SPORTURI  »  CICLISM  »  E3 HARELBEKE 2013, 211 KILOMETRI

Fabian Cancellara cîştigă E3 Harelbeke şi pune cuţitele pe masă pentru Turul Flandrei

Articol de - Publicat vineri, 22 martie 2013 00:00 / Actualizat marti, 16 aprilie 2013 16:48

Elveţianul Fabian Cancellara (RadioShack Leopard) a obţinut prima victorie din acest an, după ce a trecut primul linia de sosire din E3 Harelbeke, la capătul unei evadări solitare de 35 de kilometri. Este cel de-al treilea trofeu obţinut de Cancellara în semiclasica belgiană, după succesele din 2010, 2011. "Spartacus" arată că este într-o formă de invidiat pentru Turul Flandrei şi Paris-Roubaix, în timp ce Sagan se dovedeşte naiv şi neputincios. Boonen nu îşi regăseşte ritmul din 2012

Pregătirea pentru Turul Flandrei şi Paris-Roubaix începe cu o micuţă cursă în jurul oraşului Harelbeke. Cu doar 56 de ani de istorie, belgienii au încadrat E3 Harelbeke la categoria semiclasice ideale pentru a "unge" ultimele şuruburi înainte de marile întreceri pe pavate, competiţia avînd toate condimentele necesare spectacolului. 211 kilometri au fost parcurşi de pluton, iar 15 căţărări ascuţite şi pavate au ieşit în calea favoriţilor, aproape toate fiind plasate în ultimele 70 de borne. Oude Kwaremont, cel mai lung hellingen al zilei, şi Paterberg au fost obstacolele principale din E3, cele două fiind atacate ca o repetiţie pentru Turul Flandrei.

Tom Boonen avea cinci victorii în cursa intrată anul trecut în calendarul World Tour, belgianul de la Omega Pharma-QuickStep întrecîndu-l cu o unitate pe legendarul său conaţional, Rick Van Looy. Totuşi, Boonen a fost în căutarea formei pierdute în urma accidentărilor din ultimele luni, omul lui Lefevere admiţînd că "obiectivul principal este să termin cursa în grupul fruntaş". Aşadar, reflectoarele i-au căutat încă de la start pe Fabian Cancellara (RadioShack Leopard) şi Peter Sagan (Cannondale), rivalitatea ce prinde din ce în ce mai multă amploare în sezonul de primăvară, un schimb de putere à la Djokovici-Nadal. Startul a primit toată lumea bună, printre lorzii pavatelor numărîndu-se şi oameni precum Filippo Pozzato (Lampre), Greg van Avarmaet (BMC) sau Juan Antonio Flecha (Vacansoleil).

Leul Tom Boonen şi turma Sky
Ca de obicei, o acţiune de şase oameni a animat întrecerea în primii 150 de kilometri, dar succesiunea căţărărilor i-a făcut pe oamenii din pluton să acopere diferenţa şi să-i tragă pe fugari înapoi, cu 65 de borne înainte de final. Boonen şi coechipierul său Chavanel au încercat să-i izoleze pe Cancellara şi Sagan, QuickStep ocupînd fruntea plutonului pentru o perioadă îndelungată. Roţile au început să pleznească din ce în ce mai des, piatra cubică ascuţită dînd de lucru din plin mecanicilor, în timp ce viteza a început uşor-uşor să crească pînă la fierbere. Vremea nu s-a mai certat cu rutierii, dar vîntul lateral a suflat destul de puternic, forţînd crearea de grupuleţe. Sky a preluat şefia plutonului, o propoziţie replicată în orice cronica de cursă din ultimii doi ani, dar vulpea colorată în culorile steagului belgian şi purtînd numele de Tom Boonen nu a fost dispusă la un război de uzură.

Folosindu-se de pantele crunte ale căţărării sale favorite, Taaienberg, Boonen a pornit tornada şi a împrăştiat tunicile de la Sky, iar singurii care au avut puterea să-l urmeze au fost coechipierul Zdeněk Štybar, Daniel Oss (BMC), Fabian Cancellara, Sep Vanmarcke (Blanco), Jurgen Roelandts (Lotto-Belisol), Mathew Hayman şi Edvald Boasson Hagen (Sky). Nici urmă de Sagan, care a avut nevoie de o bicicletă nouă în cel mai prost moment al cursei! Alţi trei oameni din pluton au încercat să se alăture grupului select şi au reuşit după cîteva borne, grupul fruntaş fiind completat cu oameni precum Sebastian Langeveld (Orica Greenedge), Vincent Jerome (Europcar), Lars Boom (Blanco) şi un nou coechipier de-ai lui Boonen, Stijn Vandenbergh. În spate, trenul Cannondale al lui Sagan a început lupta cu cele 40 de secunde de avans ale fugarilor şi să dea pedale grele pentru liderul slovac.

40 de kilometri pînă la final, marele Cancellara pune punct
Graţie efortului suprauman al coechipierilor, Sagan a ajuns şi el în grupul fruntaş, plutonul dezintegrîndu-se complet cu 45 de kilometri înainte de final. După 10 borne petrecute împreună, a fost momentul marelui Fabian să îşi facă simţită prezenţa. Pe cel mai dificil obstacol al zilei, nemilosul Oude Kwaremont, acolo unde spiţele tînărului Sagan au început să se înnoade şi să volteze pe culme, Cancellara a pornit motorul acela demn de USS Enterprise, brutal şi nemilos, care are nevoie de doar două clipiri pentru a tăia definitiv funii ce îl ţin prizonier de locul doi. Rutierul în vîrstă de 32 de ani a început să construiască răbdător, să întoarcă braţele pedalelor sprinten şi cu toată forţa dezvoltată de pulpele unui multiplu campion mondial de contratimp. 5 minute mai tîrziu, elveţianul de la RadioShack avea un avantaj de 20 de secunde. 10 minute, 40 de secunde. 25 de kilometri înainte de final, uriaşul re-inventator al ciclismului clasic trecea bariera de un minut. Game over.

O concluzie
Cancellara a scos cuţitele pe masă pentru Turul Flandrei şi Roubaix. Elveţianul a atacat pe Oude Kwaremont, acolo unde şi-a declanşat şi victoria din 2011, după care a arătat că nu are nicio problemă să ajungă de unul singur pînă la final. Kwaremont a fost postat de organizatori cu 36 de kilometri înainte de final, similar cu Turul Flandrei, acolo unde ascuţita căţărare vine cu aceeaşi distanţă înainte de sosire. Atît Sagan, cît şi Boonen au ştiut cînd trebuie să fie în gardă şi pe cine să urmărească, dar ambii nu au avut răspuns. Se anunţă două săptămîni extrem de interesante.

Clasament E3 Harelbeke
1 Fabian Cancellara (Swi) RadioShack Leopard   
2 Peter Sagan (Svk) Cannondale    1:08
3 Daniel Oss (Ita) BMC
4 Geraint Thomas (GBr) Sky
5 Sebastian Langeveld (Old) Orica GreenEdge   
6 Sylvain Chavanel (Fra) Omega Pharma Quick Step   
7 Tom Boonen (Bel) Omega Pharma Quick Step   
8 Luca Paolini (Ita) Katusha   
9 Edvald Boasson Hagen (Nor) Sky Pro Cycling   
10 Sébastien Turgot (Fra) Europcar

Elveţianul Fabian Cancellara ( RadioShack Leopard) a obţinut prima victorie din acest an, după ce a trecut primul linia de sosire din E3 Harelbeke, la capătul unei evadări solitare de 35 de kilometri. Este cel de-al treilea trofeu obţinut de Cancellara în semiclasica belgiană, după succesele din 2010, 2011. "Spartacus" arată că este într-o formă de invidiat pentru Turul Flandrei şi Paris-Roubaix, în timp ce Sagan se dovedeşte naiv şi neputincios. Boonen nu îşi regăseşte ritmul din 2012

Pregătirea pentru Turul Flandrei şi Paris-Roubaix începe cu o micuţă cursă în jurul oraşului Harelbeke. Cu doar 56 de ani de istorie, belgienii au încadrat E3 Harelbeke la categoria semiclasice ideale pentru a "unge" ultimele şuruburi înainte de marile întreceri pe pavate, competiţia avînd toate condimentele necesare spectacolului. 211 kilometri au fost parcurşi de pluton, iar 15 căţărări ascuţite şi pavate au ieşit în calea favoriţilor, aproape toate fiind plasate în ultimele 70 de borne. Oude Kwaremont, cel mai lung hellingen al zilei, şi Paterberg au fost obstacolele principale din E3, cele două fiind atacate ca o repetiţie pentru Turul Flandrei.

Tom Boonen avea cinci victorii în cursa intrată anul trecut în calendarul World Tour, belgianul de la Omega Pharma-QuickStep întrecîndu-l cu o unitate pe legendarul său conaţional, Rick Van Looy. Totuşi, Boonen a fost în căutarea formei pierdute în urma accidentărilor din ultimele luni, omul lui Lefevere admiţînd că "obiectivul principal este să termin cursa în grupul fruntaş". Aşadar, reflectoarele i-au căutat încă de la start pe Fabian Cancellara (RadioShack Leopard) şi Peter Sagan (Cannondale), rivalitatea ce prinde din ce în ce mai multă amploare în sezonul de primăvară, un schimb de putere à la Djokovici-Nadal. Startul a primit toată lumea bună, printre lorzii pavatelor numărîndu-se şi oameni precum Filippo Pozzato (Lampre), Greg van Avarmaet (BMC) sau Juan Antonio Flecha (Vacansoleil).

