SPORTURI  »  AUTO  »  INTERVIU

Interviu cu managerul general Toyota în România: “Voi să nu credeţi că aici e rău. În alte ţări e şi mai rău!”

Toyota GT 86 a fost desemnată de către redacţiile TopGear Marea Britanie şi România, +3   FOTO
Toyota GT 86 a fost desemnată de către redacţiile TopGear Marea Britanie şi România, "Maşina Anului 2012". În România, acest model costă 32.800 de euro (TVA inclus)

Articol de - Publicat joi, 03 ianuarie 2013 00:00 / Actualizat miercuri, 02 ianuarie 2013 22:26

George Kyriazis, managerul general al Toyotei în România, spune că la noi ar trebui să se vîndă anual 150-200.000 de maşini noi. Ce s-a întîmplat în anii trecuţi, recordul fiind de 350.000 de unităţi, s-a datorat unui “boom al creditelor”.

A venit în România acum 13 ani pentru a pregăti sosirea celui mai important brand japonez de maşini . Din 2006, conduce Toyota România. E grec, e căsătorit cu o bulgăroaică şi spune că prea bătrîn să mai înveţe româneşte. Vrea ca celebra marcă japoneză, cea mai bine vîndută în lume, să devină numărul 1 la noi şi în Europa

- Toyota GT86, "Car of the Year 2012" în opinia celor de la TopGear. Nu e o maşină obişnuită.
- GT 86 se adresează unui public specific. În privinţa vînzărilor acestui model, potenţialul e limitat pentru că, v-am zis, publicul lui este aparte.

- Ce fel de maşină este modelul GT 86?
- Este o maşină care satisface plăcerile entuziaştilor, a oamenilor care se bucură atunci cînd conduc o maşină sport şi care vine la un preţ rezonabil.

- Aţi început bine 2013.
- Este un început fantastic pentru Toyota. Am luat acest premiu prestigios. Vrem ca în noul an, Toyota să readucă un zîmbet pe chipul clienţilor noştri.

Nu citeşte revistele auto

- Vă place brandul TopGear?
- Nu urmăresc revistele auto.

- Nu?
- Nici TopGear şi nici altele.

- De ce?
- N-am timp. Îmi place emisiunea, o urmăresc la TV de fiecare dată cînd mă nimeresc. Este o combinaţie de divertisment şi lucruri interesante despre maşini. Învăţăm multe lucruri şi ne distrăm.

- Sînteţi de origine greacă. De ce Toyota?
- în 1991, după ce mi-am vîndut compania pe care mi-o înfinţasem cu trei ani în urmă, am început să-mi caut un job.

- Şi a fost Toyota?
- Da, am ajuns director de marketing la divizia de autovehicule comerciale Toyota Grecia. Acum, am 21 de ani de Toyota.

Ultima invenţie: airbagul cortină pentru lunetă

- Spuneţi-ne cele mai importante inovaţii sub brandul Toyota
- Sînt multe. Dar vă spun pe ultima. Airbagul cortină pentru lunetă care se declanşează deasupra geamului spate.

Toyota Prius, prima maşină hibridă din lume

- Mai e un capitol în care Toyota a revoluţionat industria auto: modelul Prius, prima maşină cu tehnologie hibridă. Acum, aproape toată lumea face maşini hibride.
- Acum 15 ani, Toyota şi-a propus acest obiectiv de a crea maşini hibride care pentru noi a însemnat o provocare din punct de vedere al tehnologiei pe un plan pe care nimeni nu îndrăznise să se aventureze şi să mulţumească acel target privind protejarea mediului.

- Cam scumpă această tehnologie.
- Hibridul este mult deasupra altor tehnologii. Într-adevăr, este o tehnologie scumpă, dar odată cu mărirea producţiei vor scădea şi preţurile. Cred că în cîţiva ani, tehnologia hibrid va fi la acelaşi preţ cu tehnologia pentru diesel. Hibridul îţi oferă o plăcere unică. Eu conduc un hibrid şi, odată ce experimentezi această tehnologie, nu mai vrei să schimbi.

- De ce?
- Liniştea din maşină, modul în care accelerezi, sentimentul că ai tot ce-ţi doreşti într-un singur pachet. În plus, cînd eşti blocat în trafic, nu iroseşti bani, adică euro nu zboară pe geam.

- Pînă la urmă tot maşinile electrice vor însemna viitorul? Acum, preţurile pentru acestea sînt prohibitive.
- Tehnologia asta e atît de frumoasă! Nu e nici o mirare că toate brandurile auto au ales să încerce maşinile hibride. Hibridul este cea mai apropiată variantă de maşina total electrică şi trebuie străbătută această etapă. Mulţi tind spre maşina full-electrică.

- Dar foarte scumpă.
- Este o tehnolgie mai scumpă, dar uitaţi-vă la industria telefoniei mobile. Deşi îţi poţi cumpăra un telefon cu 20 de euro, toată lumea scoate mulţi bani din buzunare pentru smartphone-uri.

Primii în lume la vînzări

- Toyota ocupă primul loc în lume în ceea ce priveşte vînzările.
- Japonia e o ţară care se bazează pe comerţ, iar piaţa lor este mult prea mică pentru a face faţă, aşa că Toyota, la fel ca alte multe companii din Japonia, se orientează pe exporturi. Pentru că a intrat devreme pe pieţele străine, în special În Statele Unite, unde alte branduri europene s-au trezit mai tîrziu, Toyota este acum numărul 1.

- Asta a fost ţn America.
- La fel s-a întîmplat şi în Africa şi America de Sud, unde ne-am adresat cui trebuie cu modelul potrivit. În cele două continente, Toyota este echivalentul Volkswagen în Europa. Trebuie să produci ceea ce trebuie, la preţul corect, pentru ţara potrivită, de calitate. Iar Toyota a reuşit acest lucru. Acum ne gîndim cum să devenim şi numărul 1 în Europa, dar şi în România.

"Boom-ul creditelor"

- Vînzările de maşini noi din România anunţă o scădere de 15% în 2012 faţă de anul trecut. Care este cifra reală în opinia dumneavoastră?
- În 2007-2008 a fost un boom al creditelor, nu neapărat al vînzărilor de maşini. Normal, cred că aici ar trebui să se vîndă 150.000- 200.000 unităţi pe an.

"Nu pun ştampilă pe o naţiune întreagă"

- Vă place România?
- Da. Dar, vă rog, nu mă puneţi să generalizez.

- Adică?
- Adică să pun o ştampilă pe o naţiune întreagă. Am o opinie despre fiecare individ în parte pe care-l cunosc. Sînt multe lucruri comune între români şi greci. Conexiuni istorice, mereu văd nume greceşti, ascultăm cam aceeaşi muzică, portul popular e similar. Toţi am pornit din acelaşi loc.

- Ce nu vă place?
- Peste tot unde am locuit, Anglia, Bulgaria România, am urît şi urăsc birocraţia. Grecia este cel mai birocratic stat. Voi, ca români, să nu credeţi că aici e rău. În alte ţări e şi mai rău!

Îi place atletismul

- Sportul?
- Doar să le privesc. Îmi place atletismul, indiferent de probă.

- Românii sînt fani ai motoarelor diesel. În Grecia se întîmplă tocmai invers.
- Legile joacă un rol important. În Grecia, dieselul a fost interzis mulţi ani, exceptînd taxiurile. În România, sloganul Toyotei Yaris este «Sorry, Mister Diesel». Pînă acum, motorina era cel mai economic combustibil, dar hibridul îl depăşeşte. Are mult mai multe beneficii.

ALTE ŞTIRI AUTO

Toyota a depăşit GM la vînzări în 2012
Constructorul japonez este pe cale să redevină lider mondial la capitolul vînzări. Încă nu au fost comunicate cifrele oficiale, dar asiaticii estimează 9,7 milioane de unităţi vîndute, cu 22% mai mult faţă de 2011 şi cu 400.000 mai multe decît cele produse de General Motors. Pe locul trei se pare că va fi grupul Volkswagen care a încheiat anul cu 9 milioane de vehicule vîndute.

Primele imagini cu Mercedes-Benz CLA
Au apărut primele imagini cu noul Mercedes-Benz CLA, supranumit "baby CLS". Pe internet circulă poze cu varianta de top, CLA 45 AMG. Producătorul german n-a precizat despre ce motor va avea varianta de top, probabil acelaşi de la A 45 AMG, 345 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm. Oficial se ştie că acest model AMG va avea un sistem de tracţiune integrală 4Matic şi o cutie de viteze automată cu 7 rapoarte. Mercedes CLA va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Detroit din această lună.

547855-mercedes-cla-01.jpg

Apare BMW Seria 4 Coupe
Pînă acum, eram obişnuiţi cu Seria 3, Seria 6 şi Seria 8, apărută acum 24 de ani, dar care nu se mai fabrică. Vorbim de coupe-urile celor de la BMW. Constructorul bavarez vrea să mai adauge şi Seria 4. Deocamdată, e vorba de un concept. O maşină cu un ampatament lung, capotă lungă şi un habitaclu dus în spate. BMW spune că acest concept are un design independent şi că se diferenţiază clar de gama Seriei 3.

Ford renunţă la Ka
Ford a anunţat că în viitorul apropiat, modelul Ka va fi scos din producţie. Cel care a anunţat vestea este Martin Smith, şeful designului Ford Europe, care a declarat că acest model nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor în ceea ce priveşte vînzările. Ka urmează să fie înlocuit de un model ceva mai mare din segmentul A.

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (2)
beeswax106
beeswax106  •  03 Ianuarie 2013, 13:01

sa ne lase astia care zic ca in alte tari e mai rau. NU NE INTERESEAZA si NU CONTEAZA

ovidiu_3003
ovidiu_3003  •  03 Ianuarie 2013, 10:25

Tot Wolsvagin e mai tare...

Vezi toate comentariile (2)
Comentează