SPORTURI  »  AUTO  »  FORMULA 1 / 2009

Turează motoarele!

Articol de GSP - Publicat vineri, 20 martie 2009 00:00

Noul sezon de F1 se apropie de start. Ferrari, Mercedes, BMW şi Renault sînt principalii rivali, dar lupta se va da şi cu noile reglementări FIA

Monoposturi noi, motoare noi, reguli noi, piloţi noi, slick-uri, orgolii de apărat şi titluri de cîştigat. Pe scurt, Formula 1 2009! Startul în "Marele Circ" va fi dat duminică, 29 martie, la Melbourne, în Australia. Iar, datorită noilor reguli şi a implementării sistemelor de recuperare a energiei (KERS), neprevăzutul şi spectacolul se anunţă fără precedent. ;) Practic nimic nu poate fi anticipat, mai ales dacă avem în vedere noul sistem de punctare adoptat de FIA, în urma căruia campion mondial devine pilotul care a cîştigat cele mai multe curse şi nu cel care are cele mai multe puncte!

Avînd în vedere rezultatele de anul trecut, cînd Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) a cîştigat titlul la piloţi cu doar un punct în faţa lui Felipe Massa, iar Ferrari pe cel al constructorilor, se poate estima însă că lupta dintre cele două echipe va continua, fără menajamente. :X Şi nu trebuie trecut cu vederea faptul că, în 2008, cei de la BMW Sauber s-au luptat din răsputeri pentru un loc 3 la constructori. Iar Renault a revenit spectaculos în a doua jumătate a sezonului, Fernando Alonso reuşind să termine pe poziţia a V-a şi să asigure echipei un loc 4.

BMW Sauber F1.09
În cel de-al patrulea sezon de F1, BMW Sauber are un scop ambiţios: să se bată pentru titlu. Ferrari şi McLaren posedă o experienţă vastă, dar noul regulament anulează o parte din acest avantaj, ceea ce convine celor de la BMW. Mai mult, bavarezii utilizează în producţia de serie sisteme de recuperare a energiei la frînare, în cadrul programului EfficientDynamics. :) F1.09 este complet diferit de maşina de anul trecut. "Nasul" este mai înalt şi mai lat, iar "aripa" faţă, acum din 3 bucăţi, a crescut de la 1.400 mm, la 1.800 mm. Cutia de viteze, montată longitudinal, are 7 trepte şi ambreiajul este de carbon.

McLaren MP4-24
"Există o veche zicală în motorsport care spune că o maşină frumoasă adesea se dovedeşte şi rapidă. Sper să fie aşa, pentru că MP4-24 pur şi simplu arată senzaţional", a declarat campionul en titre, Lewis Hamilton. Evident, cerinţele aerodinamice impuse de FIA pentru acest sezon, se observă, dar monopostul McLaren nu şi-a pierdut din identitate. Sistemul de recuperare a energiei a fost dezvoltat de McLaren şi Mercedes-Benz HighPerformanceEngines. Iar propulsorul cu arhitectură V8 la 90 de grade are o capacitate de 2.4 litri şi 32 de supape.

Ferrari F60
Noul monopost Ferrari are misiunea ingrată de a apăra titlul la constructori obţinut anul trecut, precum şi reputaţia "căluţului cabrat". Denumită simplu F60, maşina respectă în totalitate noile reglementări aerodinamice, dar păstrează ADN-ul predecesoarei sale.;) Motorul, limitat la 18.000 rpm conform regulamentului, a primit noi sisteme de admisie şi evacuare, iar KERS-ul este bazat pe sistemul cu motor/generator şi amplasat pe propulsor (în teste, KERS-ul dezvoltat împreună cu cei de la Magneti Marelli a pus probleme!). De asemenea, F60 beneficiază de un nou sistem de frînare Brembo.

Renault R29
Urmînd trendul ascendent al performanţelor înregistrate de maşina de anul trecut, monopostul Renault 2009 este proiectat astfel încît să speculeze la maximum pneurile Bridgestone de tip slick, noile restricţii aerodinamice şi sistemul de recuperare a energiei la frînare. R29 a petrecut mult timp în tunelul aerodiamic, iar din cauza greutăţii KERS-ului (sistem bazat pe motor/generator şi baterii dispuse în şasiu), specialiştii au fost nevoiţi să adopte o cutie de viteze, cu 7 trepte, din carbon şi titan şi să folosească mai mult magneziu şi aluminiu. Propulsia este asigurată de un motor RS27, cu arhitectură V8.

95 de kilograme cîntăreşte un motor de Formula 1

1.500 de elemente din fibră de carbon individuale intră în componenţa caroseriei de tip monococă

Noul sezon de F1 se apropie de start. Ferrari, Mercedes, BMW şi Renault sînt principalii rivali, dar lupta se va da şi cu noile reglementări FIA

Monoposturi noi, motoare noi, reguli noi, piloţi noi, slick-uri, orgolii de apărat şi titluri de cîştigat. Pe scurt, Formula 1 2009! Startul în "Marele Circ" va fi dat duminică, 29 martie, la Melbourne, în Australia. Iar, datorită noilor reguli şi a implementării sistemelor de recuperare a energiei (KERS), neprevăzutul şi spectacolul se anunţă fără precedent. ;) Practic nimic nu poate fi anticipat, mai ales dacă avem în vedere noul sistem de punctare adoptat de FIA, în urma căruia campion mondial devine pilotul care a cîştigat cele mai multe curse şi nu cel care are cele mai multe puncte!

