Articol de GSP - Publicat luni, 05 octombrie 2009 00:00
Cu cîteva excepţii, la Suzuka, piloţii au trecut linia de sosire în numai 17 secunde, respectînd ordinea de start. Vettel a cîştigat mergînd fără greşeală
Dacă se legau cu sfoară de Sebastian Vettel şi nu reuşeau să termine aşa! Sau poate că mai bine o făceau şi economiseau carburant. Vettel, Trulli şi Hamilton au terminat aşa cum au plecat. Iar în primii zece, cu mici excepţii, s-a respectat aceeaşi regulă. Raikkonen a urcat de pe 5 pe 4, Barrichello, de pe 9 pe 7, iar Button, de pe 11 pe 8. Mai mult, cu opt tururi înainte de final, Alguersuari a provocat un accident ce a necesitat intrarea Safety Car-ului în pistă. Ecarturile dintre piloţi s-au evaporat şi, disciplinaţi, toţi au încheiat cursa într-un interval incredibil la acest nivel, de numai 17 secunde. Nimeni nu a făcut spectacol şi nu a profitat de tehnicitatea circuitului de la Suzuka, aşa cum se întîmpla cu ani în urmă. E adevărat însă, atunci în cockpituri erau piloţi precum Schumacher, Hakkinen, Mansell sau Senna, iar regulamentul FIA nu "aplatiza" monoposturile!
Samuraiul german
Hotărît să se bată pînă la ultima suflare pentru reputaţia sa şi, evident, pentru titlul mondial, Vettel a obţinut la Suzuka a 3-a victorie din acest sezon şi s-a apropiat periculos de liderii clasamentului general, suflîndu-i în ceafă lui Barrichello (2 puncte diferenţă!). Germanul a plecat impecabil şi i-a tăiat elanul lui Hamilton care, ajutat de KERS, a ţîşnit de pe 3 şi l-a depăşit la start pe Trulli. Apoi, cursa s-a aşezat, depăşirile putînd fi numărate pe degete. De exemplu, Button a trecut spectaculos de Kubica în turul 4. Sutil a încercat să-l depăşească pe Kova în turul 14, cei doi ciocnindu-se şi pierzînd poziţii preţioase. Iar Trulli şi-a luat locul înapoi de la Lewis în urma celei de-a doua opriri la boxe, ceea ce a generat o explozie de bucurie la standurile constructorului japonez Toyota.
1 punct în ultimele două curse mai trebuie să strîngă Brawn GP pentru a-şi adjudeca titlul la constructori
4 puncte îi lipsesc lui Button pentru a deveni campion mondial. La egalitate de puncte, se iau în calcul victoriile, iar britanicul are deja 6
Declaraţia zilei: Lewis Hamilton, campionul en titre
"Am încercat să trec atît de Jarno, cît şi de Sebastian la start. Dar nu am reuşit să preiau conducerea. Maşina mea nu s-a putut ţine de a lui"
Cu cîteva excepţii, la Suzuka, piloţii au trecut linia de sosire în numai 17 secunde, respectînd ordinea de start. Vettel a cîştigat mergînd fără greşeală
Dacă se legau cu sfoară de Sebastian Vettel şi nu reuşeau să termine aşa! Sau poate că mai bine o făceau şi economiseau carburant. Vettel, Trulli şi Hamilton au terminat aşa cum au plecat. Iar în primii zece, cu mici excepţii, s-a respectat aceeaşi regulă. Raikkonen a urcat de pe 5 pe 4, Barrichello, de pe 9 pe 7, iar Button, de pe 11 pe 8. Mai mult, cu opt tururi înainte de final, Alguersuari a provocat un accident ce a necesitat intrarea Safety Car-ului în pistă. Ecarturile dintre piloţi s-au evaporat şi, disciplinaţi, toţi au încheiat cursa într-un interval incredibil la acest nivel, de numai 17 secunde. Nimeni nu a făcut spectacol şi nu a profitat de tehnicitatea circuitului de la Suzuka, aşa cum se întîmpla cu ani în urmă. E adevărat însă, atunci în cockpituri erau piloţi precum Schumacher, Hakkinen, Mansell sau Senna, iar regulamentul FIA nu "aplatiza" monoposturile!
Samuraiul german
Hotărît să se bată pînă la ultima suflare pentru reputaţia sa şi, evident, pentru titlul mondial, Vettel a obţinut la Suzuka a 3-a victorie din acest sezon şi s-a apropiat periculos de liderii clasamentului general, suflîndu-i în ceafă lui Barrichello (2 puncte diferenţă!). Germanul a plecat impecabil şi i-a tăiat elanul lui Hamilton care, ajutat de KERS, a ţîşnit de pe 3 şi l-a depăşit la start pe Trulli. Apoi, cursa s-a aşezat, depăşirile putînd fi numărate pe degete. De exemplu, Button a trecut spectaculos de Kubica în turul 4. Sutil a încercat să-l depăşească pe Kova în turul 14, cei doi ciocnindu-se şi pierzînd poziţii preţioase. Iar Trulli şi-a luat locul înapoi de la Lewis în urma celei de-a doua opriri la boxe, ceea ce a generat o explozie de bucurie la standurile constructorului japonez Toyota.
1 punct în ultimele două curse mai trebuie să strîngă Brawn GP pentru a-şi adjudeca titlul la constructori
4 puncte îi lipsesc lui Button pentru a deveni campion mondial. La egalitate de puncte, se iau în calcul victoriile, iar britanicul are deja 6
Declaraţia zilei: Lewis Hamilton, campionul en titre
"Am încercat să trec atît de Jarno, cît şi de Sebastian la start. Dar nu am reuşit să preiau conducerea. Maşina mea nu s-a putut ţine de a lui"