SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST ÎN PREMIERĂ

Sandero, sub lupă

Articol de GSP - Publicat vineri, 20 iunie 2008 00:00

Dacia Sandero se prezintă şi merge mai bine decît Logan-ul, dar nu a scăpat de metehnele specifice din trecut.

Constructorul piteştean Dacia a organizat în Croaţia, pe dru­mu­­rile întortocheate de pe Coas­­ta Dalmată, prima sesiune de teste cu primul hatchback compact din istoria sa şi, aşa cum v-am pro­mis ieri, Gazeta Sporturilor vă pre­zin­tă în premieră toate detaliile. SANDERO SE AFIRMĂ CU UN DESIGN MODERN, CARE NU ATRAGE, DAR NICI NU TE LASĂ INDIFERENT, ŞI UN RAPORT PREŢ / SPAŢIU / PERFORMAN ŢE / DOTĂRI APROAPE IMBATABIL. Comporta­men­tul său dinamic este bun, dar, ca de obicei, există şi unele aspecte perfectibile.

Agonie şi extaz

Pe şosea, Sandero surprinde de­osebit de plăcut. Cel puţin în com­­­paraţie cu Logan-ul Direcţia mult mai fermă şi precisă îţi dă un sentiment de siguranţă. În condiţii normale, suspensiile asi­gu­ră o ţinută de drum corectă. Iar frî­nele sînt sigure, ABS-ul cu sistem de asistenţă la frînarea de urgenţă (AFU) făcîndu-şi treaba. Tot­oda­­­­tă, Sandero este mult mai bine izolat fonic, nici măcar la viteze de 140-150 km/h nepătrunzînd în ha­bi­taclu zgomote nedorite. Extazul ia sfîrşit însă o dată cu adoptarea unui stil de condus sportiv. Garda la sol mare şi amortizoarele moi fac ca Sandero să aibă un ruliu destul de pronunţat, iar elasticitatea mo­to­­rului de 1.6 litri / 90 CP lasă de do­rit. De asemenea, Sandero nu a scă­­­pat de metehnele din trecut. Atenţia constructorului la de­ta­lii şi dotările multiple sînt umbri­te, de exemplu, de butonul pentru reglajul farurilor, ce datează de pe vremea Berlinei, de panoul de co­man­dă al aerului condiţionat, ale că­rui butoane par a fi împrumutate de la Nova, şi de şezutul scurt al scau­­­nelor faţă, ca la Logan, care nu con­feră nici un fel de sprijin picioa­re­lor.

Spaţiu de compactă

Sandero oferă spaţiu de seg­ment “B”, la preţ de clasă “A”. Iar dimensiunile exterioare ale ma­şi­nii se răsfrîng direct asupra spa­ţiu­lui interior. Ocupanţii locurilor fa­ţă nu au de ce să-şi facă pro­ble­me, locul fiind similar cu cel de la Logan. Iar în spate, doi adulţi şi un copil că­lă­­toresc confortabil. De asemenea, nici volumul de 320 de litri al por­t­bagajului nu este de le­pă­dat, prin rabatarea ban­­chetei, frac­ţio­­­nabile asimetric, putîndu-se ajunge la un spaţiu de în­căr­care de 1.200 de litri.

10.650 € (TVA inclus) este preţul la care poate ajunge un Sandero, dacă i se adaugă kit-ul de caroserie SUV, ce cuprinde un eleron şi nişte ornamente de plastic.

Citește și:
Noul primar general al Bucureștiului s-a pronunțat în războiul Steaua - FCSB: „Echipa aia din Berceni...”
Superliga
Noul primar general al Bucureștiului s-a pronunțat în războiul Steaua - FCSB: „Echipa aia din Berceni...”
De pe primul loc în clasamentul marcatoarelor, Sorina Grozav anunță: „Anul viitor, la noi acasă...”
Handbal
De pe primul loc în clasamentul marcatoarelor, Sorina Grozav anunță: „Anul viitor, la noi acasă...”
Usturător! Câte voturi a luat Gigi Nețoiu la Primăria Capitalei: depășit până și de un candidat retras din cursă!
Diverse
Usturător! Câte voturi a luat Gigi Nețoiu la Primăria Capitalei: depășit până și de un candidat retras din cursă!
Ungaria a clacat în finalul meciului cu Danemarca! Ce urmează pentru cele două la Campionatul Mondial de handbal
Handbal
Ungaria a clacat în finalul meciului cu Danemarca! Ce urmează pentru cele două la Campionatul Mondial de handbal
Trecerile de pietoni vor intra în cea mai amplă schimbare: semafoare manuale sau supraînălțare
Profit.ro
Trecerile de pietoni vor intra în cea mai amplă schimbare: semafoare manuale sau supraînălțare
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

Soluția de urgență? Un fost mare internațional, pregătit să-i ia locul lui Arne Slot la Liverpool

Louis Munteanu, INTERZIS la interviu?! » Iuliu Mureșan a intervenit în direct și a explicat ce s-a întâmplat după meci


Comentarii (12)
 •  21 Iunie 2008, 15:31

DACIA SANDERO 90 CP:CONSUM 10 LITRI IN ORAS { ZECE LITRI , NU E O GRESEALA !!} . AUDI TTs 272 CP 11 LITRI IN ORAS - MIE IMI MIROASE A BATAIE DE JOC TIPIC FRANTUZEASCA , JUCECATI SI VOI .....

 •  20 Iunie 2008, 19:39

e frumusica.consuma cam mult in oras dar e acceptabil consumul.as recomanda i30

 •  20 Iunie 2008, 10:55

10% consum in oras e in carte. Asta se va traduce in traficul din Bucuresti in 12-14%. Asa e si la Logan, unde sub 11.5% nu vezi decat in weekend. Motoarele pe benzina de generatie veche (spre foarte veche) isi spun cuvantul.

Vezi toate comentariile (12)
Comentează