SPORTURI  »  AUTO  »  TAXA DE POLUARE

Taxa auto: dublă, nu triplă!

Articol de GSP - Publicat vineri, 20 februarie 2009 00:00

Guvernul a redus cu 33% taxa auto triplată în decembrie 2008, dublînd-o practic faţă de varianta din iulie anul trecut. Diferenţa de bani va fi returnată celor care deja au achitat-o


Cuantumul taxei de poluare pentru autovehicule, de primă înmatriculare sau cum vreţi să-i spuneţi, a fost diminuat de Guvern cu o treime, în raport cu valoarea triplată de fostul executiv, aplicată din 15 decembrie 2008. Noua reglementare va intra în vigoare după publicarea ei în Monitorul Oficial. ;)

În continuare, pentru autoturismele Euro 4 noi, înmatriculate pentru prima dată în România şi Uniunea Europeană, cu o capacitate cilindrică mai mică de 2.000 cmc, taxa este zero. Ceea ce pare să discrimineze maşinile cu aceleaşi caracteristici, cumpărate la mîna a doua. Dar asupra conformităţii noii taxe se va pronunţa Comisia Europeană (CE), aşa cum a făcut-o şi în trecut. CE a informat autorităţile de la Bucureşti că Ordonanţa de Urgenţă prin care Guvernul Tăriceanu a triplat taxa auto încălca legislaţia comunitară!

Interesant este însă faptul că, potrivit noului act normativ, persoanele care au plătit taxa triplată îşi vor putea recupera diferenţa de bani. Atenţie, actele trebuie depuse în maximum 45 de zile de la intrarea în vigoare a noii taxe! Iar maşinile care au fost cumpărate înainte de 15 decembrie 2008 şi nu au fost încă înmatriculate vor putea fi înscrise pe baza legii din iulie anul trecut. În acest caz, proprietarii nu au la dispoziţie decît 20 de zile!

Scopul principal al introducerii taxei de poluare sau de înmatriculare a fost şi este sprijinirea industriei autohtone şi a înmatriculării de maşini noi, fie ele şi de import. Acesta însă nu a fost atins, în ciuda nenumăratelor modificări şi ajustări! În ianuarie 2009, de exemplu, înmatriculările de maşini noi şi second-hand au scăzut cu 52,8%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 41.938 maşini, la doar 19.756 unităţi, potrivit Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculări.

"Taxa singură, dublată sau triplată faţă de nivelul din iulie (2008) nu este suficientă pentru relansarea industriei auto naţionale. Este nevoie de măsuri combinate"
Ernest Popovici, preşedintele APIA

20 de zile au la dispoziţie cei care au maşini cumpărate înainte de 15 dec. 2008 şi neînmatriculate, pentru a plăti taxa conform legii din iulie 2008

45 de zile
este perioada de depunere a actelor pentru recuperarea diferenţei dintre noua şi vechea taxă, duplă publicarea acesteia în Monitorul Oficial

Guvernul a redus cu 33% taxa auto triplată în decembrie 2008, dublînd-o practic faţă de varianta din iulie anul trecut. Diferenţa de bani va fi returnată celor care deja au achitat-o

Cuantumul taxei de poluare pentru autovehicule, de primă înmatriculare sau cum vreţi să-i spuneţi, a fost diminuat de Guvern cu o treime, în raport cu valoarea triplată de fostul executiv, aplicată din 15 decembrie 2008. Noua reglementare va intra în vigoare după publicarea ei în Monitorul Oficial. ;)

În continuare, pentru autoturismele Euro 4 noi, înmatriculate pentru prima dată în România şi Uniunea Europeană, cu o capacitate cilindrică mai mică de 2.000 cmc, taxa este zero. Ceea ce pare să discrimineze maşinile cu aceleaşi caracteristici, cumpărate la mîna a doua. Dar asupra conformităţii noii taxe se va pronunţa Comisia Europeană (CE), aşa cum a făcut-o şi în trecut. CE a informat autorităţile de la Bucureşti că Ordonanţa de Urgenţă prin care Guvernul Tăriceanu a triplat taxa auto încălca legislaţia comunitară!

Interesant este însă faptul că, potrivit noului act normativ, persoanele care au plătit taxa triplată îşi vor putea recupera diferenţa de bani. Atenţie, actele trebuie depuse în maximum 45 de zile de la intrarea în vigoare a noii taxe! Iar maşinile care au fost cumpărate înainte de 15 decembrie 2008 şi nu au fost încă înmatriculate vor putea fi înscrise pe baza legii din iulie anul trecut. În acest caz, proprietarii nu au la dispoziţie decît 20 de zile!

Scopul principal al introducerii taxei de poluare sau de înmatriculare a fost şi este sprijinirea industriei autohtone şi a înmatriculării de maşini noi, fie ele şi de import. Acesta însă nu a fost atins, în ciuda nenumăratelor modificări şi ajustări! În ianuarie 2009, de exemplu, înmatriculările de maşini noi şi second-hand au scăzut cu 52,8%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 41.938 maşini, la doar 19.756 unităţi, potrivit Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculări.

"Taxa singură, dublată sau triplată faţă de nivelul din iulie (2008) nu este suficientă pentru relansarea industriei auto naţionale. Este nevoie de măsuri combinate"
Ernest Popovici, preşedintele APIA

20 de zile au la dispoziţie cei care au maşini cumpărate înainte de 15 dec. 2008 şi neînmatriculate, pentru a plăti taxa conform legii din iulie 2008

45 de zile
este perioada de depunere a actelor pentru recuperarea diferenţei dintre noua şi vechea taxă, duplă publicarea acesteia în Monitorul Oficial

Playtech: UEFA, declarație halucinantă despre cazul Eriksen. Ce spune forul fotbalistic european despre întreaga situație


Comentarii (3)
 •  22 Februarie 2009, 14:19

Aici se vede aportul critic Romanesc care de fapt este interesat doar de birfa despre Becali si etc. nu de soarta de viitorul POPORULUI ROMANESC, daca trebuie imi vind Tara pentru 2 Lei 50, ca doar dea BERE imi ajunge si ceo fi maine nu ma mai intereseaza ca doar sintem in EUROPA.

 •  22 Februarie 2009, 13:51

Porcarie mare. Vrem in Europa dar facem cum vrem noi. Eu pot sa cumper o masina din Romania si sa o aduc in Germania sa o inscriu in circulatie si taxa este 0 Euro, indiferent ca masina are 1 an sau 100 de ani. Banditi de la Bucuresti, bravo voi sinteti adevarati urmasi ai Dacilor.

 •  20 Februarie 2009, 08:54

MULTUMIM DIN INIMA ... PARTIDULUI !!!! Taxa pe .... respiratie .... urmeaza.

Vezi toate comentariile (3)
Comentează