SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Noul Citroen are masaj în scaune » Un altfel de C4

Articol de - Publicat marti, 12 aprilie 2011 00:00 / Actualizat luni, 11 aprilie 2011 20:37

Citroen a lansat noul Citroen C4. Cu un design plăcut, francezii au renunţat la butucul fix al volanului şi la instrumentele de bord amplasate central. Opţional, ai şi masaj în scaun, folosit la maşinile premium

Tendinţa de rotunjire a maşinilor e reală, iar faptul că tot mai mulţi spun că acestea au început să arate toate la fel este cît se poate de adevărat. Stopurile folosite de X sînt stopurile de la Y şi tot aşa.

Citroen a lansat noua generaţie de C4. Cînd se lansează un nou model al unei mărci, nu e obligatoriu ca acesta să arate mai bine decît precedentul. Francezii au renunţat la liniile nebune ale vechiului C4 venind în schimb cu o maşină cuminte. Cu un design plăcut, trendy, corect pentru zilele noastre. Nimic epatant. A dispărut luneta căzută în plan vertical a vechiului model. Marcă înregistrată cum se spune, dar care nici n-a rupt gura tîrgului. E adevărat, era doar la coupe, nu şi la modelul în 5 uşi. În fine, părerile sînt împărţite.

La interior, Citroen-ul a stat întotdeauna foarte bine. Materialele folosite sînt de calitate şi nu vorbim de versiunea de top. Ornamente cromate, plasticul e moale şi prietenos. Încă o veste bună! A dispărut butucul fix! Volanul este acum normal, fără nici o diferenţă faţă de adversari. De fapt, două veşti bune. Instrumentele de bord nu mai sînt cocoţate în centrul planşei de bord. Au fost reaşezate acolo unde stau cel mai bine: în dreptul volanului. S-a umblat şi la lumină, una albastră care poate fi reglată pe mai multe tonuri.

Drive test-ul s-a făcut cu o motorizare diesel. 1.6 HDI, 110 cai-putere. O putere şi un cuplu motor care se comportă foarte bine, răspunsul pedalei de acceleraţie fiind cît se poate de prompt. Cei 270 Nm îşi fac simţiţi prezenţa încă de la 1.750 de rotaţii de minut. De asta, dieselul are foarte mulţi fani datorită cuplului!

Cutia este manuală şi bine etajată, iar consumul nu depăşeşte în mediul extra- urban 5 l/100 km parcurşi.

14.949 de euro este preţul de pornire pentru un Citroen C4 1.6 VTi benzină, 95 CP, echiparea Attraction

Plusuri. Masaj lombar ca la Premium
Citroen C4 oferă 3 motorizări pe benzină 1.6 litri în trei versiuni de putere (95, 120 şi 155 CP) şi două diesel (1.6 HDi 110 CP şi 2.0 HDi 150 CP). Pentru un comportament extrem de sportiv se recomandă ultima variantă. La interior a dispărut butucul fix, iar "ceasurile" nu mai sînt amplasate în zona centrală a planşei de bord. Pentru cei mai pretenţioşi clienţi, scaunele pot oferi şi masaj lombar, premieră în acest segment! Pavilionul panoramic vitrat aduce multă lumină în interiorul lui C4, producînd şi senzaţia de mult spaţiu. Modelul oferă 6 airbaguri (frontale, laterale şi cortină). În rest, climă cu reglare automată pe două zone, sistem audio cu conexiune USB şi Bluetooth.

Pilotul automat este reglabil, în sensul în care acesta poate reţine pînă la cinci valori de viteză. Adică se poate fixa o viteză pentru un drum în localitate şi alta pentru afara acesteia.

Minusuri. Preţ piperat
Citroen C4 are un preţ cam ridicat, 14.449 de euro (TVA inclus) fiind preţul de pornire pentru noul C4. Poate nici stopurile nu sînt dintre cele mai reuşite, francezii putînd fi acuzaţi că acestea seamănă cu cele de pe Opel Astra. Spaţiul oferit pasagerilor din spate nu este unul dintre cele mai bune din clasa sa.

353144-c4.jpg

Vezi mai jos video cu noul Citroen C4

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează