Redacția GSP și echipa de investigații te invită să sprijini jurnalismul apăsând butonul DA!

Publicitatea pe net este vitală ca să putem produce în continuare investigațiile, știrile despre sport și faptele pe care le regăsești zilnic aici. Așa că avem nevoie de acceptul tău ca să-ți oferim, în continuare, jurnalism independent, în timp real și verificat.

Redacția GSP și partenerii noștri utilizează tehnologii precum cookies, profilare și prelucrare automata a datelor, pentru a personaliza către tine articolele și reclamele. Prin acceptarea cookie-urilor, ne ajuți să utilizam această tehnologie pe site și să ne finanțăm ziariștii. Ai posibilitatea să iei oricând altă decizie, printr-o simplă revenire pe site. Pentru detalii, te rugăm să citești Documentul de informare a utilizatorilor despre prezenta cookie-urilor pe site și Termenii de utilizare.

DA, AM ÎNȚELES


CICLISM    •   MILANO-SANREMO 2018

MILANO-SANREMO. Colți și nebunie! "Rechinul" Vincenzo Nibali a câștigat Milano-Sanremo la doar 20 de metri în fața sprinterilor!

Articol de — Mitică Docan Sambata, 17 Martie

Cea de-a 109-a ediție din Milano-Sanremo a fost adjudecată de italianul Vincenzo Nibali ( Bahrain-Merida), care a decolat pe Poggio, cu 10 kilometri înainte de final, și a reușit să ducă evadarea până la capăt, deși sprinterii păreau că îl ajung cu 100 de metri înainte de linia de finiș de pe Via Roma!



A fost cea de-a treia victorie a lui Nibali într-o cursă clasică Monument, după cele două succese din Turul Lombardiei (2015 și 2017). Poreclit "Rechinul", Nibs este primul italian care se impune în Milano-Sanremo după 12 ani, de la victoria lui Filippo Pozzato, obținută într-un stil similar.

În vârstă de 33 de ani, Nibali a încercat în repetate rânduri să se impune în La Primavera, unul dintre supranumele Milano-Sanremo, însă a fost prins de fiecare dată de echipele sprinterilor sau de alte acțiuni individuale. Rutier de Mari Tururi, sicilianul este primul câștigător de Tur al Franței care se impune în Milano-Sanremo de la Laurent Fignon (1989 !) încoace. 

"În ultimii 15 kilometri m-am simțit incredibil de bine. Când directorul meu sportiv mi-a spus că urmăritorii sunt la 20 de secunde în spatele meu, m-am gândit să dau totul. Nu mai am cuvinte", a explicat Nibali la final. 

Cum s-a desfășurat cursa

Pe o ploaie măruntă ce a bătut până cu două ore înainte de final, cea mai lungă cursă de o zi, cu 294km asumați în nordul Italiei, Milano-Sanremo a reprezentat un compromis între tradiție și inovație.

Echipele au numărat 7 rutieri și au fost supravegheate în premieră de un comisar video, împuternicit să dea decizii în timpul cursei, în timp ce traseul a rămas neschimbat, o cusătură lungă pe Coasta Ligurică, sfârșit cu celebra înlănțuire Cipressa-Poggio și o coborâre de 8 borne (traseu și profil în galeria foto).

9 rutieri au animat primele 6 ore de cursă, având un ecart maxim de 7 minute. Mirco Maestri, Lorenzo Rota (Bardiani CSF), Evgeny Koberniak (Gazprom Rusvelo), Guy Sagiv, Dennis Van Winden (Israel Cycling Academy), Sho Hatsuyama (Nippo-Vini Fantini), Charles Planet (Novo Nordisk), Matteo Bono (UAE) și Jacopo Mosca (Wilier Selle Italia) au suportat ploaia măruntă și kilometrii lungi până ce soarele primăvăratec și-a făcut loc printre nori pentru a savura lupta favoriților. Evadarea s-a stins cu 30 de borne înainte de final. 

Au început să se dea coate pe Cipressa, cu Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida) lipit de echipa Sky a lui Michal Kwiatkowski și cu Peter Sagan (Bora–Hansgrohe) la pândă. Viteza a crescut simțitor pe serpentinele înguste din apropiere de Sanremo, iar îmbulzeala de intrare pe Poggio a provocat prima căzătură, cu Mark Cavendish izbindu-se de un semn aflat în mijlocul drumului. 

Acțiunea decisivă a venit la jumătatea ascensiunii de pe Poggio, când Nibali a profitat de frica sprinterilor și și-a asumat un atac fulgerător corelat cu o coborâre impecabilă. "Rechinul" a apăsat cu furie în pedale, s-a menținut în fruntea tăvălugul pornit de urmăritori care îi mugea în ceafă și a intrat cu un avans firav pe Via Roma din Sanremo. Nibali a închis ochii și și-a continuat travaliul, iar victoria a venit la 20 de metri distanță de următorii rutieri, conduși la sprint de Caleb Ewan (Mitchelton-Scott) și Arnaud Demare (FdJ).

Victorie imensă pentru italianul care s-a prăbușit în lacrimi în brațele echipei sale, după nu mai puțin de 7 ore și 18 minute de întrecere. 

Clasament Milano-Sanremo 2018:

1 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 7:18:43
2 Caleb Ewan (Aus) Mitchelton-Scott
3 Arnaud Demare (Fra) Groupama-FDJ
4 Alexander Kristoff (Nor) UAE Team Emirates
5 Jurgen Roelandts (Bel) BMC Racing Team
6 Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe
7 Michael Matthews (Aus) Team Sunweb
8 Magnus Cort (Den) Astana Pro Team
9 Sonny Colbrelli (Ita) Bahrain-Merida
10 Jasper Stuyven (Bel) Trek-Segafredo

5 curse-Monumentsunt într-un sezon de ciclism: Milano-Sanremo, Turul Flandrei, Paris-Roubaix, Liege-Bastogne-Liege și Turul Lombardiei

7 victoriiare belgianul Eddy Merckx, record absolut pentru  La Classicissima

Comentarii (3 ) Adaugă comentariu

bettina46  •  18 Martie 2018, 08:49

In sfarsit un articol despre ciclism! Prea putin, as dori relatarea tuturor curselor cicliste in locul lucrurior de cancan din jurul fotbalului.

spion_kop  •  18 Martie 2018, 08:45

in rest, salut cu bucurie ca scrieti despre ciclismul de sosea, cursa chiar a fost spectaculoasa pentru cunoscatori.

spion_kop  •  18 Martie 2018, 08:40

La Primavera este numele cursei feminine, cursa ce a avut loc pina in 2005, La Classicissima di primavera este corect, pentru conformitate.

Vezi toate comentariile (3)

Comentează

Conectează-te cu facebook la contul tău sau înregistrează-te pentru a adăuga comentarii


1500 de caractere ramase