Avînd în vedere rezultatele de anul trecut, cînd Lewis Hamilton ( McLaren-Mercedes) a cîştigat titlul la piloţi cu doar un punct în faţa lui Felipe Massa, iar Ferrari pe cel al constructorilor, se poate estima însă că lupta dintre cele două echipe va continua, fără menajamente. :X Şi nu trebuie trecut cu vederea faptul că, în 2008, cei de la BMW Sauber s-au luptat din răsputeri pentru un loc 3 la constructori. Iar Renault a revenit spectaculos în a doua jumătate a sezonului, Fernando Alonso reuşind să termine pe poziţia a V-a şi să asigure echipei un loc 4.

BMW Sauber F1.09
În cel de-al patrulea sezon de F1, BMW Sauber are un scop ambiţios: să se bată pentru titlu. Ferrari şi McLaren posedă o experienţă vastă, dar noul regulament anulează o parte din acest avantaj, ceea ce convine celor de la BMW. Mai mult, bavarezii utilizează în producţia de serie sisteme de recuperare a energiei la frînare, în cadrul programului EfficientDynamics. :) F1.09 este complet diferit de maşina de anul trecut. "Nasul" este mai înalt şi mai lat, iar "aripa" faţă, acum din 3 bucăţi, a crescut de la 1.400 mm, la 1.800 mm. Cutia de viteze, montată longitudinal, are 7 trepte şi ambreiajul este de carbon.

McLaren MP4-24
"Există o veche zicală în motorsport care spune că o maşină frumoasă adesea se dovedeşte şi rapidă. Sper să fie aşa, pentru că MP4-24 pur şi simplu arată senzaţional", a declarat campionul en titre, Lewis Hamilton. Evident, cerinţele aerodinamice impuse de FIA pentru acest sezon, se observă, dar monopostul McLaren nu şi-a pierdut din identitate. Sistemul de recuperare a energiei a fost dezvoltat de McLaren şi Mercedes-Benz HighPerformanceEngines. Iar propulsorul cu arhitectură V8 la 90 de grade are o capacitate de 2.4 litri şi 32 de supape.

Ferrari F60
Noul monopost Ferrari are misiunea ingrată de a apăra titlul la constructori obţinut anul trecut, precum şi reputaţia "căluţului cabrat". Denumită simplu F60, maşina respectă în totalitate noile reglementări aerodinamice, dar păstrează ADN-ul predecesoarei sale.;) Motorul, limitat la 18.000 rpm conform regulamentului, a primit noi sisteme de admisie şi evacuare, iar KERS-ul este bazat pe sistemul cu motor/generator şi amplasat pe propulsor (în teste, KERS-ul dezvoltat împreună cu cei de la Magneti Marelli a pus probleme!). De asemenea, F60 beneficiază de un nou sistem de frînare Brembo.

Renault R29
Urmînd trendul ascendent al performanţelor înregistrate de maşina de anul trecut, monopostul Renault 2009 este proiectat astfel încît să speculeze la maximum pneurile Bridgestone de tip slick, noile restricţii aerodinamice şi sistemul de recuperare a energiei la frînare. R29 a petrecut mult timp în tunelul aerodiamic, iar din cauza greutăţii KERS-ului (sistem bazat pe motor/generator şi baterii dispuse în şasiu), specialiştii au fost nevoiţi să adopte o cutie de viteze, cu 7 trepte, din carbon şi titan şi să folosească mai mult magneziu şi aluminiu. Propulsia este asigurată de un motor RS27, cu arhitectură V8.

95 de kilograme cîntăreşte un motor de Formula 1

1.500 de elemente din fibră de carbon individuale intră în componenţa caroseriei de tip monococă

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (6)
 •  21 Martie 2009, 01:19

Cele mai urate masini din istorie.Astept cu nerabdare sa inceapa sezonul dar sper totodata sa-mi bage astia RTL-ul in grila de programe,pentru ca daca-l mai ascult mult de Dan "Miki" Alexandrescu risc sa-mi explodeze vreun vas de sange pe creier.

 •  20 Martie 2009, 12:12

Nicio vorba despre noua echipa Brawn GP? Dupa ultimele teste pe care le-au dominat, multa lume ii vede favoriti pentru castigarea primelor curse! In opinia lui Alonso, pe baza performantelor aratate in teste, clasificarea echipelor ar fi urmatoarea: 1. Brawn GP, 2. BMW Sauber, 3. Ferrari, 4. Toyota, 5. Renault, 6. Red Bull, 7. McLaren, 8. Williams, 9. Toro Rosso, 10. Force India Sunt curios daca Alonso are ceva in comun cu Mama Omida. O sa vedem peste o saptamana.

 •  20 Martie 2009, 10:51

Eu ma bucur atat de mult ca revine F1 pentru ca inestimabilul domn Alexandrescu ne va incanta cu ale sale comentarii minunate si complet impartiale, cu povestile sale spumoase, cu prieteniile pe care el insusi le-a legat cu toate personalitatile. Ba' frate, da' p-asta nu-l omoara nimeni o data?

Vezi toate comentariile (6)
Comentează