SPORTURI  »  AUTO  »  SALONUL AUTO DE LA GENEVA

Sfaturile lui Ken Block către Alexandra Marinescu, adolescenta care va concura în Formula 4: "Să nu rateze nici un circuit şi nici o maşină"

Ken Block lîngă maşină, dar şi la Melbourne, în timpul circuitului mondial care-i poartă numele // Foto: Reuters
Ken Block lîngă maşină, dar şi la Melbourne, în timpul circuitului mondial care-i poartă numele // Foto: Reuters

Articol de - Publicat joi, 05 martie 2015 00:00 / Actualizat miercuri, 04 martie 2015 23:49

Gazeta Sporturilor a stat de vorbă cu Ken Block, pilotul showman american cunoscut după seria de filme Gymkhana. Americanul i-a dat cîteva sfaturi Alexandrei Marinescu, adolescenta de 15 ani care va participa anul acesta în Formula 4.

Multe lume a auzit de Ken Block şi de seria de filme Gymkhana. Pilot de raliuri, cascador, showman şi antreprenor american. Acum, americanul a ajuns la Gymkhana numărul 7, iar americanul continuă să uimească cu drifturile sale. Întîlnirea cu cel mai mare pilot de drifturi a avut loc la standul Ford de la Salonul Auto de la Geneva.

Parteneriatul cu Ford a încărcat agenda cascadorului american în prima zi a Salonului. A existat o listă de aşteptare pentru miniinterviuri, iar Gazeta Sporturilor a fost printre norocoşi, a avut alocat 20 de minute pentru un dialog cu Block.

Chiar dacă vedeta are un asistent personal care-l însoţeşte permanent şi trebuie să ştie totul înainte, Ford a detaşat şi ea o persoană al cărui job este exclusiv Ken Block. Nimic nu este la voia întîmplării dacă e legat de Ken Block.

În spatele acestor protocoale obligatorii cînd e vorba de o vedetă, am întîlnit un tip de 47 de ani jovial care nu se desparte niciodată de şepcile sale.

- Ken, ce te consideri tu mai mult? Un drifter sau un pilot?
- Sînt un competitor puternic. Îmi place să fiu performant şi de aceea îmi propun să fiu cît se poate de bun în ceea ce fac. Îmi place foarte mult să creez, iar ca pilot pot face lucruri creative, asta înseamnă că trăiesc într-o lume îndrăzneaţă. Cred că cel mai potrivit ar fi să spun despre mine că sînt un creator al riscului în pilotaj. Asta ar descrie cel mai bine ceea ce cred despre mine.

- Cînd ai început colaborarea cu Ford?
- În 2005 a fost primul an în care am avut un proiect de sponsorizare cu Ford şi am continuat să fiu aproape de ei în fiecare an. Pe parcursul timpului, lucrul şi timpul alături de Ford au fost din ce în ce mai profunde. Am pornit de a lucra alături ei pe partea de pilotaj cu risc, iar acum m-am diversificat. Îi ajut şi pe marketing cu dezvoltarea pe produse cum ar fi Focusul RS. Îmi place foarte mult tot ceea ce ţine de designul auto, îmi plac maşinile de curse şi toate astea le-am regăsit în parteneriatul meu cu Ford.

Preferă Rally Cross

- Înseamnă că Ken Block nu va reapărea în World Rally Championship?
- Colaborez cu Ford pe ceea ce înseamnă marketing şi iniţiative în acest segment, iar cu Focus RS m-am implicat la testarea şi dezvoltarea lui. În cazul Fiestei, am mers cu ea în curse, dar nu am intrat în partea de proiectare, aşa cum s-a întîmplat în cazul RS-ului, în care am fost implicat special în dezvoltarea sistemului tracţiunii integrale.

- Deci fără WRC?
- Din păcate, nu am planificată nici o etapă WRC în calendarul meu pentru că am un an foarte aglomerat cu Rally Cross. Mi-aş dori să mă întorc la un moment dat acolo, dar nu-mi place să mă chinuiesc.

- Adică?
- Pentru a obţine victorii şi timpi buni, ai nevoie de constanţă. Ori faci tot campionatul, ori stai mai bine acasă ca să nu te faci de rîs.

Vrea să-şi cumpere Ford GT, maşina de 300.000 de euro

- Ford a lansat un supercar, Ford GT?
- Este o maşină strălucitoare. M-am urcat în ea şi am văzut un interior finisat. La exterior, arată fantastic. Pot spune că este o operă de artă.

- Înseamnă că Block îşi va face o achiziţie costisitoare, vorbim de 300.000 de euro?
- (zîmbeşte) Da, îmi doresc s-o cumpăr o astfel de maşină.

Drifturi cu Focus RS

- Cum e să faci drifturi cu Ford Focus RS?
- Am contribuit în dezvoltarea lui RS. Dacă cineva încearcă că conducă maşina cît mai agresiv cu putinţă, maşina va putea fi ţinută sub control şi va ajuta şoferul în caz de supravirare. Este foarte bine setat sistemul Driving System. Continuăm să-l dezvoltăm şi va deveni din ce în ce mai bun.

- Ce ştii de Formula 4, o competiţie în care pot participa şi piloţi care au împlinit 15 ani?
- Nu ştiu prea multe de Formula 4. Am condus un astfel de monopost în Marea Britanie. Eu vin din lumea de raliu şi nu am experienţă cu monoposturile, dar cred că este foarte bine că Ford are un program care ajută la dezvoltarea piloţilor.

- România va participa la această nouă competiţie cu o femeie. De fapt, este o tînără domnişoară care abia a împlinit 15 ani. O cheamă Alexandra Marinescu. Ce sfaturi i-ai da?
- Cel mai important lucru este să obţină cît mai multă experienţă. Depinde bineînţeles de cît de departe vrea să ajungă, dacă vrea să avanseze şi să intre în Formula 1 sau în altă competiţie la nivel de top. Trebuie să alergi pe toate circuitele şi cu cît mai multe maşini cu putinţă.

- De Formula 1 ce zici? Cine va cîştiga anul acesta?
- Pentru mine, F1 este o formă de artă avînd în vedere ce fac piloţii cu aceste maşini în fiecare an. Sînt prieten cu Kimi Raikkonen şi Lewis Hamilton şi mă bucur să mă uit la ei în fiecare an.

- N-ai răspuns la întrebare. Cine......
- Lewis Hamilton. Îmi place de el ca persoană şi am văzut talentul lui în a conduce maşina şi a cîştiga cursă după cursă.

Interviu ȘOCANT cu fostul internațional român care deține o școală de fotbal: „80% dintre români susțin Rusia. Știm cu toții ce este Ucraina - rahat!” » GSP l-a contactat azi: „Îmi mențin afirmațiile!”

Retragere-șoc în tenis! Nici măcar nu și-a anunțat fanii, dar a cerut să fie scoasă din programul de testare antidoping


Comentarii (1)
ovidiu_3003
ovidiu_3003  •  05 Martie 2015, 11:15

...e bine sa te dai peste cap ...

Vezi toate comentariile (1)
Comentează