SPORTURI  »  AUTO  »  CARE VOR FI PRINCIPALELE ATRACȚII ÎN 2010

Modele de nișă

Articol de - Publicat miercuri, 30 decembrie 2009 00:00

Loviţi de criză în 2009, constructorii de maşini s-au văzut nevoiţi să-şi schimbe strategiile de piaţă. Noul an va fi marcat de lansarea mai multor modele de nişă

Dacia Duster - Cu o lungime de 4,31 metri şi o lăţime de 1,82 metri, Dacia Duster va fi disponibilă cu tracţiune 4x2 şi 4x4. SUV-ul compact ţinteşte clienţii tineri, cu spirit de aventură, precum şi reprezentantele sexului frumos care apreciază poziţia înaltă la volan

Situaţia economică globală şi incertitudinile generate de aceasta au produs, în ultimele 12 luni, un adevărat haos în industria auto. Aproape nici o lună nu a mai semănat cu alta, în ceea ce priveşte cifrele de vînzări! Iar din cauza oscilaţiilor, previziunile nu au mai putut respecta nici o regulă, ceea ce face aproape imposibilă trasarea unui grafic pentru 2010. Cert este însă un lucru: în 2009, "giganţii" industriei americane, precum şi alţi producători de renume mondial care nu au reuşit să se adapteze noilor condiţii, s-au trezit în pragul falimentului ori au fost nevoiţi să iniţieze fel de fel de alianţe şi să gîndească alte strategii de piaţă pentru a supravieţui.

Fenomenul însă nu s-a generalizat! Şi nu puţini au fost cei care, urmînd regulile de bază ale economiei pe timp de criză, au inovat, s-au promovat şi au profitat de slăbiciunea celorlalţi, pentru a-şi creşte cota de piaţă. În momentul de faţă, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), topul mărcilor în UE este condus de Volkswagen, Renault şi Ford. Iar pe prima poziţie în ceea ce priveşte modelele a revenit, după mulţi ani, Golf-ul.

În 2010 însă, nu se ştie ce se va întîmpla, chiar dacă pieţele importante, precum cea germană sau franceză, au început să dea semne clare de redresare. Mai mult, majoritatea producătorilor nu mai au proiecte în faze avansate de dezvoltare care să meargă din inerţie, cum s-a întîmplat în 2008/2009. Trendul în noul an este atragerea de noi clienţi, prin crearea unor modele de nişă. De exemplu, Dacia Duster, primul SUV compact din istoria mărcii.



Audi A1 - Constructorul german din Ingolstadt plănuieşte să atace segmentul maşinilor mici-premium, dominat de MINI, cu modelul A1






Alfa Romeo Giulietta - Demna şi seducătoarea urmaşă a Alfei 147, Giulietta, îşi propune să ofere o alternativă în clasa compactă-premium





Chevrolet Spark - Noul Spark nu mai are nici o legătură cu predecesorul său şi cu atît mai puţin cu binecunoscutul Matiz. Maşinuţa va avea un cuvînt greu în vînzările de volum.






Suzuki Swift - Paparazzi din lumea auto au surprins în teste noua generaţie Suzuki Swift. Din imagini se vede clar că este vorba despre un facelift al modelului actual.

Loviţi de criză în 2009, constructorii de maşini s-au văzut nevoiţi să-şi schimbe strategiile de piaţă. Noul an va fi marcat de lansarea mai multor modele de nişă

Dacia Duster - Cu o lungime de 4,31 metri şi o lăţime de 1,82 metri, Dacia Duster va fi disponibilă cu tracţiune 4x2 şi 4x4. SUV-ul compact ţinteşte clienţii tineri, cu spirit de aventură, precum şi reprezentantele sexului frumos care apreciază poziţia înaltă la volan

Situaţia economică globală şi incertitudinile generate de aceasta au produs, în ultimele 12 luni, un adevărat haos în industria auto. Aproape nici o lună nu a mai semănat cu alta, în ceea ce priveşte cifrele de vînzări! Iar din cauza oscilaţiilor, previziunile nu au mai putut respecta nici o regulă, ceea ce face aproape imposibilă trasarea unui grafic pentru 2010. Cert este însă un lucru: în 2009, "giganţii" industriei americane, precum şi alţi producători de renume mondial care nu au reuşit să se adapteze noilor condiţii, s-au trezit în pragul falimentului ori au fost nevoiţi să iniţieze fel de fel de alianţe şi să gîndească alte strategii de piaţă pentru a supravieţui.

Fenomenul însă nu s-a generalizat! Şi nu puţini au fost cei care, urmînd regulile de bază ale economiei pe timp de criză, au inovat, s-au promovat şi au profitat de slăbiciunea celorlalţi, pentru a-şi creşte cota de piaţă. În momentul de faţă, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), topul mărcilor în UE este condus de Volkswagen, Renault şi Ford. Iar pe prima poziţie în ceea ce priveşte modelele a revenit, după mulţi ani, Golf-ul.

În 2010 însă, nu se ştie ce se va întîmpla, chiar dacă pieţele importante, precum cea germană sau franceză, au început să dea semne clare de redresare. Mai mult, majoritatea producătorilor nu mai au proiecte în faze avansate de dezvoltare care să meargă din inerţie, cum s-a întîmplat în 2008/2009. Trendul în noul an este atragerea de noi clienţi, prin crearea unor modele de nişă. De exemplu, Dacia Duster, primul SUV compact din istoria mărcii.

Audi A1 - Constructorul german din Ingolstadt plănuieşte să atace segmentul maşinilor mici-premium, dominat de MINI, cu modelul A1

Alfa Romeo Giulietta - Demna şi seducătoarea urmaşă a Alfei 147, Giulietta, îşi propune să ofere o alternativă în clasa compactă-premium

Chevrolet Spark - Noul Spark nu mai are nici o legătură cu predecesorul său şi cu atît mai puţin cu binecunoscutul Matiz. Maşinuţa va avea un cuvînt greu în vînzările de volum.

Suzuki Swift - Paparazzi din lumea auto au surprins în teste noua generaţie Suzuki Swift. Din imagini se vede clar că este vorba despre un facelift al modelului actual.

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează