SPORTURI  »  AUTO  »  AUTOF1.RO

Se anunţă un nou sezon incendiar în Formula 1. Tu cum crezi că va fi?

Articol de GSP - Publicat joi, 22 ianuarie 2009 00:00

După un an 2008 foarte spectaculos, cu numeroase răsturnări de situaţie şi un final pe muchie de cuţit, Formula1 a pregătit noi surprize şi pentru sezonul 2009. Loviţi în plin de criza financiară, şefii Forului Internaţional au umblat serios la regulament şi echipele au fost nevoite să-şi regîndească strategia.

Cu două luni înainte de începutul oficial al noului sezon, majoritatea echipelor din Marele Circ şi-au prezentat deja monoposturile cu care se vor bate pentru coroana supremă. Deşi mai sunt unele necunoscute în privinţa piloţilor şi a echipelor care vor concura, fanii pot să-şi facă o idee despre desfăşurarea sezonului 2009.

GSP.RO face rezumatul celor întîmplate pînă acum la standurile echipelor şi pretenţiile acestora pentru noul sezon. Vă invităm şi pe voi să vă spuneţi părerea despre anul 2009 în lumea “Marelui Circ”.

McLaren
Deşi au reuşit să cîştige titlul la piloţi prin Lewis Hamilton, britanicii au terminat doar pe doi în clasamentul constructorilor, asta din cauza unei evoluţii mai puţin convingătoare a finlandezului Heikki Kovalainen. Cu toate acestea, linia de start a rămas neschimbată şi teamul englez şi-a anunţat obiectivele pentru sezonul 2009, aceleaşi ca în fiecare an, ambele titluri, atît la piloţi cît şi la constructori.

Prezentarea noului monpost, MP4-24 s-a făcut cu mare tam-tam, dar a fost marcată şi de un anunţ neaşteptat, Ron Dennis declarînd că în martie îi va preda şefia lui Martin Whitmarsh. Campionul mondial, Lewis Hamilton a încercat deja noul monopost şi s-a declarat foarte mulţumit: “Primul test a fost numai pentru a mă obişnui cu noile setări dar maşina se descurcă foarte bine, s-au făcut multe progrese pe timpul iernii şi cred că putem îmbunătăţi unele părţi pînă la Marele Premiu al Australiei

Ferrari
Italienii beneficiază de unul din cele mai mari bugete din Formula 1 şi asta s-a văzut şi în privinţa dezvoltării noului monopost, Scuderia fiind prima echipă care şi-a prezentat maşina cu care va ataca titlul în 2009. Graba le-ar putea strica planurile, primele imagini arătînd că designul maşinii încalcă noile reguli aerodinamice.

Felipe Massa s-a declarat de asemenea mulţumit de monopostul pe care îl va conduce în sezonul 2009: “Cu noile regulamente şi toate necazurile prin care trece acum Formula 1, mă aşteptam ca noua maşină să fie la nivelul celor de acum 10 ani. Dar nu este aşa, am fost suprins cîr de bine se comportă“.

BMW Sauber
Echipa germană a preferat să-şi prezite monopostul cu ceva mai puţin fast dar intenţiile nemţilor sunt foarte mari în acest an. După ce în sezonu trecut au obţinut prima victorie în Formula 1, prin Robert Kubica, acum aspiraţiile sunt mult mai mari şi ţintesc titlul mondial.

E bine că nimeni nu se gîndeşte la noi ca posibili candidaţi la titlul mondial dar cu siguranţă ne gîndim şi la asta. Sezonul trecut a fost unul foarte bun şi cred că ne putem bate de la egal la egal cu marile echipe“, a spus Nick Heidfeld, unul din piloţii echipei.

Renault
Cu un final de sezon foarte bun în 2008, francezii de la Renualt speră în acest an la al treilea titlu de campioni, mai ales că au reuşit să-l păstreze pe Fernando Alonso. Situaţia nu este însă atît de simplă, din moment ce au apărut speculaţii despre posibila retragere a teamului din Hexagon.

