Redacția GSP și echipa de investigații te invită să sprijini jurnalismul apăsând butonul DA!

Publicitatea pe net este vitală ca să putem produce în continuare investigațiile, știrile despre sport și faptele pe care le regăsești zilnic aici. Așa că avem nevoie de acceptul tău ca să-ți oferim, în continuare, jurnalism independent, în timp real și verificat.

Redacția GSP și partenerii noștri utilizează tehnologii precum cookies, profilare și prelucrare automata a datelor, pentru a personaliza către tine articolele și reclamele. Prin acceptarea cookie-urilor, ne ajuți să utilizam această tehnologie pe site și să ne finanțăm ziariștii. Ai posibilitatea să iei oricând altă decizie, printr-o simplă revenire pe site. Pentru detalii, te rugăm să citești Documentul de informare a utilizatorilor despre prezenta cookie-urilor pe site și Termenii de utilizare.

DA, AM ÎNȚELES


CICLISM    •   PRIMA EVADARE 2015

FOTO Mai mulți bicicliști decît spectatori la Liga 1! » Cursa din București a strîns mai mulți participanți decît cinci meciuri pe stadion

ROŢILE-N AER! Tradiţionalul salut de început de Evadare, cu bicicletele ridicate

Articol de — Cristi Preda (foto), Oana Duşmănescu Marti, 12 Mai 2015

Cel mai mare maraton ciclist pe teren accidentat din estul continentului şi-a mai derulat o ediţie, cu participanţi numeroşi şi cu vreme capricioasă.



Circulaţia e oprită pe drumurile dintre Băneasa şi Snagov. Elicopterele din care se fac poze şi se filmează zbîrnîie ca nişte libelule mari, surori ale libelulelor adevărate care deja au împînzit drumurile de ţară şi marginea pădurilor din nordul oraşului. 

Şoferii rămaşi în şosea protestează, dar cască apoi gura, fascinaţi de ceata colorată care se scurge către complexul Astoria de la Snagov. Trec cicliştii.

La cea de-a 7-a ediţie a concursului Prima Evadare, care se adresează şi profesioniştilor, dar şi amatorilor de toate vîrstele.

Traseul nu are diferenţe de nivel şi marchează deschiderea sezonului pentru pasionaţi de ciclism cross-country - fuga mult-aşteptată după perioada friguroasă, călare în şa, în mijlocul naturii.

Cu bicicleta în braţe

De la start plecaseră 2500 de oameni şi bicicletele lor, dar noroiul de pe coclauri avea să-i facă pe unii dintre ei să abandoneze, după căzături sau oboseală.

Nu a fost vremea însorită de anul trecut, a plouat pe alocuri, mai ales imediat după start, s-a mai şi înseninat, dar norii au fost în general la putere.

Asta înseamnă, în principal, două lucruri:

  1. eşti murdar din cap pînă în picioare, ceea ce poate fi distractiv, şi
  2. pe unele porţiuni eşti nevoit să-ţi cari bicicleta, ceea ce nu mai este distractiv deloc.

Dacă mai faci şi vreo pană sau ai ghinion de altă defecţiune tehnică, nu ai de ce să te plîngi, de fapt. Aceasta este aventură în adevăratul sens al cuvîntului!

Participanţii-muritori de rînd care au început cursa cu zîmbetul pe buze îşi blestemă zilele printre copaci după vreo două ore de dat la pedale.

În acest timp, concurenţii de la categoria Elite trec vijelios linia de sosire - la băieţi lupta s-a dat tactic şi a cîştigat-o Marius Petrache, care în 2014 încheiase pe locul al doilea.

La fete, Irina Dumitru pare să nu cedeze aurul competiţiei, ea fiind şi învingătoarea de anul trecut.

Punctele în care te întîlneşti cu lumea

Voluntarii de la checkpointurile împrăştiate pe traseu au rolul de a monitoriza atent concurenţii care le trec prin faţă. Sunt dotaţi cu staţii, se îngrijesc de starea fizică a participanţilor, trimiţînd ambulanţele dacă are cineva nevoie de ele.

Colaborează cu Poliţia pentru a coordona traficul pe şosele şi drumuri naţionale. Oferă apă şi banane cicliştilor care rămîn fără energie. De asemenea, la punctele de control există şi locuri de depanare a bicicletelor greu încercate pe drum. Roţi sparte, lanţuri distruse.

Căci o păţesc şi ele, cum o păţesc şi oamenii accidentaţi, care cel mai des parte de umeri dislocaţi şi entorse. Unul dintre aceste checkpointuri a fost stabilit lîngă Palatul Ghica-Blaremberg de la Căciulaţi-Moara Vlăsiei. 

Clasamente, categoria Elite

Masculin

1. Marius Petrache BikeXpert Racing Team 1h 56:25
2. Alexandru Stancu BikeXpert Racing Team 01:56:31
3. Răzvan Jugănaru Giant  Team 1h 56:32

Feminin

1. Irina Dumitru BikeXpert Racing Team 2h 24:28
2. Monica Cojocaru Giant Team 2h 29:11
3. Adriana Ceauşescu - 2h 29:32 

8 ore şi cîteva minute peste le-a luat celor mai întîrziaţi concurenţi să încheie cursa, adică de patru ori mai mult decît cîştigătorilor profesionişti

1.200 de leia fost recompensa pentru locul I la clasa Elite

2.181 de concurenți au încheiat concursul de anul acesta, deşi, iniţial, listele de înscriere cuprindeau peste 3.000 de nume

"Anul acesta am avut parte de un traseu solicitant, pentru ca a fost mult noroi, dar am reusit sa o scot la capăt cu bine"
Marius Petrache, cîştigător

''Am fost în formă, şi eu, şi colegul meu, Marius. A fost o muncă strategică, în echipă. Sîntem fericiţi de rezultate.
Alexandru Stancu, locul 2

"Trebuie să ştii să pierzi o cursă, pentru a cîştiga altele. Au fost foarte puternici, au lucrat în echipă si au reuşot să mă facă aici la sosire. A fost o sosire nebună.
Răzvan Jugănaru, locul 3

Comentarii (0 ) Adaugă comentariu

Comentează

Conectează-te cu facebook la contul tău sau înregistrează-te pentru a adăuga comentarii


1500 de caractere ramase