Articol de Cezar Titor - Publicat vineri, 25 aprilie 2025 11:30 / Actualizat vineri, 25 aprilie 2025 11:32
Se întâmplă lucruri interesante în Formula 1, care a decolat cu un start spectaculos de sezon. Iată 3 știri interesante:
Formula 1 caută soluții pentru îngrijorările legate de noile motoare
În ședința de joi, Comisia de Formula 1 a Federației Internaționale a Automobilului (FIA) a luat câteva decizii cheie care vor avea un impact direct asupra sezonului 2025 și a regulamentului ce va fi introdus anul viitor.
Regulamentul actual a suferit câteva modificări. Cele mai importante se referă la Marele Premiu de la Monaco, parcul închis și situațiile în care transportul echipelor întârzie la cursele din afara Europei. La începutul acestui an, mai multe echipe s-au confruntat cu astfel de probleme, echipamentul lor ajungând cu întârziere la Marele Premiu al Chinei, primind permisiunea specială de a încălca programul de joi seară pentru a-și pregăti mașinile.
Comisia a făcut modificări finale cu privire la introducerea obligatorie a două opriri la boxe în cursa din Principat, cu scopul de a face competiția mai interesantă și dinamică. Modificările regulamentului parcului închis se referă la utilizarea sau nu a sistemelor de răcire de către piloți.
Alte modificări vizează regulamentul financiar, în special cheltuielile suplimentare legate de intrarea noilor echipe. Acest lucru se face având în vedere echipa Cadillac, care în prezent face cheltuieli mai mari în pregătirea debutului său de anul viitor.
Problema incendiilor de iarbă, care a afectat semnificativ weekendul Marelui Premiu al Japoniei, a fost, de asemenea, discutată. Echipele au convenit să caute un material alternativ din care să construiască plăcile de podea, pentru a produce mai puține scântei care să aprindă vegetația din jurul pistelor. De asemenea, s-a discutat și posibilitatea ca respectivele zone cu iarbă să fie tratate pentru a deveni mai rezistente la foc.

În ceea ce privește regulamentul pentru 2026, Comisia a discutat o idee de principiu privind modificarea distribuției puterii între motoarele cu ardere internă și sistemul hibrid. De asemenea, au fost discutate problemele financiare pe care le-ar putea întâmpina un producător al cărui motor este fie prea slab, fie prea puțin fiabil. Toate aceste subiecte vor fi discutate mai detaliat de specialiști în cadrul grupurilor consultative respective.
Comisia a primit, de asemenea, un raport detaliat despre întâlnirea care a avut loc între FIA, FOM și producătorii de motoare în Bahrain, săptămâna trecută. În cadrul acesteia s-a ajuns la un acord, cel puțin pentru moment, ca sportul să nu revină la motoarele V10.
Haas a depășit așteptările lui Esteban Ocon
Esteban Ocon, 29 de ani, a recunoscut că a fost plăcut surprins de modul în care lucrează echipa Haas în afara pistei, afirmând că echipa americană lucrează de două ori mai repede decât alte echipe, în ciuda faptului că are mult mai puțini angajați. Francezul s-a alăturat Haas la începutul anului, după despărțirea de Alpine.
Sezonul a început însă dezamăgitor pentru echipa americană, Ocon și Oliver Bearman fiind departe de ritmul celorlalți în Australia. Atunci, mulți au prezis că Haas se va concentra rapid asupra monopostului pentru anul viitor, sacrificând actuala campanie.
Doar o săptămână mai târziu, aceste predicții au fost infirmate, după ce Ocon și Bearman au terminat pe locurile cinci, respectiv opt, în China. Bearman a mai punctat în Japonia și Bahrain, în timp ce Ocon a reușit acest lucru doar în Bahrain.
Astfel, după primele cinci etape ale sezonului, Haas ocupă locul șase în clasamentul constructorilor, cu 20 de puncte, la cinci puncte în spatele Williams. Modul în care Haas a reacționat după un început dificil de sezon l-a surprins pe Ocon, obișnuit cu un ritm de lucru mult mai lent.
Nu voi face comparații cu alte echipe, dar din perspectiva mea, această echipă nu se simte ca una mică. Reacționează mult mai rapid decât ceea ce sunt obișnuit în ceea ce privește producția de piese, soluții și extragerea informațiilor din date. Este minunat să vezi asta. Da, din punct de vedere al numărului de angajați, avem mai puțini, dar se lucrează de două ori mai mult față de ce am văzut în trecut. Niciodată nu am văzut o echipă să găsească o soluție în două săptămâni, adică să producă o piesă nouă ca răspuns la o problemă. Este satisfăcător să lucrez cu o astfel de echipă, care reacționează atât de rapid pentru a corecta lucrurile. Putem fi mândri. În China am simțit o mare ușurare, pentru că am putut să luptăm. Pentru noi a fost un șoc să vedem cât de mult am rămas în urmă în Australia. Mulți au spus că așa va fi tot anul și că vom fi mereu ultimii, nimeni nu a crezut în noi. Dar noi știam că există potențial în monopost, trebuia doar să-l deblocăm
- Esteban Ocon

20 de ani de la unul dintre cele mai memorabile dueluri din Formula 1: Fernando Alonso vs Michael Schumacher
Acum exact 20 de ani, fanii Formulei 1 au fost martorii unuia dintre cele mai memorabile dueluri din istoria campionatului mondial. Vorbim despre bătălia dintre Fernando Alonso și Michael Schumacher pentru victoria în Marele Premiu de la San Marino, pe circuitul "Imola".
Cursa a început cu o dominație a lui Kimi Räikkönen, care însă a abandonat în turul nouă din cauza unei defecțiuni la puntea mașinii sale. Acest lucru l-a lăsat pe Fernando Alonso, care pilota cu un motor defect, pe primul loc, iar mulți se așteptau la o victorie ușoară pentru spaniol.
Aici a intrat în scenă Michael Schumacher, care a pornit de pe locul 14 după o eroare în calificările de duminică. Cu o strategie foarte bună și o gestionare excelentă a pneurilor, acesta a reușit să recupereze teren. Germanul însă nu a reușit să-l depășească pe Alonso, cei doi fiind despărțiți la final de doar 0.215 secunde.
Un an mai târziu, Schumacher a reușit să-și ia revanșa în aceeași cursă, când rolurile celor doi s-au inversat, iar el a fost cel presat de Alonso. Mulți dintre fanii vechi ai Formulei 1 indică bătălia dintre Alonso și Schumacher de la "Imola" din 2005 ca un exemplu de duel veritabil, în care abilitățile piloților au ieșit în prim-plan.



Papă nou, stil nou! Upgrade la Vatican » Ce mașină folosește Papa Leon al XIV-lea