SPORTURI  »  AUTO  »  FORMULA 1

Red Bull şi Toro Rosso refuză ca Schumacher să conducă un Ferrari F60

Articol de GSP - Publicat marti, 04 august 2009 00:00

Red Bull şi Toro Rosso, echipele patronate de omul de afaceri austriac Dietrich Mateschitz, se alătură team-ului Williams şi se declară împotriva unei excepţii pentru Michael Schumacher de la regulamentul FIA privind interzicerea testelor în timpul sezonului, informează planetf1.com

"Am cerut permisiunea ca debutantul Jaime Alguersuari să efectueze un test înaintea Marelui Premiu al Ungariei şi am fost refuzaţi. Aşa că de ce ar trebuie să fim de acord cu o excepţie pentru un septuplu campion mondial?", a declarat Mateschitz.

Totodată, coordonatorul Red Bull Motosport, Helmut Marko, crede că o excepţie în cazul lui Schumacher ar fi împotriva spiritului regulamentelor sportive. "Schumacher este suficient de experimentat ca să devină foarte repede competitiv în noua maşină. A-l lăsa să facă un test cu maşina din acest sezon nu ar fi în spiritul regulamentelor", a declarat Marko, pentru cotidianul Salzburger Nachrichten.

Ferrari a cerut FIA să-i permită lui Michael Schumacher să testeze un monopost F60 înaintea Marelui Premiu al Europei, însă federaţia internaţională ar fi putut oferi o astfel de derogare doar cu acordul unanim al celorlalte echipe.

Williams a fost prima echipă care a anunaţ că nu acceptă o excepţie pentru german, în timp ce Toyota şi McLaren-Mercedes au fost de acord, dar cu anumite condiţii. În susţinerea deciziei lor, oficialii de la Williams l-au dat ca exemplu pe debutantul spaniol Jaime Alguersuari, 19 ani, de la Toro Rosso, care a concurat pentru prima dată în Formula 1 în Marele Premiu al Ungariei, disputat în urmă cu opt zile, după ce l-a înlocuit pe francezul Sebastien Bourdais.

"Williams nu doreşte să se facă diferenţe între Alguersuari şi Schumacher. Într-o situaţie similară, Williams a apelat la piloţii săi de teste, care cunoşteau maşina", au precizat, luni, într-un comunicat, conducătorii echipei Williams.

Pilotul Michael Schumacher, 40 de ani, retras din activitate la sfârşitul anului 2006, a fost desemnat, săptămâna trecută, să-l înlocuiască pe Felipe Massa, accidentat la MP Ungariei. Prima cursă în care ar urma să alerge septuplul campion mondial este Marele Premiu al Europei de la Valencia, din 23 august.

Schumacher a început deja un program intensiv de pregătire fizică şi de teste pentru a se recomoda cu condiţiile din Formula 1 după aproape trei ani de la retragerea sa. Germanul a pilotat, vineri, monopostul Ferrari din 2007, deoarece conform regulamentului, testele cu actualele maşini sunt interzise pe parcursul sezonului.

Sursa: Mediafax

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (19)
 •  10 August 2009, 21:30

Nici Senna nu a fost un inger, l-a acrosat pe Prost intentionat sa il dea afara din cursa si a fost si amendat pt chestia asta ://www.f1fanatic.co.uk/f1-information/history/1990-formula-one-season-history-sennas-revenge/ asa ca sa nu ne mai dam asa importanti pe cat credem ca suntem "Williams F1 Fan"

 •  10 August 2009, 21:12

Si mai o chestie..nu o mai dati din Cola in Fanta cu Senna ca daca nici el nu conducea cea mai buna masina era degeaba. El a fost la una din cele mai puternice echipe cand a murit. Si altceva, asa sunt oamenii daca nu moare omu nu e bun, cand moare pe circuit si era in cursa pt titlu era zmeu..mai revenitiva. Si mai ceva, trebe sa fi si un pic misogin ca sa nu ii recunosti meritul lui Schumi si al lui Senna si al tuturor care au fost mari campioni

 •  10 August 2009, 21:06

Recunosc, regulamentul e regulament. Dar cand concediezi un pilot si iti iei altul iti dai seama de consecinte inainte de a lua acea decizie. Dar cand un pilot de al tau sta in coma din cauza unui accident grav pe pista iar medicii spun ca nu mai are voie sa concureze pt moment te aflii in cu totul alta situatie si trebuie sa schimbi pilotul fara voia ta. Aici eu cred ca regulamentul greseste. Ar fi trebuit sa il lase pe Schumacher sa testeza macar masina de acum doua curse sau 1 cursa

Vezi toate comentariile (19)
Comentează