SPORTURI  »  AUTO  »  AUTO

Lansare înainte de lansare » Premieră pentru România: noul Opel Astra a sosit deja în București

Conceptul Monza a fost inspirația noului Opel Astra
Conceptul Monza a fost inspirația noului Opel Astra

Articol de - Publicat luni, 31 august 2015 00:00

Noul Opel Astra a sosit la București cu aproape trei săptămîni înainte de lansarea oficială a modelului, programată pe 15 septembrie la Frankfurt, cu ocazia Salonului Auto. O lună mai tîrziu, mașina se va putea vinde și în România.

Niciodată, românii n-au văzut un model nou-nouț înainte de lansarea oficială a acestuia. Grăbite, mărcile obișnuiesc să organizeze evenimente internaționale la care sînt invitați reprezentanții media pentru a le arăta ultimele creații.

Astfel, informația ajunge mai repede către viitori clienți, însă România n-a avut parte de acest privilegiu pînă acum. Apariția noului Opel Astra marchează acum o premieră în acest sens pentru piața autohtonă.   

Opel Astra, cel mai bine vîndut model din gama producătorului german, a ajuns acum la cea de-a cincea generație, primul Astra fiind lansat în 1991. Este cu 200 de kilograme mai ușor decît predecesorul său, iar spațiul și confortul au crescut considerabil.

Nu i-am crezut pe germanii lui Opel și am verificat cam care e soarta pasagerilor din spate. Spațiul pentru picioare este mai mare cu 35 de milimetri, iar bancheta asigură și ea confortul.

Opel spune că s-a umblat inclusiv la optimizarea conturului scaunelor din spate, iar suportul pentru zona coapselor a fost îmbunătăţit datorită înclinării mai pronunţate a scaunului.

Mai mic, dar mai aerodinamic

Germanii au lucrat mult ca spațiul și confortul să fie superioare vechiului model, în condițiile în care noul Astra este mai mic decît predecesorul. Lungimea are 4,37 metri, cinci centimetri mai puţin, iar înălțimea nu depășește 1,46 metri (cu 2,6 centimetri mai scund). A crescut însă coeficientul aerodinamic, de sub 0.30.

De la 95 la 200 CP

Puterile motoarelor noului Astra variază între 95 și 200 cai-putere. Propulsorul 1.6 CDTI oferă mai multe versiuni de putere. Nu lipsește "benzinarul" 1.0 ECOTEC Turbo cu injecție directă (105 CP), motorul pe benzină de la nivelul de bază. Sub capota lui Astra își va face debutul 1.4 ECOTEC Turbo, din aluminiu, cu injecție directă, cu patru cilindri și 150 CP.

Lumini LED inteligente

Matricele de lumini complet LED, patentate de Opel și pentru prima oară oferite modelului Astra, permit condusul cu fază lungă fără orbire. Sistemul funcționează împreună cu camera frontală Opel Eye. Imediat ce mașina a ieșit din mediul urban, fază lungă este activată automat și e permanentă.

La viteze de 80 km/h, șoferii pot observa obiectele de la marginea drumului cu 30 pînă la 40 de metri mai repede decît cu iluminarea obișnuită, halogen sau xenon, în faza scurtă. Rezultă în jur de 1,5 secunde timp în plus pentru șofer de a reacționa.

Ceilalți participanți la trafic nu au o problemă cu orbirea. Cînd camera detectează surse de lumină venite din sens opus sau din spate, LED-urile individuale din zona în cauză sînt dezactivate, tăind pur și simplu lumina din jurul respectivelor vehicule. Restul drumului și împrejurimile sale rămîn însă puternic iluminate.

24.000.000de autovehicule Opel Kadett (predecesorul Astrei) şi Opel Astra au fost vîndute pînă acum. Aliniate unul în spatele celuilalt, toate acestea ar depăşi distanța de 100.000 km şi ar crea o coloană de mașini care ar înconjura ecuatorul de două ori şi jumătate

17motoare noi au fost lansate de către Opel în perioada 2014 - 2018

4,9 l/100 kmeste consumul mixt pentru motorul pe benzină 1.4 turbo (construit în întregime din aluminiu)

BOOM economic într-un oraș din România » Investiție de 650 de milioane de euro: fabrica de anvelope se mută din Rusia

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează