SPORTURI  »  AUTO  »  INEDIT

Parisul, cu soţ şi fără soţ » Şoferii parizieni vor circula cu rîndul, ca pe vremea lui Nicolae Ceauşescu

Parisul este sufocat de numărul mare de mașini +1   FOTO
Parisul este sufocat de numărul mare de mașini

Articol de - Publicat marti, 18 martie 2014 00:00 / Actualizat luni, 17 martie 2014 23:27

Din cauza poluării, începînd de ieri, în capitala Franţei se circulă alternativ: o zi numerele cu soţ, următoarea zi, fără soţ. Excepţie fac maşinile hibride, electrice, dar şi cele interzise în ziua respectivă, condiţia fiind să fie cel puţin trei persoane la bord.

Guvernul francez a luat o măsură radicală din cauza poluării care afectează de o bună perioadă de timp Parisul: circulaţia alternativă. Decizia a fost luată sîmbăta trecută, iar de ieri dimineaţă a fost pusă în aplicare.

Astfel, ieri, în capitala Franţei au avut drept de circulaţie doar maşinile şi motocicletele a căror ultimă cifră de pe plăcuţele de înmatriculare este impară. Proprietarii celorlalte maşini (număr par) au fost nevoiţi să le tragă pe dreapta. Excepţie fac taxiurile, atuobuzele de transport în comun, vehiculele şcolare, indiferent de ultima cifră de pe plăcuţă.

De asemenea, au liber la circulaţie, indiferent de număr, maşinile electrice, hibride şi cele înmatriculate în altă ţară.

Este permisă şi circulaţia maşinilor cu număr par, chiar dacă în ziua respectivă sînt interzise acestea, cu condiţia ca în interiorul acestora să fie cel puţin 3 persoane!

Pentru a compensa această măsură drastică, practic jumătate din numărul maşinilor pariziene fiind imobilizate în fiecare zi, municipalitatea a decis ca transportul în comun să fie gratuit! Iar cum locurile de parcare în capitala Franţei sînt întotdeauna insuficiente, staţionarea maşinilor care nu au voie să circule în ziua respectivă va fi şi ea gratuită.

Decizia drastică a stîrnit indignare în rîndul parizienilor, cu excepţia ecologiştilor şi a celor cu orientare de stînga, aflaţi la putere. În afara opoziţiei, cele mai vehemente critici au venit din partea asociaţilor de şoferi şi motociclişti. Măsura a fost luată cu 8 zile înaintea alegerilor municipale.
A mai existat o restricţie de acest gen în octombrie 1997, care a rezistat doar o singură zi.

Ce este smogul
S-a format pornind de la doua cuvinte englezesti smoke (fum) şi fog (ceaţă deasă), deci smogul este un amestec de ceaţă solidă sau lichidă şi particule de fum formate cînd umiditatea este crescută, iar aerul este atît de calm încît fumul şi emanaţiile se acumulează lîngă sursele lor.

Smogul se produce în marile aglomeraţii urbane, în care există un mare număr de automobile (dioxidul de azot este descompus de razele solare, eliberîndu-se ozon, aldehide şi cetone).

Efectele nocive ale smogului
- alergii, inflamaţii, efecte cancerigene
- iritarea şi infectarea sistemului respirator, împiedică transportul oxigenului prin sînge şi reduc conţinutul de oxigen celular
- afecţiuni ale sistemului nervos şi ale funcţiilor fizice ale organismului
- scăderea imunităţii.
- afectarea vederii
- provoacă dureri de cap, ameţeli şi stări de vomă

4.000 de contravenţii au acordat ieri pînă la orele prînzului poliţiştii din Paris celor care n-au respectat circulaţia alternativă

700 de poliţişti au fost mobilizaţi pentru a verifica circulaţia alternativă

22 de euro este amenda pe loc pentru cei care încalcă această regulă şi 35 de euro dacă vrei s-o plăteşti în 3 zile

Populaţia Bucureştiului plus zona metropolitană: 2,26 milioane locuitori
Număr locuitori Bucureşti: 1,88 milioane
Suprafaţă Bucureşti: 238 kmp
Număr maşini înmatriculate Bucureşti: 900.707 unităţi

Populaţia Parisului, inclusiv zona metropolitană: 12,84 milioane de locuitori
Număr locuitori Paris: 2,34 milioane
Suprafaţă Paris: 2.844 kmp
Număr maşini înmatriculate Paris: 2,28 milioane unităţi

Citește și:

Tavi Popescu, apariție inedită în vacanță » Și-a acoperit corpul de tatuaje + Are un nou look
Superliga
Tavi Popescu, apariție inedită în vacanță » Și-a acoperit corpul de tatuaje + Are un nou look
UEFA a dat verdictul » Ce se întâmplă cu licența europeană a Corvinului
Liga 2
UEFA a dat verdictul » Ce se întâmplă cu licența europeană a Corvinului
Rotaru a anunțat prima mutare la Craiova: „A semnat pe 3 ani. Mai avea două oferte din România”
Superliga
Rotaru a anunțat prima mutare la Craiova: „A semnat pe 3 ani. Mai avea două oferte din România”

Mihaela Buzărnescu, fără rezerve la Open GSP: „O singură colegă mi-a dat un mesaj, în tenis trebuie să te păzești de dezamăgiri”

„Există prietenie în tenis?” » Sorana Cîrstea, răspuns tranșant: „Am o poveste care va face deliciul, că e cu Simona Halep”


Comentarii (16)
starlock
starlock  •  19 Martie 2014, 09:20

adevarul ca traficul in paris e demential.

calinescupoliiasi
calinescupoliiasi  •  18 Martie 2014, 15:38

ceea ce e trist e faptul ca la 100 de ani de cand s-au folosit intai si intai motoarele electrice pentru prima data pentru a propulsa masini, omenirea e inca dominata de transportul propulsat de combustibili fosili. eu sper ca trendul asta pornit de producatori ca Tesla si urmat in oarecare masura chiar si de unii mari producatori auto, ca Renault, mi se pare ca si Toyota, la un moment dat BMW-ul chiar au lansat un prototip electric, trendul asta trebuie continuat si incurajat, pentru ca, avand in vedere cum se avanseaza in domeniul producerii de energie electrica (sau bazata pe H + alte alternative), deja sa produci electricitate e mult mai putin poluant decat sa arzi combustibili

gabryel28
gabryel28  •  18 Martie 2014, 13:58

trei zile este in vigoare acesta lege din cauza polurii! iar dupa staticile de aici cel mai populat oras din europa este bucurestiol cu o medie de viata de 4 ani mai scazuta decat restul europei din cauza particulelor fine cancericene emise de masini si din lipsa spatiilor verzi

Vezi toate comentariile (16)
Comentează