SPORTURI  »  CICLISM  »  TURUL ITALIEI / PERGOLA - MONTE PETRANO, 237KM

Carlos Sastre declară vendetta marilor favoriţi din Giro

Articol de - Publicat marti, 26 mai 2009 00:00

Privit cu neîncredere, spaniolul Carlos Sastre (Cervélo) a cîştigat cea de-a 16-a etapă din Turul Italiei, după ce s-a căţărat exemplar la capătul celor 237 de kilometri dintre Pergola şi Monte Petrano. Rusul Denis Menchov (Rabobank) a pierdut 25 de secunde în raport cu Sastre, dar şi-a păstrat tricoul roz graţie locului doi obţinut în faţa italianului Danilo Di Luca (LPR)

Patru căţărări repertoriate, o coborîre ameţitoare pînă pe buza infernului şi un soare usturător, fidel tuturor celor 237 de kilometri dintre Pergola şi Monte Petrano, au fost ingredientele picante ale unei etape ce a schimbat iremediabil ierarhiile la vîrful plutonului. Sub bolta gălăgioasă a tifosilor înşiraţi pe traseu, rutierii au fost nevoiţi să doboare ascensiunea de categoria a II-a de pe Monte delle Cesane, înainte de a da piept cu cele trei obstacole principale ale zilei: Monte Nerone (13.4km, p.med. 7.6%), Monte Catria (11.1km, p.med.8%) şi Monte Petrano (10.4km, p.med. 7.9%, p.max. 13%).

Cu italianul Damiano Cunego (Lampre) pe post de catalizator, 20 de oameni au vrut să-şi scurteze durerea şi au evadat după doar 25 de borne. Printre ei, sărbătoritul local Michele Scarponi (Diquigiovanni), dar şi "iepurii" Yaroslav Popovych (Astana), Gabriele Bosisio (LPR Brakes) sau Kjell Carlstrom (Liquigas). Dar, acolo unde Monte Nerone nu a reuşit să împotmolească speranţele fugarilor, Monte Catria a făcut o muncă excelentă în a secera grupul fruntaş.

După un atac consistent al lui Cunego, care a încercat să îndrepte un Tur al Italiei dezastruos, singurii care s-au dovedit destul de puternici să continue aventura au fost ucraineanul Popovych şi italianul Scarponi. Rutierul lui Johan Bruyneel a supralicitat pe coborîrea de pe Monte Catria, un hău abrupt pe care marginile căruia a zburat cu 80km/h, reuşind să înşele vigilenţa oamenilor de la Rabobank.

Cu Scarponi escaladînd ultimul obstacol al zilei un pic mai rapid decît un melc subnutrit, plutonul a realizat joncţiunea cu rămăşiţele evadării pe primele pante de pe Monte Petrano. În ciuda celor trei minute şi jumătate pe care le contoriza în primii metri ai căţărării finale, soarta ucraineanului Popovych a fost pecetluită de forcingul trenei impuse în pluton de Liquigas.

Serge Pauwels (Cervélo) a mimat un atac, suficient pentru experimentatul Carlos Sastre să observe pe faţa căror favoriţi Apeninii au săpat ridurile amare ale deznădejdii. Cîştigătorul Turului Franţei a zvîcnit cu nouă kilometri înainte de final, răsturnînd tabăra celor de la Astana. Levi Leipheimer s-a sufocat şi a pierdut legătura cu grupul tricoului roz, în timp ce un Lance Armstrong neobişnuit cu noul rol sanitar de locotenent a oscilat între ordinele de echipă şi ambiţiile personale.

Sastre a dat atacul decisiv cu opt kilometri înainte de final, l-a ignorat pe Basso ce plecase hotărît în urmărire, a trecut peste cadavrul lui Popovych, pierdut între şoseaua fierbinte şi cerul albastru ca bandanele regretatului Pantani, şi s-a bucurat modest pe linia de sosire. În spatele său, Denis Menchov şi-a păstrat cumpătul şi a avut răspuns pentru fiecare atac dezlînat al italianului Di Luca. Basso a mai pierdut patru secunde la general şi, în cazul în care Cannondale nu descoperă un cadru cu propulsoare atomice pînă la finalul săptămînii, pierde Turul Italiei.

"Sînt într-o formă mai bună decît la începutul Turului Italiei. Sînt foarte încrezător pentru ultimele zile. La începutul căţărării am vrut doar să răspund atacurilor date de Sastre şi Basso. Di Luca s-a ţinut bine, dar Leipheimer a avut probleme, ceea ce m-a ajutat foarte mult" Denis Menchov (Rabobank)

"De fiecare dată cînd cîştigi o etapă într-o mare competiţie te simţi incredibil. A fost o zi foarte bună pentru mine, pentru motivaţia mea în Giro. Nu fac mult zgomot şi nu răspund la zvonuri. Mă concentrez pe munca mea şi mă pregătesc pentru Marile Tururi. Cînd e vorba să atac, nu mă feresc" Carlos Sastre (Cervélo).