Leul Tom Boonen şi turma Sky
Ca de obicei, o acţiune de şase oameni a animat întrecerea în primii 150 de kilometri, dar succesiunea căţărărilor i-a făcut pe oamenii din pluton să acopere diferenţa şi să-i tragă pe fugari înapoi, cu 65 de borne înainte de final. Boonen şi coechipierul său Chavanel au încercat să-i izoleze pe Cancellara şi Sagan, QuickStep ocupînd fruntea plutonului pentru o perioadă îndelungată. Roţile au început să pleznească din ce în ce mai des, piatra cubică ascuţită dînd de lucru din plin mecanicilor, în timp ce viteza a început uşor-uşor să crească pînă la fierbere. Vremea nu s-a mai certat cu rutierii, dar vîntul lateral a suflat destul de puternic, forţînd crearea de grupuleţe. Sky a preluat şefia plutonului, o propoziţie replicată în orice cronica de cursă din ultimii doi ani, dar vulpea colorată în culorile steagului belgian şi purtînd numele de Tom Boonen nu a fost dispusă la un război de uzură.

Folosindu-se de pantele crunte ale căţărării sale favorite, Taaienberg, Boonen a pornit tornada şi a împrăştiat tunicile de la Sky, iar singurii care au avut puterea să-l urmeze au fost coechipierul Zdeněk Štybar, Daniel Oss (BMC), Fabian Cancellara, Sep Vanmarcke (Blanco), Jurgen Roelandts (Lotto-Belisol), Mathew Hayman şi Edvald Boasson Hagen (Sky). Nici urmă de Sagan, care a avut nevoie de o bicicletă nouă în cel mai prost moment al cursei! Alţi trei oameni din pluton au încercat să se alăture grupului select şi au reuşit după cîteva borne, grupul fruntaş fiind completat cu oameni precum Sebastian Langeveld (Orica Greenedge), Vincent Jerome (Europcar), Lars Boom (Blanco) şi un nou coechipier de-ai lui Boonen, Stijn Vandenbergh. În spate, trenul Cannondale al lui Sagan a început lupta cu cele 40 de secunde de avans ale fugarilor şi să dea pedale grele pentru liderul slovac.

40 de kilometri pînă la final, marele Cancellara pune punct
Graţie efortului suprauman al coechipierilor, Sagan a ajuns şi el în grupul fruntaş, plutonul dezintegrîndu-se complet cu 45 de kilometri înainte de final. După 10 borne petrecute împreună, a fost momentul marelui Fabian să îşi facă simţită prezenţa. Pe cel mai dificil obstacol al zilei, nemilosul Oude Kwaremont, acolo unde spiţele tînărului Sagan au început să se înnoade şi să volteze pe culme, Cancellara a pornit motorul acela demn de USS Enterprise, brutal şi nemilos, care are nevoie de doar două clipiri pentru a tăia definitiv funii ce îl ţin prizonier de locul doi. Rutierul în vîrstă de 32 de ani a început să construiască răbdător, să întoarcă braţele pedalelor sprinten şi cu toată forţa dezvoltată de pulpele unui multiplu campion mondial de contratimp. 5 minute mai tîrziu, elveţianul de la RadioShack avea un avantaj de 20 de secunde. 10 minute, 40 de secunde. 25 de kilometri înainte de final, uriaşul re-inventator al ciclismului clasic trecea bariera de un minut. Game over.

O concluzie
Cancellara a scos cuţitele pe masă pentru Turul Flandrei şi Roubaix. Elveţianul a atacat pe Oude Kwaremont, acolo unde şi-a declanşat şi victoria din 2011, după care a arătat că nu are nicio problemă să ajungă de unul singur pînă la final. Kwaremont a fost postat de organizatori cu 36 de kilometri înainte de final, similar cu Turul Flandrei, acolo unde ascuţita căţărare vine cu aceeaşi distanţă înainte de sosire. Atît Sagan, cît şi Boonen au ştiut cînd trebuie să fie în gardă şi pe cine să urmărească, dar ambii nu au avut răspuns. Se anunţă două săptămîni extrem de interesante.

Clasament E3 Harelbeke
1 Fabian Cancellara (Swi) RadioShack Leopard   
2 Peter Sagan (Svk) Cannondale    1:08
3 Daniel Oss (Ita) BMC
4 Geraint Thomas (GBr) Sky
5 Sebastian Langeveld (Old) Orica GreenEdge   
6 Sylvain Chavanel (Fra) Omega Pharma Quick Step   
7 Tom Boonen (Bel) Omega Pharma Quick Step   
8 Luca Paolini (Ita) Katusha   
9 Edvald Boasson Hagen (Nor) Sky Pro Cycling   
10 Sébastien Turgot (Fra) Europcar

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Imagini scandaloase! Zona Crepusculară la Arenele BNR, în centrul Bucureștiului » Jandarmii blochează accesul pentru un motiv incredibil: „Sunt «consensele» noastre”


Comentarii (1)
bitzapingu
bitzapingu  •  22 Martie 2013, 22:44

Ca de obicei, articol foarte bine scris de Mitica Docan. Keep it up!

Vezi toate comentariile (1)
Comentează