Williams
Cu o istorie bogată în Formula 1, cei de la Williams nu au niciun obiectiv clar pentru sezonul 2009. Cu aceiaşi piloţi ca şi în 2008, Rosberg şi Nakajima, pretenţiile echipei se rezumă la un loc patru la finalul sezonului şi chiar la cîştigarea unei curse.

Toyota
Deşi are unul din cele mai mari bugete din Formula 1, echipei Toyota i-au lipsit performanţele. Ca în fiecare an, speranţele sunt mari şi niponii şi-au propus un loc trei la finalul lui 2009

Red Bull
Rămaşi fără creierul echipei, David Coulthard, cei de la Red Bull îşi pun speranţele în Sebastien Vettel, cel mai tînăr cîştigător al unui mare premiu. Obiectivul pentru 2009 este o clasare pe podium. Se pune un semn de întrebare însă şi asupra viitorului acestei echipe, fiind printre primele team-uri care au adoptat măsurile de criză propuse de FOTA.

Toro Rosso
“Formaţia de rezervă” a celor de la Red Bull are gînduri mari î 2009 dar au pierdut unul din cei mai importanţi pioni, pilotul Sebastian vettel, cel care a reuşit o victorie incredibilă în Marele Premiu al Italiei de anul trecut.  Obiectivul stabilit e locul patru dar acesta pare foarte departe din moment ce nici măcar nu au stabilit piloţii care vor lua startul în Australia, la sfîrşitul lui martie

Force India
Indienii se gîndesc încă la cursa din MOnaco de anul trecut, cînd au scăpat printre degete 4 puncte în clasamentul general. Formînd o echipă mică, cei de la Force India se gîndesc numai la cîteva puncte la finalul sezonului şi se vor baza pe acelaşi cuplu ca şi în 2008, Giancarlo Fissichella şi Adrian Sutil.

După un an 2008 foarte spectaculos, cu numeroase răsturnări de situaţie şi un final pe muchie de cuţit, Formula1 a pregătit noi surprize şi pentru sezonul 2009. Loviţi în plin de criza financiară, şefii Forului Internaţional au umblat serios la regulament şi echipele au fost nevoite să-şi regîndească strategia.

Cu două luni înainte de începutul oficial al noului sezon, majoritatea echipelor din Marele Circ şi-au prezentat deja monoposturile cu care se vor bate pentru coroana supremă. Deşi mai sunt unele necunoscute în privinţa piloţilor şi a echipelor care vor concura, fanii pot să-şi facă o idee despre desfăşurarea sezonului 2009.

GSP.RO face rezumatul celor întîmplate pînă acum la standurile echipelor şi pretenţiile acestora pentru noul sezon. Vă invităm şi pe voi să vă spuneţi părerea despre anul 2009 în lumea “Marelui Circ”.

McLaren
Deşi au reuşit să cîştige titlul la piloţi prin Lewis Hamilton, britanicii au terminat doar pe doi în clasamentul constructorilor, asta din cauza unei evoluţii mai puţin convingătoare a finlandezului Heikki Kovalainen. Cu toate acestea, linia de start a rămas neschimbată şi teamul englez şi-a anunţat obiectivele pentru sezonul 2009, aceleaşi ca în fiecare an, ambele titluri, atît la piloţi cît şi la constructori.

Prezentarea noului monpost, MP4-24 s-a făcut cu mare tam-tam, dar a fost marcată şi de un anunţ neaşteptat, Ron Dennis declarînd că în martie îi va preda şefia lui Martin Whitmarsh. Campionul mondial, Lewis Hamilton a încercat deja noul monopost şi s-a declarat foarte mulţumit: “Primul test a fost numai pentru a mă obişnui cu noile setări dar maşina se descurcă foarte bine, s-au făcut multe progrese pe timpul iernii şi cred că putem îmbunătăţi unele părţi pînă la Marele Premiu al Australiei

Ferrari
Italienii beneficiază de unul din cele mai mari bugete din Formula 1 şi asta s-a văzut şi în privinţa dezvoltării noului monopost, Scuderia fiind prima echipă care şi-a prezentat maşina cu care va ataca titlul în 2009. Graba le-ar putea strica planurile, primele imagini arătînd că designul maşinii încalcă noile reguli aerodinamice.

