SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Salsanegra

Articol de GSP - Publicat miercuri, 18 iunie 2008 00:00

Salsa şi Bocanegra sînt cele două concepte ce transformă noul SEAT Ibiza într-un cocteil de design exploziv.

Conceptul SEAT Salsa, semnat de fostul designer-şef al casei spaniole, Valter da Silva, a fost prezentat în 2003 şi stă la baza tuturor modelelor ce i-au urmat (Altea, Leon, Toledo etc.), menirea sa fiind de a trezi emoţii, mai ales reprezentantelor sexului frumos, printr-un design fluid, atletic şi ra­finat. Era da Silva s-a încheiat, însă! Iar Luc Donckerwolke, noul de­­­­sig­ner-şef SEAT (a fost la Lam­bor­ghini ), are ambiţii serioase, target-ul celei de-a patra generaţii Ibiza fiind tinerii activi, pasionaţi ai volanului. Interesant este faptul că el nu a renegat ce a făcut da Silva!

Forţă şi agilitate

Partea frontală este dominată de capota plonjată peste calandru şi faruri, cu protuberanţe atent profilate, în formă de “V”. Design-ul lateral este suplu şi atent marcat de o linie mediană rafinată. Iar spatele se încheie cu un hayon arcuit şi o pereche de blocuri optice atipice. Per total, se poate vorbi despre forţă şi rafinament.
Agilitatea noului Ibiza este dată în mare parte de noua plat­formă tehnică a grupului Volks­­wagen A.G., pe care o inaugurează. Constructorul spaniol a fost foarte atent la distribuirea ma­se­lor, fă­cînd din Ibiza o maşină foarte sta­bilă şi manevrabilă. Dacă alegi treap­­ta de viteză corect, virajele ra­pi­de pot fi abordate, fără pro­ble­me, cu acceleraţia la fund, Ibiza afişînd un comportament aproape neutru. Frînele sînt ferme şi nu “obosesc” repede. Iar direcţia este precisă.

Motorul de 1.6 litri şi 105 CP i se potriveşte foarte bine noului SEAT. Împreună cu transmisia bine eta­ja­tă, acesta nu te lasă la greu şi per­mite abordarea unui stil de pilotaj sportiv.

Singura “pro­ble­mă” a noului mo­del este inte­riorul. Deşi a fost atent pro­iec­tat şi rea­lizat, con­sola cen­tra­lă nu face cinste maşinii. Este mult prea sim­plă, iar dis­­play-urile lucioase ale sis­te­melor de sunet şi climatizare par a fi “made in China”.

12.657 € (TVA inclus) costă cel mai ieftin SEAT Ibiza.

Citește și:
Cătălin Oprișan nu iartă un ZEU al fotbalului: „Peste Maradona, dar un trădător. Am suferit ca un câine din cauza lui”
Campionate
Cătălin Oprișan nu iartă un ZEU al fotbalului: „Peste Maradona, dar un trădător. Am suferit ca un câine din cauza lui”
„Așteptăm naționala aici!” » Euforie la Pitești, după anunțul CNI: „Ați văzut termenul de finalizare? Spuneau că nu se face arena”
Superliga
„Așteptăm naționala aici!” » Euforie la Pitești, după anunțul CNI: „Ați văzut termenul de finalizare? Spuneau că nu se face arena”
Scandalul finalului de an! Președintele unui colos din Europa, arestat pentru trafic și consum de cocaină!
Campionate
Scandalul finalului de an! Președintele unui colos din Europa, arestat pentru trafic și consum de cocaină!
Acord cu CSM București: se face supertransferul anunțat în premieră de GSP!
Handbal
Acord cu CSM București: se face supertransferul anunțat în premieră de GSP!
EXIT din România. O celebră companie suedeză a vândut afacerea din țara noatră
Profit.ro
EXIT din România. O celebră companie suedeză a vândut afacerea din țara noatră
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (1)
 •  18 Iunie 2008, 09:34

12600 Euro un Seat ... doar daca-am baut gaz dau atatia bani pe-un Seat. Consum urban 8,8 ... asta "papa" vreo 10 ca popa !

Vezi toate comentariile (1)
Comentează