SPORTURI  »  AUTO  »  LANSARE

Prima maşină de teren Dacia poate fi comandată începînd de astăzi, la un preţ fără concurenţă » Lovitură sub centură

Articol de GSP - Publicat miercuri, 03 martie 2010 00:00

Dacia Duster a fost lansată la Salonul de la Geneva şi, pentru cîteva zeci de minute, a  staţionat în centrul "universului" lumii auto.


Marţi, 2 martie, 15.40, ora României. Mai sînt cinci minute pînă la lansarea Duster-ului, iar primul SUV din istoria Dacia stă cuminte în centrul standului de la Geneva. Nu a fost nevoie de husă de camuflaj, pozele maşinii circulînd de mai mult pe internet. Ziariştii se strîng ca la urs pentru a vedea "minunea": primul SUV low-cost! Mai trec cîteva minute, iar, la 15.44, Duster-ul aproape că nu se mai vedea de oameni. Doar numele i se mai auzea, fiindcă toţi îl rosteau în conversaţii. Fie că era germană, franceză, engleză, chineză, japoneză sau orice altă limbă, "Duster" era pronunţat în toate felurile şi cu fel de fel de accente.

Important e că Dacia, un brand românesc cu părinţi adoptivi francezi, a ajuns să trezească un asemenea interes şi să lanseze la Geneva, alături de cele mai grele nume din industria auto. Tipic românesc, lansarea nu a început la fix, ci cu vreo zece minute întîrziere.


Arată mai bine decît în poze
Design-ul Duster-ului nu are nici o legătură cu cel al gamei Dacia, dar este echilibrat şi destul de bine proporţionat. Şi în realitate partea din spate aduce foarte bine cu cea a Nissan-ului Pathfinder, însă acest lucru nu deranjează. Dimpotrivă, îi conferă prestanţă. Iar partea frontală nu frapează, dar creează o imagine de unitate, graţie blocurilor optice generoase, bine integrate în "ansamblul" capotă-calandru-paraşoc. Singurul unghi din care SUV-ul nu face o figură chiar frumoasă este cel lateral. Vinovată este partea din spate (după montantul "C"), care pare puţin disproporţionată. Per ansamblu însă, Duster-ul arată mult mai bine decît în poze.

Interior "by Logan"
Clar, Dacia nu mai e ce era odată! S-au făcut paşi imenşi în toate direcţiile, iar îmbogăţirea gamei cu un SUV nu face altceva decît să demonstreze că a ajuns la maturitate. E loc însă şi de mai bine! Interiorul de Logan nu prea are, de pildă, nici în clin, nici în mînecă cu cel potrivit pentru un SUV. Fie el şi low-cost. Aceeaşi planşă de bord, aceeaşi consolă centrală, aceleaşi scaune şi bachete etc.. Dacă stai la volan, doar faptul că te vezi la înălţime şi, eventual, selectorul "4x4", în cazul variantei cu tracţiune integrală, îţi spun că nu te afli într-un Logan. C'est la vie!


10.500 de euro (TVA inclus) este preţul de bază al Daciei Duster 1.6 16v / 105 CP, tracţiune 4x2

12.300 de euro (TVA inclus) costă cel mai ieftin Duster 4x4


Comparaţie cu adversarii lui Duster

Date tehnice Dacia Duster
Lungime (m)    4,31
Lăţime (m)    1,82
Portbagaj (l)    475
Preţ* (4x2)    de la 10.500 euro
Preţ* (4x4)    de la 12.300 euro
(*) Preţurile contin TVA

Adversari:

Suzuki SX4
Lungime (mm)    4.100
Lăţime (mm)    1.730
Portbagaj (l)    270
Preţ (4x2)    de la 12.250
Preţ (4x4)    de la 13.850

KIA Sportage
Lungime (mm)    4.350
Lăţime (mm)    1.800
Portbagaj (l)    667
Preţ (4x2)    de la 17.612
Preţ (4x4)    de la 20.825

Hyundai Tucson
Lungime (mm)    4.325
Lăţime (mm)    1.830
Portbagaj (l)    500
Preţ (4x2)    de la 15.815
Preţ (4x4)    de la 19.028



"Duster nu are rival în acest palier de preţuri. Arată bine şi vă garantez că stă bine pe drum"
Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia


VIDEO / Imagini filmate cu Dacia Duster în acţiune

Dacia Duster a fost lansată la Salonul de la Geneva şi, pentru cîteva zeci de minute, a  staţionat în centrul "universului" lumii auto.

