SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Scenic al 3-lea

Articol de GSP - Publicat vineri, 11 septembrie 2009 00:00

Cea de-a treia generaţie Renault Scenic impune noi standarde în ceea ce priveşte versatilitatea şi spaţiul interior. Dar dinamica nu depăşeşte condiţia de MPV


MPV-urile (Multi Purpose Vehicle) compacte, clasa din care face parte şi Renault Scenic, îmbină manevrabilitatea şi dinamica sedan-urilor cu versatilitatea break-urilor, la care adaugă spaţiul şi confortul caracteristice monovolumelor, erijîndu-se în maşini familiale ideale pentru uzul cotidian. Noul Scenic plusează însă, şi impune noi standarde în segmentul pe care îl conduce la vînzări de peste un deceniu! Design-ul exterior vorbeşte aceeaşi limbă cu noile Megane şi Megane Coupe, ceea ce îi conferă un aer aparte, iar la capitolul confort specialiştii s-au întrecut pe ei înşişi.

Loc pentru orice
Noul Scenic excelează la capitolul spaţiu interior. Creşterea ampatamentului la 2.702 mm şi a lungimii totale a modelului la 4,34 metri (Â20 mm şi, respectiv, Â80 mm, faţă de Scenic II)  a creat premisa proiectării celui mai mare loc din clasă (235 mm) pentru genunchii pasagerilor spate. O persoană de peste 1,85 metri înălţime stă bine pe banchetă! De asemenea, poziţia la volan e bună şi înaltă, ca la monovolume, ceea ce permite o vizibilitate sporită în trafic. Mai mult, noul Scenic dispune de numeroase spaţii de depozitare în cabină, ce însumează 86 de litri. Şi de un portbagaj de 522 litri care, dacă se pliază scaunele, poate înghiţi obiecte de pînă la 2,5 metri lungime.

Accent pe confort
Avînd în vedere caracterul familial al MPV-urilor, suspensiile Scenic-ului sînt orientate spre confort. Aproape nici o denivelare nu perturbă călătoria! Dar există şi un "revers al medaliei". Deşi motorul diesel are suficienţi cai şi cuplu şi te tentează să apeşi acceleraţia, performanţele se pot obţine mai mult în linie dreaptă. Suspensiei moi nu-i plac manevrele bruşte, iar centrul de greutate destul de ridicat nu favorizează abordarea mai agresivă a virajelor.
Noul Scenic va fi disponibil în curînd în România. Deocamdată preţurile nu au fost anunţate, dar, orientativ, în Franţa un 1.9 dCi/130 CP costă 25.100 euro, cu toate taxele.

3,3 milioane de Scenic-uri s-au vîndut din 1996 pînă în prezent, ceea ce transformă maşina în MPV-ul compact preferat în Europa

Adversari:
Ford C-Max
Citroen C4 Picasso
Honda FR-V
SEAT Altea


FLASH



Promoţii Chevrolet

La Chevrolet, promoţiile continuă. Micuţul Spark are un preţ de bază de 4.867 euro (TVA şi prima de casare incluse). Aveo-ul Sedan cu aer condiţionat, ABS, dublu airbag, radio CD cu MP3, închidere centralizată, servodirecţie şi motor de 1.4 litri/101 CP se vinde cu 7.585 euro (TVA şi prima de casare incluse). Iar Lacetti-ul cu kit de caroserie WTCC (praguri, eleron, eşapament cromat şi extensii pentru barele faţă/spate) beneficiază de o reducere considerabilă, preţul ajungînd la 8.910 euro (TVA şi prima de casare incluse).

Cea de-a treia generaţie Renault Scenic impune noi standarde în ceea ce priveşte versatilitatea şi spaţiul interior. Dar dinamica nu depăşeşte condiţia de MPV

MPV-urile (Multi Purpose Vehicle) compacte, clasa din care face parte şi Renault Scenic, îmbină manevrabilitatea şi dinamica sedan-urilor cu versatilitatea break-urilor, la care adaugă spaţiul şi confortul caracteristice monovolumelor, erijîndu-se în maşini familiale ideale pentru uzul cotidian. Noul Scenic plusează însă, şi impune noi standarde în segmentul pe care îl conduce la vînzări de peste un deceniu! Design-ul exterior vorbeşte aceeaşi limbă cu noile Megane şi Megane Coupe, ceea ce îi conferă un aer aparte, iar la capitolul confort specialiştii s-au întrecut pe ei înşişi.

Loc pentru orice
Noul Scenic excelează la capitolul spaţiu interior. Creşterea ampatamentului la 2.702 mm şi a lungimii totale a modelului la 4,34 metri (Â20 mm şi, respectiv, Â80 mm, faţă de Scenic II)  a creat premisa proiectării celui mai mare loc din clasă (235 mm) pentru genunchii pasagerilor spate. O persoană de peste 1,85 metri înălţime stă bine pe banchetă! De asemenea, poziţia la volan e bună şi înaltă, ca la monovolume, ceea ce permite o vizibilitate sporită în trafic. Mai mult, noul Scenic dispune de numeroase spaţii de depozitare în cabină, ce însumează 86 de litri. Şi de un portbagaj de 522 litri care, dacă se pliază scaunele, poate înghiţi obiecte de pînă la 2,5 metri lungime.

Accent pe confort
Avînd în vedere caracterul familial al MPV-urilor, suspensiile Scenic-ului sînt orientate spre confort. Aproape nici o denivelare nu perturbă călătoria! Dar există şi un "revers al medaliei". Deşi motorul diesel are suficienţi cai şi cuplu şi te tentează să apeşi acceleraţia, performanţele se pot obţine mai mult în linie dreaptă. Suspensiei moi nu-i plac manevrele bruşte, iar centrul de greutate destul de ridicat nu favorizează abordarea mai agresivă a virajelor.
Noul Scenic va fi disponibil în curînd în România. Deocamdată preţurile nu au fost anunţate, dar, orientativ, în Franţa un 1.9 dCi/130 CP costă 25.100 euro, cu toate taxele.

3,3 milioane de Scenic-uri s-au vîndut din 1996 pînă în prezent, ceea ce transformă maşina în MPV-ul compact preferat în Europa

Adversari:
Ford C-Max
Citroen C4 Picasso
Honda FR-V
SEAT Altea


FLASH

Promoţii Chevrolet

La Chevrolet, promoţiile continuă. Micuţul Spark are un preţ de bază de 4.867 euro (TVA şi prima de casare incluse). Aveo-ul Sedan cu aer condiţionat, ABS, dublu airbag, radio CD cu MP3, închidere centralizată, servodirecţie şi motor de 1.4 litri/101 CP se vinde cu 7.585 euro (TVA şi prima de casare incluse). Iar Lacetti-ul cu kit de caroserie WTCC (praguri, eleron, eşapament cromat şi extensii pentru barele faţă/spate) beneficiază de o reducere considerabilă, preţul ajungînd la 8.910 euro (TVA şi prima de casare incluse).

Playtech: BOMBĂ! Cu cine a fost surprinsă Anamaria Prodan după vestea divorțului. Ce au făcut împreună


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează