SPORTURI  »  AUTO  »  MARELE PREMIU AL STATULUI MONACO

Webber, învingător la Monte Carlo. M. Schumacher termină pe 12!

Articol de GSP - Publicat duminica, 16 mai 2010 00:00

UPDATE - Schumacher a fost retrogradat de pe poziţia a şasea tocmai pe ultimul loc din cauză că l-a depăşit neregulamentar pe spaniolul Alonso.

În ultimii 5 ani, nici un pilot nu a fost nevoit să abandoneze cursa de la Monte Carlo după primul tur, în ciuda faptului că circuitul este foarte strîmt şi acroşajele sînt frecvente pe o asemenea pistă. Cursa are 78 de tururi de pistă.

Mark Webber a cîştigat cursa, pe doi terminînd coechipierul său de la Red Bull, Vettel, iar Kubica pe trei.

Clasament final

Loc    Pilot        Echipă
1    M Webber      Red Bull
2    S Vettel    Red Bull
3    R Kubica    Renault
4    F Massa    Ferrari
5    L Hamilton    McLaren
6    F Alonso    Ferrari
7    N Rosberg    Mercedes
8    A Sutil    Force India
9    V Liuzzi    Force India
10    S Buemi    Toro Rosso
11    J Alguersuari    Toro Rosso
12    M Schumacher    Mercedes


Urmăreşte mai jos comentariul liveTEXT al cursei de la Monaco!

FINAL: Webber cîştigă cursa, pe doi termină Vettel, iar pe trei Kubica. Clasament final: 1. M Webber (Red Bull), 2. S Vettel (Red Bull), 3. R Kubica (Renault), 4. F Massa (Ferrari), 5. L Hamilton (McLaren), 6. M Schumacher (Mercedes), 7. F Alonso (Ferrari), 8. N Rosberg (Mercedes), 9. A Sutil (Force India), 10. V Liuzzi (Force India), 11. S Buemi (Toro Rosso), 12. J Alguersuari (Toro Rosso)

- Turul 78:
Ultimul tur. Safety car-ul încă este pe pistă. La ieşirea Safety car-ului, cu cîteva zeci de metri înainte de finish, Schumacher l-a întrecut pe Alonso, terminînd pe 6

- Turul 77:
Doar 12 piloţi au mai rămas în cursă, jumătate din cei care au luat startul. Este foarte probabil ca  această cursă să se încheie cu Safety car-ul în frunte.

- Turul 76:
Din nou îşi face apariţia Safety car-ul

- Turul 75:
Acroşaj între Trulli şi Chandhok într-un viraj. Cei doi se duelau pentru a evita ultimul loc în cursă

- Turul 72:
Schumacher rulează cu 281.5 km/h

- Turul 69: Ordinea se păstrează, piloţii însă pregătesc asaltul final

- Turul 66:
Webber are 8 secunde avans faţă de Kubica, ocupantul poziţiei a treia.

- Turul 63:
În continuare ordinea în cursă este: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Kubica, 4. Massa, 5. Hamilton, 6. Alonso, 7. M. Schumacher, 8. Rosberg, 9. Sutil, 10. Liuzzi

- Turul 59:
1:15:832 timpul lui Webber, din nou cel mai rapid. Pilotul lui Red Bul pare de neoprit

- Turul 56:
Schumacher se apropie de Alonso, are mai puţin de o secundă în spatele lui

- Turul 52: Webber, din nou cel mai rapid: 1:16:310

- Turul 51:
Aflat pe poziţia a 4-a, Massa menţine un avans faţă de Hamilton de 2 zecimi

- Turul 45:
Safety car-ul iese

- Turul 44:
Safety car din nou pe pistă. Michael Schumacher este pe poziţia a 7-a

- Turul 42:
Webber, cel mai rapid tur: 1:16:828

- Turul 38: După ieşirea Safety car-ului, Webber puna aproape două secunde între el şi Vettel

- Turul 35:
Alonso a reuşit să cîştige 18 poziţii. Se află acum pe locul 6

- Turul 31:
Safety car-ul îşi face din nou apariţia din cauza unui derapaj al lui Barrichello, care abandonează. În acest moment mai sînt 18 piloţi în cursă. Cursă ratată pentru piloţii Williams, care au încheiat deja cursa

- Turul 30:
Kovalainen petrece 12 secunde la boxele echipei sale

- Turul 28:
Luca di Grassi abandonează

- Turul 24: Pilotul lui Sauber, Pedro de la Rosa, abandonează. Imediat termină cursa şi Timo Glock, din cauza unor probleme tehnice. Ordinea în clasament: 1. Webber, 2. Rosberg, 3. Vettel, 4. Kubica, 5. Kobayashi, 6. Massa, 7. Hamilton, 8. Alonso şi 9. Schumacher

