. Brembo ştie de ce!
Date tehnice
Putere (CP/rpm) 325/5.250
Cuplu (Nm/rpm) 435/5.250
Acc. 0-100 km/h (s) 5,8
Vit. max. (km/h) 250
Adversari:
VW Passat R36
Mazda 6 MPS
Ford Mondeo 2.5 Turbo
6 secunde îi trebuie OPC-ulu să ajungă la 100 km/h
10.000 km de teste pe Nurburgring Nordshleife a parcurs Insignia OPC înainte de a fi pus în vînzare
37.900 de euro (TVA inclus) este preţul de bază pentru Opel Insignia OPC
Soluția de urgență? Un fost mare internațional, pregătit să-i ia locul lui Arne Slot la Liverpool