SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Inspirație » Noul Audi Q7 rămîne cel mai lung și mai lat model din segmentul său, dar acum mult mai bine proporționat

Articol de - Publicat duminica, 27 septembrie 2015 00:00

Noul Audi Q7 este cel mai lung și mai lat model din segment, dar mai scund decît predecesorul său, considerat acum 10 ani, la momentul lansării, un mic vapor

Primul SUV de la Audi a fost Q7. Debutul celor din Ingolstadt în acest segment trebuia marcat într-un fel, toată lumea decretînd atunci că Audi a lansat o mașină foarte mare, un mic vapor! După 10 ani, germanii și-au reconsiderat poziția, chiar dacă primul Q7 a fost un real succes printre clienți, dovadă că abia acum s-a ajuns la generația a II-a. Nu punem facelift-urile! Dimensiunile generoase au rămas, fiind în continuare cel mai lung (peste 5 metri) și mai lat model dintre adversarii săi. Proporțiile sînt altele, iar acest lucru se vede imediat cum dai ochii cu el. Este mai scund, deci nu e o regulă să fii foarte înalt ca să faci impresie bună!

5 sau 7 locuri? Q7 îndeplinește ambele dorințe, dar pentru că am tot lăudat că noul Q7 a umblat la dimensiuni, pentru drive-test am ales varianta generoasă de confort: 5 locuri, deci un portbagaj imens: 890 de litri, peste BMW X5 și Mercedes-Benz GLE, mașina care înlocuiește ML-ul, cunoscut de toată lumea.

La bordul lui Q7 nu te poți plictisi. Un display aproape cît diametrul volanului te ajută să nu greșești drumul, iar un altul, care apare din planșa de bord atunci cînd pornești motorul îți oferă conectivitate și acces la toate informațiile mașinii. Maneta sau levierul cutiei automate seamănă cu o manșă de avion. Un pic mai în spate, aproape de scaunul din dreapta, se găsește butonul pentru volum. E singurul din acea zonă, deci n-ai cum să-l ratezi dacă ești cu ochii la drum. Avantajul lui este că poate fi folosit cu ușurință și de pasagerul din dreapta.

Două motoare

Între un benzinar, 3.0 litri TDFI, 333 CP, și un diesel V6, tot 3 litri și 272 CP, pentru drive-test am ales varianta a doua din două motive: datorită cuplului superior, 600 Nm, disponibil între 1.500 și 3.000 rotații pe minut, și, în al doilea rînd, pentru a vedea dacă spusele lui Audi la capitolul eficiență privind consumul (cu 26% la sută mai puțin carburant față de generația anterioară) sînt adevărate. 5,7 litri/100 km este consumul dat de Audi, 6,5l/100 km după 300 kilometri rulați extraurban, fără resetarea cifrelor de la bord înainte.

Pentru că a ținut o dietă drastică, 325 de kilograme mai ușoară față de vechiul Q7, SUV-ul lui Audi a devenit sprinten. Transmisia automată Triptronic cu 8 trepte are și ea rolul ei. Schimbă repede și bine, iar dacă vrei ca tu să fii stăpînul ei în orice moment, padelele îți stau la dispoziție să te joci cum dorești!

Date tehnice

Audi Q7 V6 3.0 litri TDI 272 CP
Preț pornire: 65.814 euro (TVA inclus)
Preț model testat: 68.059 euro (TVA inclus)
0-100 km/h: 6,3s
Viteză maximă: 234 km/h
Consum mixt:
Capacitate: 2.967 cmc
Cuplu maxim: 600 Nm/1.500-3.000 rpm
Putere maximă: 272 CP/3.250-4.250 rpm
Dimensiuni (L/l/h): 5/2,2/1,7m
Verdict: *****

Adversari

BMW X5 63.922 euro
Mercedes-Benz GLE 57.784 euro
Range Rover 97.340 euro
*Preț de bază, TVA inclus

  • Plusuri

Premium peste tot

Interior spațios, extrem de bine tehnologizat, materiale de calitate * Mai ușoară cu 325 de kilograme față de vechiul model * Dimensiunile lui Q7 sînt acum mult mai bine proporționate, deși rămîne în continuare cel mai lung și cel mai lat din segmentul său * Consum foarte bun avînd în vedere cilindreea motorului * Pachetul Drive Select oferă nu mai puțin de 7 moduri de rulare, inclusiv Offroad Plus (Q7 se înalță și merge cu o viteză de maxim 30 km/h)

  • Minusuri

Moftul care poate deveni periculos

Q7 nu este primul model din grupul VAG care oferă, opțional, un display color generos (Audi TT, Audi A4 sau VW Passat) în care poți alege informațiile dorite, inclusiv navigația, în locul în care de obicei sînt amplasate indicatoarele clasice (turometrul, vitezometrul). Șoferul este nevoit să-și coboare privirea, luîndu-și ochii de la drum, ceea ce nu prea este indicat

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (2)
dl.axinte
dl.axinte  •  27 Septembrie 2015, 10:44

In primul rand vedeti ce faceti cu softul ala problema. Nu cred ca v-ar prinde bine o amenda de 18 miliarde(!!!!!) de euro asa cum se vehiculeaza in presa .

travka
travka  •  27 Septembrie 2015, 09:29

poate modelul asta o sa ia si curba la peste 80km /h, precedentul nu avea treaba cu virajele

Vezi toate comentariile (2)
Comentează