- Turul 23:
Fernando Alonso a avansat pînă pe poziţia a 8-a. Ocupanţii primelor două poziţii, Webber şi Vettel, intră şi ei la boxe

- Turul 21:
Niko Rosberg realizează cel mai rapid tur de pistă

- Turul 20:
Massa şi Michael Schumacher intră şi ei la boxe

- Trurul 18: Hamilton se opreşte pentru 5.4 secunde la boxele echipei sale, McLaren Mercedes

- Turul 17:
Webber se distanţează, are aproape 7 secunde avans faţă de Vettel. Între timp, Alonso îl depăşeşte şi pe Kovalainen

- Turul 14:
Distanţa dintre Vettel şi liderul Webber este acum de 4.8 secunde

- Turul 13:
Hamilton se ţine scai de Massa, dar nu reuşeşte să treacă în faţa lui

- Turul 11: Alonso reuşeşte să îl depăşească pe di Grassi şi este acum pe locul 18. Mecanicii îl felicită prin team radio. Din nou, Webber stabileşte cel mai rapid tur de pistă: 1:18.325

- Turul 9:
Webber realizează cel mai rapid tur: 1:19:625

- Turul 6: Safety car-ul a ieşit de pe circuit.
Clasamentul arată astfel: 1. Webber, 2. Vettel, 3. Kubica, 4. Massa, 5. Hamilton, 6. Barrichello

- Turul 5: Hamilton comunică la boxe o potenţială problemă la aripa dreaptă, însă mecanicii nu par îngrijoraţi

- Turul 4:
Din cauza intervenţiei Safety car-ului, unii dintre piloţi au optat pentru o primă oprire la boxe

- Turul 3. Button abandonează din cauza problemelor la motor!
Button cîştigase anul trecut la Monte Carlo

- Turul 2.
Steagurile galbene flutură în continuare, cursa este condusă de Safety car

- Turul 1.
Pimul accident. Hulkenberg loveşte zidul de protecţie la ieşirea din tunel şi avem prima intervenţie a Safety-car-ului.

- Start!
Webber a plecat bine, iar colegul său de la Red Bull, Vettel, l-a întrecut pe Kubica şi a urcat pe locul doi!

- Piloţii efectuează turul de încălzire

- Vremea este superbă la Monte Carlo.

„Fotbalul se «deteritorializează»! Nu mai există ceva esențial” » Un profesor de antropologie, Christian Bromberger, conferință de excepție despre o „mutație” în fotbalul de azi: „Am plecat de la tifoso, adică boală contagioasă, și am ajuns aici”

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (18)
 •  17 Mai 2010, 15:44

articolul 40.11 ii permitea lui Schumacher sa depaseasca. 40.13 a fost pana anul trecut insa perdantul Hill a ignorat intentionat schimbarea de anul acesta. Ar fi judecat altfel daca erau compatriotii lui Hamilton sau Button, daca era Massa sau Alonso, cum s-a vazut in aceste prime 6 mari premii. Oricum ruginitul e mai pe faza decat marii favoriti care depasesc doar masini lente sau coechipierii la intrarea la box.

 •  16 Mai 2010, 22:30

Asta a fost, este si va fii intotdeauna diferenta dintre domnisoare plangacioase ca Alonso, Hill, Villeneuve etc. si Schumacher...intradevar, singurul pilot din epoca moderna a F1 care a avut acelasi tupeu spectaculos ca si al lui Schumi a fost Senna.La 41 de ani, cu o masina inferioara si la 4 ani de cand a concurat la Monaco ultima oara, Schumacher a dovedit ca talentul si ambitia sunt la fel de mari ca atunci cand a iesit campion mondial. In rest, multa invidie, prostie si amatorism...

 •  16 Mai 2010, 22:07

Citeam pe alt site si cineva avea dreptate: reintoarcerea lui Schumi inseamna o gura de aer proaspat intr-un sport in care de cativa ani incoace totul este extrem de plictisitor si de robotizat. Mafia exista si in F1, cei care au fluturat drapelele verzi si au tinut luminile verzi aprinse l-au penalizat pe Schumacher pentru prostia lor. Cat despre Alonso, cred ca ce s-a intamplat astazi este rusinea carierei sale si o dovada in plus a diferentei de clasa dintre el si Schumacher. "Felicitari

Vezi toate comentariile (18)
Comentează