Marţi, 2 martie, 15.40, ora României. Mai sînt cinci minute pînă la lansarea Duster-ului, iar primul SUV din istoria Dacia stă cuminte în centrul standului de la Geneva. Nu a fost nevoie de husă de camuflaj, pozele maşinii circulînd de mai mult pe internet. Ziariştii se strîng ca la urs pentru a vedea "minunea": primul SUV low-cost! Mai trec cîteva minute, iar, la 15.44, Duster-ul aproape că nu se mai vedea de oameni. Doar numele i se mai auzea, fiindcă toţi îl rosteau în conversaţii. Fie că era germană, franceză, engleză, chineză, japoneză sau orice altă limbă, "Duster" era pronunţat în toate felurile şi cu fel de fel de accente.

Important e că Dacia, un brand românesc cu părinţi adoptivi francezi, a ajuns să trezească un asemenea interes şi să lanseze la Geneva, alături de cele mai grele nume din industria auto. Tipic românesc, lansarea nu a început la fix, ci cu vreo zece minute întîrziere.

Arată mai bine decît în poze
Design-ul Duster-ului nu are nici o legătură cu cel al gamei Dacia, dar este echilibrat şi destul de bine proporţionat. Şi în realitate partea din spate aduce foarte bine cu cea a Nissan-ului Pathfinder, însă acest lucru nu deranjează. Dimpotrivă, îi conferă prestanţă. Iar partea frontală nu frapează, dar creează o imagine de unitate, graţie blocurilor optice generoase, bine integrate în "ansamblul" capotă-calandru-paraşoc. Singurul unghi din care SUV-ul nu face o figură chiar frumoasă este cel lateral. Vinovată este partea din spate (după montantul "C"), care pare puţin disproporţionată. Per ansamblu însă, Duster-ul arată mult mai bine decît în poze.

Interior "by Logan"
Clar, Dacia nu mai e ce era odată! S-au făcut paşi imenşi în toate direcţiile, iar îmbogăţirea gamei cu un SUV nu face altceva decît să demonstreze că a ajuns la maturitate. E loc însă şi de mai bine! Interiorul de Logan nu prea are, de pildă, nici în clin, nici în mînecă cu cel potrivit pentru un SUV. Fie el şi low-cost. Aceeaşi planşă de bord, aceeaşi consolă centrală, aceleaşi scaune şi bachete etc.. Dacă stai la volan, doar faptul că te vezi la înălţime şi, eventual, selectorul "4x4", în cazul variantei cu tracţiune integrală, îţi spun că nu te afli într-un Logan. C'est la vie!

10.500 de euro (TVA inclus) este preţul de bază al Daciei Duster 1.6 16v / 105 CP, tracţiune 4x2

12.300 de euro (TVA inclus) costă cel mai ieftin Duster 4x4

Comparaţie cu adversarii lui Duster

Date tehnice Dacia Duster
Lungime (m)    4,31
Lăţime (m)    1,82
Portbagaj (l)    475
Preţ* (4x2)    de la 10.500 euro
Preţ* (4x4)    de la 12.300 euro
(*) Preţurile contin TVA

Adversari:

Suzuki SX4
Lungime (mm)    4.100
Lăţime (mm)    1.730
Portbagaj (l)    270
Preţ (4x2)    de la 12.250
Preţ (4x4)    de la 13.850

KIA Sportage
Lungime (mm)    4.350
Lăţime (mm)    1.800
Portbagaj (l)    667
Preţ (4x2)    de la 17.612
Preţ (4x4)    de la 20.825

Hyundai Tucson
Lungime (mm)    4.325
Lăţime (mm)    1.830
Portbagaj (l)    500
Preţ (4x2)    de la 15.815
Preţ (4x4)    de la 19.028

"Duster nu are rival în acest palier de preţuri. Arată bine şi vă garantez că stă bine pe drum"
Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia

VIDEO / Imagini filmate cu Dacia Duster în acţiune

Playtech: BOMBĂ! Un medic celebru din România anunță când se termină pandemia de Covid-19: ‘Gata, dispare’


Comentarii (25)
 •  04 Martie 2010, 01:19

Deja sint destui care pling dupa banii dati pe Logan ,asa ca cine isi va lua teapa si cu Duster n-are nici o scuza...e prost rau . Degeaba va chinuiti sa faceti aceasta reclama agresiva si desantata ,Duster-ul va fi doar un alt insucces rasunator al celor de la Renault...

 •  04 Martie 2010, 00:31

In stirea de la antena 1 zic aia ca e prima dacia 4x4 ceea ce nu e adevarat. Prima dacie 4x4 e dacia "papuc" Oricum are un pret imbatabil si imi place cum arata. Ar fi bine sa lanseze si o versiune cu o motorizare mai puternica. Un motor de 2.0 ar fi super

 •  03 Martie 2010, 15:41

da de yeti de ce nu scrieti ca e concurent la duster e o idee mai scumpa da difernta la calitate de la cer la pamint imi plac iile alea de lemn arata de parca e tunata de un taximetrist roman

Vezi toate comentariile (25)
Comentează