Felipe Massa s-a declarat de asemenea mulţumit de monopostul pe care îl va conduce în sezonul 2009: “Cu noile regulamente şi toate necazurile prin care trece acum Formula 1, mă aşteptam ca noua maşină să fie la nivelul celor de acum 10 ani. Dar nu este aşa, am fost suprins cîr de bine se comportă“.

BMW Sauber
Echipa germană a preferat să-şi prezite monopostul cu ceva mai puţin fast dar intenţiile nemţilor sunt foarte mari în acest an. După ce în sezonu trecut au obţinut prima victorie în Formula 1, prin Robert Kubica, acum aspiraţiile sunt mult mai mari şi ţintesc titlul mondial.

E bine că nimeni nu se gîndeşte la noi ca posibili candidaţi la titlul mondial dar cu siguranţă ne gîndim şi la asta. Sezonul trecut a fost unul foarte bun şi cred că ne putem bate de la egal la egal cu marile echipe“, a spus Nick Heidfeld, unul din piloţii echipei.

Renault
Cu un final de sezon foarte bun în 2008, francezii de la Renualt speră în acest an la al treilea titlu de campioni, mai ales că au reuşit să-l păstreze pe Fernando Alonso. Situaţia nu este însă atît de simplă, din moment ce au apărut speculaţii despre posibila retragere a teamului din Hexagon.

Williams
Cu o istorie bogată în Formula 1, cei de la Williams nu au niciun obiectiv clar pentru sezonul 2009. Cu aceiaşi piloţi ca şi în 2008, Rosberg şi Nakajima, pretenţiile echipei se rezumă la un loc patru la finalul sezonului şi chiar la cîştigarea unei curse.

Toyota
Deşi are unul din cele mai mari bugete din Formula 1, echipei Toyota i-au lipsit performanţele. Ca în fiecare an, speranţele sunt mari şi niponii şi-au propus un loc trei la finalul lui 2009

Red Bull
Rămaşi fără creierul echipei, David Coulthard, cei de la Red Bull îşi pun speranţele în Sebastien Vettel, cel mai tînăr cîştigător al unui mare premiu. Obiectivul pentru 2009 este o clasare pe podium. Se pune un semn de întrebare însă şi asupra viitorului acestei echipe, fiind printre primele team-uri care au adoptat măsurile de criză propuse de FOTA.

Toro Rosso
“Formaţia de rezervă” a celor de la Red Bull are gînduri mari î 2009 dar au pierdut unul din cei mai importanţi pioni, pilotul Sebastian vettel, cel care a reuşit o victorie incredibilă în Marele Premiu al Italiei de anul trecut.  Obiectivul stabilit e locul patru dar acesta pare foarte departe din moment ce nici măcar nu au stabilit piloţii care vor lua startul în Australia, la sfîrşitul lui martie

Force India
Indienii se gîndesc încă la cursa din MOnaco de anul trecut, cînd au scăpat printre degete 4 puncte în clasamentul general. Formînd o echipă mică, cei de la Force India se gîndesc numai la cîteva puncte la finalul sezonului şi se vor baza pe acelaşi cuplu ca şi în 2008, Giancarlo Fissichella şi Adrian Sutil.

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (4)
 •  23 Ianuarie 2009, 17:31

de acord cu d.d.i ....ike cred ca nu ai o treaba cu F1 cand spui ca hamilton e uramsul lui schumacher...

 •  22 Ianuarie 2009, 18:34

Hamilton nu va mai pupa niciun titlu. Anu asta e anul celor de la ferrari. sper ca renault sa faca un sezon bun..forta alonso

 •  22 Ianuarie 2009, 18:04

Sper sa-si revina Williams.

Vezi toate comentariile (4)
Comentează