Clasamentul etapei:
1 Carlos Sastre (Spa) Cervelo Test Team   7.11.54 (32.646km/h)
2 Denis Menchov (Rus) Rabobank    0.25
3 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes 0.26
4 Ivan Basso (Ita) Liquigas    0.29
5 Stefano Garzelli (Ita) Acqua & Sapone - Caffe Mokambo  1.19
6 Francesco Masciarelli (Ita) Acqua & Sapone - Caffe Mokambo  1.21
7 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas                                                     
8 Tadej Valjavec (Slo) AG2R La Mondiale    2.11
9 Jose Serpa (Col) Serramenti PVC Diquigiovanni 2.35
10 Lance Armstrong (USA) Astana                                                     2.51
11 Levi Leipheimer (USA) Astana                                                        
12 David Arroyo (Spa) Caisse d'Epargne                                                 
13 Jackson Rodriguez (Ven) Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli             
14 Kanstantsin Siutsou (Blr) Columbia - Highroad                               3.02
15 Michael Rogers (Aus) Columbia - Highroad                                       

Clasamentul general:
1 Denis Menchov (Rus) Rabobank  70.06.30
2 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes    0.39
3 Carlos Sastre (Spa) Cervelo Test Team  2.19
4 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas   3.08
5 Ivan Basso (Ita) Liquigas   3.19
6 Levi Leipheimer (USA) Astana    3.21
7 Michael Rogers (Aus) Columbia - Highroad  5.54
8 Stefano Garzelli (Ita) Acqua & Sapone - Caffe Mokambo   8.21
9 David Arroyo (Spa) Caisse d'Epargne   8.39
10 Tadej Valjavec (Slo) AG2R La Mondiale   8.47
11 Marzio Bruseghin (Ita) Lampre  9.27
12 Lance Armstrong (USA) Astana 11.06
13 Yaroslav Popovych (Ukr) Astana   12.04
14 Jose Serpa (Col)  Diquigiovanni           12.14
15 Kevin Seeldrayers (Bel) Quick Step   13.57

Privit cu neîncredere, spaniolul Carlos Sastre (Cervélo) a cîştigat cea de-a 16-a etapă din Turul Italiei, după ce s-a căţărat exemplar la capătul celor 237 de kilometri dintre Pergola şi Monte Petrano. Rusul Denis Menchov ( Rabobank) a pierdut 25 de secunde în raport cu Sastre, dar şi-a păstrat tricoul roz graţie locului doi obţinut în faţa italianului Danilo Di Luca (LPR)

Patru căţărări repertoriate, o coborîre ameţitoare pînă pe buza infernului şi un soare usturător, fidel tuturor celor 237 de kilometri dintre Pergola şi Monte Petrano, au fost ingredientele picante ale unei etape ce a schimbat iremediabil ierarhiile la vîrful plutonului. Sub bolta gălăgioasă a tifosilor înşiraţi pe traseu, rutierii au fost nevoiţi să doboare ascensiunea de categoria a II-a de pe Monte delle Cesane, înainte de a da piept cu cele trei obstacole principale ale zilei: Monte Nerone (13.4km, p.med. 7.6%), Monte Catria (11.1km, p.med.8%) şi Monte Petrano (10.4km, p.med. 7.9%, p.max. 13%).

Cu italianul Damiano Cunego (Lampre) pe post de catalizator, 20 de oameni au vrut să-şi scurteze durerea şi au evadat după doar 25 de borne. Printre ei, sărbătoritul local Michele Scarponi (Diquigiovanni), dar şi "iepurii" Yaroslav Popovych ( Astana), Gabriele Bosisio ( LPR Brakes) sau Kjell Carlstrom (Liquigas). Dar, acolo unde Monte Nerone nu a reuşit să împotmolească speranţele fugarilor, Monte Catria a făcut o muncă excelentă în a secera grupul fruntaş.

După un atac consistent al lui Cunego, care a încercat să îndrepte un Tur al Italiei dezastruos, singurii care s-au dovedit destul de puternici să continue aventura au fost ucraineanul Popovych şi italianul Scarponi. Rutierul lui Johan Bruyneel a supralicitat pe coborîrea de pe Monte Catria, un hău abrupt pe care marginile căruia a zburat cu 80km/h, reuşind să înşele vigilenţa oamenilor de la Rabobank.

Cu Scarponi escaladînd ultimul obstacol al zilei un pic mai rapid decît un melc subnutrit, plutonul a realizat joncţiunea cu rămăşiţele evadării pe primele pante de pe Monte Petrano. În ciuda celor trei minute şi jumătate pe care le contoriza în primii metri ai căţărării finale, soarta ucraineanului Popovych a fost pecetluită de forcingul trenei impuse în pluton de Liquigas.

Serge Pauwels (Cervélo) a mimat un atac, suficient pentru experimentatul Carlos Sastre să observe pe faţa căror favoriţi Apeninii au săpat ridurile amare ale deznădejdii. Cîştigătorul Turului Franţei a zvîcnit cu nouă kilometri înainte de final, răsturnînd tabăra celor de la Astana. Levi Leipheimer s-a sufocat şi a pierdut legătura cu grupul tricoului roz, în timp ce un Lance Armstrong neobişnuit cu noul rol sanitar de locotenent a oscilat între ordinele de echipă şi ambiţiile personale.

Sastre a dat atacul decisiv cu opt kilometri înainte de final, l-a ignorat pe Basso ce plecase hotărît în urmărire, a trecut peste cadavrul lui Popovych, pierdut între şoseaua fierbinte şi cerul albastru ca bandanele regretatului Pantani, şi s-a bucurat modest pe linia de sosire. În spatele său, Denis Menchov şi-a păstrat cumpătul şi a avut răspuns pentru fiecare atac dezlînat al italianului Di Luca. Basso a mai pierdut patru secunde la general şi, în cazul în care Cannondale nu descoperă un cadru cu propulsoare atomice pînă la finalul săptămînii, pierde Turul Italiei.

"Sînt într-o formă mai bună decît la începutul Turului Italiei. Sînt foarte încrezător pentru ultimele zile. La începutul căţărării am vrut doar să răspund atacurilor date de Sastre şi Basso. Di Luca s-a ţinut bine, dar Leipheimer a avut probleme, ceea ce m-a ajutat foarte mult" Denis Menchov (Rabobank)

"De fiecare dată cînd cîştigi o etapă într-o mare competiţie te simţi incredibil. A fost o zi foarte bună pentru mine, pentru motivaţia mea în Giro. Nu fac mult zgomot şi nu răspund la zvonuri. Mă concentrez pe munca mea şi mă pregătesc pentru Marile Tururi. Cînd e vorba să atac, nu mă feresc" Carlos Sastre (Cervélo).

Clasamentul etapei:
1 Carlos Sastre (Spa) Cervelo Test Team   7.11.54 (32.646km/h)
2 Denis Menchov (Rus) Rabobank    0.25
3 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes 0.26
4 Ivan Basso (Ita) Liquigas    0.29
5 Stefano Garzelli (Ita) Acqua & Sapone - Caffe Mokambo  1.19
6 Francesco Masciarelli (Ita) Acqua & Sapone - Caffe Mokambo  1.21
7 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas                                                     
8 Tadej Valjavec (Slo) AG2R La Mondiale    2.11
9 Jose Serpa (Col) Serramenti PVC Diquigiovanni 2.35
10 Lance Armstrong (USA) Astana                                                     2.51
11 Levi Leipheimer (USA) Astana                                                        
12 David Arroyo (Spa) Caisse d'Epargne                                                 
13 Jackson Rodriguez (Ven) Serramenti PVC Diquigiovanni-Androni Giocattoli             
14 Kanstantsin Siutsou (Blr) Columbia - Highroad                               3.02
15 Michael Rogers (Aus) Columbia - Highroad                                       

Clasamentul general:
1 Denis Menchov (Rus) Rabobank  70.06.30
2 Danilo Di Luca (Ita) LPR Brakes    0.39
3 Carlos Sastre (Spa) Cervelo Test Team  2.19
4 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas   3.08
5 Ivan Basso (Ita) Liquigas   3.19
6 Levi Leipheimer (USA) Astana    3.21
7 Michael Rogers (Aus) Columbia - Highroad  5.54
8 Stefano Garzelli (Ita) Acqua & Sapone - Caffe Mokambo   8.21
9 David Arroyo (Spa) Caisse d'Epargne   8.39
10 Tadej Valjavec (Slo) AG2R La Mondiale   8.47
11 Marzio Bruseghin (Ita) Lampre  9.27
12 Lance Armstrong (USA) Astana 11.06
13 Yaroslav Popovych (Ukr) Astana   12.04
14 Jose Serpa (Col)  Diquigiovanni           12.14
15 Kevin Seeldrayers (Bel) Quick Step   13.57

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (2)
 •  27 Mai 2009, 18:10
Postat de pe 26 Mai 2009, 14:08

O etapa de vis. Menchov s-a comportat ca un adevarat lider. A vazut ca Sastre e foarte purenic in aceasta etapa. Si-a dat seama ca nu se poate tine pasul cu ciclistul iberic. Doar a incercat sa limiteze ecartul fata de rutierul de la Cervelo. A mers in ritmul lui, nu s-a precipitat la atacul lui Basso si in final a reusit sa mai castige cateva secunde fata de liderul celor de la Liquigas. A contrat foarte usor toate atacurile lui di Luca cel mai apropiat rival al sau in clasamentul general.

este un tur disputat,ceea ce ma enerveaza sunt comentatorii de pe eurosport...km lasa de dorit comentariul lor!!!cei 2 radu sunt peste ei la comentariu....

 •  26 Mai 2009, 14:08

O etapa de vis. Menchov s-a comportat ca un adevarat lider. A vazut ca Sastre e foarte purenic in aceasta etapa. Si-a dat seama ca nu se poate tine pasul cu ciclistul iberic. Doar a incercat sa limiteze ecartul fata de rutierul de la Cervelo. A mers in ritmul lui, nu s-a precipitat la atacul lui Basso si in final a reusit sa mai castige cateva secunde fata de liderul celor de la Liquigas. A contrat foarte usor toate atacurile lui di Luca cel mai apropiat rival al sau in clasamentul general.

Vezi toate comentariile (2)
Comentează