Articol de GSP - Publicat vineri, 20 iunie 2008 00:00
Dacia Sandero se prezintă şi merge mai bine decît Logan-ul, dar nu a scăpat de metehnele specifice din trecut.
Constructorul piteştean Dacia a organizat în Croaţia, pe drumurile întortocheate de pe Coasta Dalmată, prima sesiune de teste cu primul hatchback compact din istoria sa şi, aşa cum v-am promis ieri, Gazeta Sporturilor vă prezintă în premieră toate detaliile. SANDERO SE AFIRMĂ CU UN DESIGN MODERN, CARE NU ATRAGE, DAR NICI NU TE LASĂ INDIFERENT, ŞI UN RAPORT PREŢ / SPAŢIU / PERFORMAN ŢE / DOTĂRI APROAPE IMBATABIL. Comportamentul său dinamic este bun, dar, ca de obicei, există şi unele aspecte perfectibile.
Agonie şi extaz
Pe şosea, Sandero surprinde deosebit de plăcut. Cel puţin în comparaţie cu Logan-ul Direcţia mult mai fermă şi precisă îţi dă un sentiment de siguranţă. În condiţii normale, suspensiile asigură o ţinută de drum corectă. Iar frînele sînt sigure, ABS-ul cu sistem de asistenţă la frînarea de urgenţă (AFU) făcîndu-şi treaba. Totodată, Sandero este mult mai bine izolat fonic, nici măcar la viteze de 140-150 km/h nepătrunzînd în habitaclu zgomote nedorite. Extazul ia sfîrşit însă o dată cu adoptarea unui stil de condus sportiv. Garda la sol mare şi amortizoarele moi fac ca Sandero să aibă un ruliu destul de pronunţat, iar elasticitatea motorului de 1.6 litri / 90 CP lasă de dorit. De asemenea, Sandero nu a scăpat de metehnele din trecut. Atenţia constructorului la detalii şi dotările multiple sînt umbrite, de exemplu, de butonul pentru reglajul farurilor, ce datează de pe vremea Berlinei, de panoul de comandă al aerului condiţionat, ale cărui butoane par a fi împrumutate de la Nova, şi de şezutul scurt al scaunelor faţă, ca la Logan, care nu conferă nici un fel de sprijin picioarelor.
Spaţiu de compactă
Sandero oferă spaţiu de segment “B”, la preţ de clasă “A”. Iar dimensiunile exterioare ale maşinii se răsfrîng direct asupra spaţiului interior. Ocupanţii locurilor faţă nu au de ce să-şi facă probleme, locul fiind similar cu cel de la Logan. Iar în spate, doi adulţi şi un copil călătoresc confortabil. De asemenea, nici volumul de 320 de litri al portbagajului nu este de lepădat, prin rabatarea banchetei, fracţionabile asimetric, putîndu-se ajunge la un spaţiu de încărcare de 1.200 de litri.
10.650 € (TVA inclus) este preţul la care poate ajunge un Sandero, dacă i se adaugă kit-ul de caroserie SUV, ce cuprinde un eleron şi nişte ornamente de plastic.
Soluția de urgență? Un fost mare internațional, pregătit să-i ia locul lui Arne Slot la Liverpool