SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE-TEST

Verde pentru Forester

Articol de - Publicat miercuri, 30 aprilie 2008 00:00

Noul Subaru Forester a fost lansat în România cu două motorizări pe benzină. Urmează 150CP diesel.

Subaru Forester a ajuns la bor­na cu numărul trei. Noul cros­sover sau noul SUV, unii au făcut deja mariajul SUV-cros­sover, a primit un facelift, am putea spune reuşit pentru că ma­şi­na arată acum mult mai bine decît modelul anterior. E adevărat că şi-a pierdut din latura mas­cu­lină, dar Subaru se adap­tea­ză trendului actual şi asta nu e un lucru rău dacă cercetezi cam cîte unităţi de Fo­rester înghite Europa.

Trecînd la cifre, noul Forester a crescut în dimensiuni. E mai înaltă cu 11 centimetri, mai lată cu a­proa­pe 5 centimetri, iar ampatamentul a crescut cu 9 centimetri.

Interiorul a crescut calitativ (foto). Materialele reu­şi­te, iar designul a fost desenat de o mînă talentată, fantezistă şi mun­citoare. Ceva normal pentru un japonez!

Cum se comportă la drum noul Forester? Are o ţinută de drum foarte bună chiar dacă maşina e­vo­luează pe asfalt sau off-road. Şa­siul este unul nou, japonezii a­pe­lînd la conceptul Dynamic Chassis Control Concept, cu a­ju­to­rul căruia stabilitatea lui Forester nu-ţi dă emoţii. Transmisia este, normal, 4x4 permanentă, lucru cu care Subaru ne-a obişnuit demult.

Deocamdată, Forester oferă două motorizări pe benzină. Una “micuţă” de doi litri (2.0X, 150 CP) şi alta mai nervoasă, turbo, de fapt vîrful de gamă (2.5 XT, 230 CP). Sur­priza vine la toamnă, atunci cînd este aşteptată şi versiunea Boxer, diesel, 150 CP, un motor fiabil, economic şi cu un randament foarte bun. De ce? Asta s-ar întreba cei dependenţi de adrenalină. Mo­tivul este unul verde şi actual, e­mis­­iile de CO2. Subaru are o piaţă bună în UE şi e nevoită să-şi schim­be un pic politica. Mai puţină pu­tere, mai puţin combustibil con­su­mat, dar cifre mai bune. De înţeles!

25.466 euro (TVA inclus) costă un Subaru Forester 2.0 X, 5 MT, preţul fără taxe fiind de 21.400 de euro

35.938 euro (TVA inclus) ajunge vîrful de gamă 2.5 Turbo 4 AT. Fără taxe, maşina costă 30.200 de euro

Citește și:

„Haos! Latră unii la alții” » Ce scrie presa din Ucraina despre România inaintea debutului la Euro 2024: „Cei mai slabi”
Nationala
„Haos! Latră unii la alții” » Ce scrie presa din Ucraina despre România inaintea debutului la Euro 2024: „Cei mai slabi”
Interviu EXCLUSIV cu ucraineanca din naționala României în ziua meciului de la EURO: „Fiți puternici și curajoși!” + Povestea zguduitoare din războiul cu rușii: „N-am apucat să mai vorbesc cu tata înainte să moară. Era căzut psihic”
Nationala
Interviu EXCLUSIV cu ucraineanca din naționala României în ziua meciului de la EURO: „Fiți puternici și curajoși!” + Povestea zguduitoare din războiul cu rușii: „N-am apucat să mai vorbesc cu tata înainte să moară. Era căzut psihic”
România - Ucraina » Echipa de start gândită de Edi Iordănescu pentru primul meci de la EURO 2024
Nationala
România - Ucraina » Echipa de start gândită de Edi Iordănescu pentru primul meci de la EURO 2024

România - Ucraina » Echipa de start gândită de Edi Iordănescu pentru primul meci de la EURO 2024

Adrian Ilie a fost condamnat la 8 luni de închisoare! » Ce se întâmplă cu „Cobra”


Comentarii (3)
 •  28 Iulie 2008, 11:28

As dori informatii tehnice motor transmisie pt WRX STI si eventual preturi.

 •  30 Aprilie 2008, 12:00

1.8 subaru - 110hp 2.0 Mazda klde - 160+ hp 2.5 Mazda KLZE - ~218hp 2.5 Subaru - 224hp (cut the 230 crap, where did you people take it from). Now to put things in perspective, the Mazda engines I'm comparing them to are TWENTY year old engines. Gas wise, K8 equipped cars - 32-37MPG KLZE equipped - 25-34MPG 1.8 sub - 20-28MPG 2.5 Sub - 16-22MPG. I got a question: "DID YOU DUMMIE AT LEAST GET AN ENTIRE CAR FOR THIS ADVERTIZING ARTICLE, OR DID YOU SETTLE WITH A GAS FILL; OR WAS IS J

 •  30 Aprilie 2008, 11:51

Standard Engines for Subaru for the last 20 YEARS. The 1.8 and 2.2 engines have been around since Subaru stopped being a nobody. The 2.5 came in later and just like the first 2 is A BAD DESIGN. All these engines are unreliable. Luckily for the 1.8 and 2.2 owners they've been around enough for Subaru to patch the design here and there; the 2.5 currently pops head gaskets like crazy, and, it has TWO, that's a 1000+ $ job at any shop. All three are GAS GUZLERS and low output. 1.8 mazda K8 - 136 hp

Vezi toate comentariile (3)
Comentează