SPORTURI  »  AUTO  »  MARELE PREMIU AL MALAEZIEI

Marea provocare

Articol de GSP - Publicat luni, 06 aprilie 2009 00:00

Sistemul KERS introduce tehnologia hibridă în F1, dă bătăi de cap echipelor

 
Noul sezon este unul al schimbărilor radicale din punct de vedere tehnic. Cea mai importantă modificare o reprezintă introducerea sistemului KERS.

Ce face acest KERS?  Scopul său principal este de a promova şi impulsiona dezvoltarea tehnologiilor alternative. Ideea este că acest sistem trebuie să colaboreze perfect cu restul componentelor în condiţiile de cursă, esenţiale, dacă avem în vedere că sistemul generează un fel de "overboost" de 80 CP, ce poate fi utilizat de pilot pentru cîteva secunde. Într-o depăşire, de exemplu!

Concret, KERS-ul recuperează maximum 400 kJ pe un tur de pistă, pe care îi "păstrează" pentru momentul oportun. Inginerii au avut de ales între două metode. Prima constă în utilizarea unui volant din carbon, în incintă vidată, cuplat la diferenţial prin intermediul unei transmisii de tip CVT (cu variaţie continuă). A doua metodă o reprezintă utilizarea unui motor-generator electric pentru încărcarea bateriilor. El este montat între rezervorul de benzină şi motorul cu ardere internă, fiind legat direct la lanţul de distribuţie al acestuia. Metoda a fost preferată de majoritatea echipelor, atuul său fiind bateriile Lithium-Ion ce pot fi amplasate în diferite locuri, pe post de balast.;)

Sistemul KERS introduce tehnologia hibridă în F1, dă bătăi de cap echipelor

 
Noul sezon este unul al schimbărilor radicale din punct de vedere tehnic. Cea mai importantă modificare o reprezintă introducerea sistemului KERS.

Ce face acest KERS?  Scopul său principal este de a promova şi impulsiona dezvoltarea tehnologiilor alternative. Ideea este că acest sistem trebuie să colaboreze perfect cu restul componentelor în condiţiile de cursă, esenţiale, dacă avem în vedere că sistemul generează un fel de "overboost" de 80 CP, ce poate fi utilizat de pilot pentru cîteva secunde. Într-o depăşire, de exemplu!

Concret, KERS-ul recuperează maximum 400 kJ pe un tur de pistă, pe care îi "păstrează" pentru momentul oportun. Inginerii au avut de ales între două metode. Prima constă în utilizarea unui volant din carbon, în incintă vidată, cuplat la diferenţial prin intermediul unei transmisii de tip CVT (cu variaţie continuă). A doua metodă o reprezintă utilizarea unui motor-generator electric pentru încărcarea bateriilor. El este montat între rezervorul de benzină şi motorul cu ardere internă, fiind legat direct la lanţul de distribuţie al acestuia. Metoda a fost preferată de majoritatea echipelor, atuul său fiind bateriile Lithium-Ion ce pot fi amplasate în diferite locuri, pe post de balast.;)

Citește și:
Cătălin Oprișan nu iartă un ZEU al fotbalului: „Peste Maradona, dar un trădător. Am suferit ca un câine din cauza lui”
Campionate
Cătălin Oprișan nu iartă un ZEU al fotbalului: „Peste Maradona, dar un trădător. Am suferit ca un câine din cauza lui”
Mircea Lucescu anunță contraatacul pe „dosarul Drăguș”: „Precedentul Ronaldo!” + Îi dă replica lui Nicolae Stanciu: „A avut de suferit”
Nationala
Mircea Lucescu anunță contraatacul pe „dosarul Drăguș”: „Precedentul Ronaldo!” + Îi dă replica lui Nicolae Stanciu: „A avut de suferit”
Românul cu 3 cetățenii joacă fotbal în Libia, reprezintă Sudanul și intervine tăios în cazul Reghecampf: „Habar n-aveți ce vorbiți!”
Special
Românul cu 3 cetățenii joacă fotbal în Libia, reprezintă Sudanul și intervine tăios în cazul Reghecampf: „Habar n-aveți ce vorbiți!”
Ionuț Lupescu admite: „Pentru Dinamo ar fi bine ca aceste două echipe să nu fie în play-off”
Superliga
Ionuț Lupescu admite: „Pentru Dinamo ar fi bine ca aceste două echipe să nu fie în play-off”
EXIT din România. O celebră companie suedeză a vândut afacerea din țara noatră
Profit.ro
EXIT din România. O celebră companie suedeză a vândut afacerea din țara noatră
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (2)
 •  06 Aprilie 2009, 09:20

pt tavix....doctorul iti recomanda sa citesti ziarul mai tarziu,dupa ora 18 knd vei fi cat de cat treaz!k la ora 5 vorbesti sa nu adormi!

 •  06 Aprilie 2009, 07:37

Chiar, puneti, bai, nene, un desen, sa-nteleaga si tavix despre ce e vorba, lasati cuvintele, ca ne descurcam mai greu:))

Vezi toate comentariile (2)
Comentează