SPORTURI  »  FORMULA 1  »  RENAULT

Corespondență din Paris » Negru și galben » Totul despre revenirea Renault în Formula 1: de ce nu a mai ajuns Maldonado la echipă

Jolyon Palmer, Carlos Ghosn şi Kevin Magnussen (de la stînga la dreapta), la prezentarea de ieri +2   FOTO
Jolyon Palmer, Carlos Ghosn şi Kevin Magnussen (de la stînga la dreapta), la prezentarea de ieri

Articol de - Publicat joi, 04 februarie 2016 00:00

Cei doi piloți ai echipei sînt danezul Kevin Magnussen, care acum doi ani, la debutul său în Formula 1, obținea un loc secund în Australia, şi  britanicul Jolyon Palmer, care va participa pentru prima oară în Marele Circ.

2009 a fost anul în care Renault, ca echipă de uzină, părăsea Formula 1. Constructorul francez rămînea în Marele Circ doar cu motoarele sale care i-au adus lui Sebastian Vettel și echipei sale, Red Bull, patru titluri mondiale consecutive. În ultimele două sezoane, propulsoarele francezilor n-au mai dat randament, iar Mercedes a cîștigat tot ce se putea.

Au fost multe ședințe la Paris în ultimii doi ani, iar concluziile au fost două: fie se retrag definitiv din F1, fie revin cu echipă de uzină. S-a mers pe ultima variantă, astfel că în decembrie 2015, Renault a anunțat oficial că se întoarce din 2016 în Marele Circ, luînd locul echipei Lotus, aflată în faliment, cu datorii de peste 100 de milioane de euro, contra sumei de 1 euro!

De ce n-a mai ajuns Maldonado la Renault

Ieri, lîngă Parisul, în Guyancourt, la Technocentre, headquarter-ul constructorului, Renault a prezentat echipa de uzină. Interes mare nu numai din partea media, evenimentul fiind transmis și online, 1.200 de fani înscriindu-se pentru a vedea live evenimentul motorsport.

Carlos Ghosn, brazilianul ce conduce de ani buni grupul Renault Nissan, a deschis prezentarea. Omul numărul 1 al lui Renault a mărturisit că vrea "în doi ani echipa să fie din nou în top, alături de Mercedes, Ferrari sau Red Bull".

N-a ascuns că este vorba și de o strategie de marketing a grupului pentru a promova brandul în zone ale globului (China, India, Rusia) unde Formula 1 este foarte populară.

Toată lumea dorea să vadă cum arată monopostul, culorile lui și să afle cine vor fi piloții. Nu putea lipsi de la eveniment Alain Prost, marele pilot al francezilor, campion mondial în patru rînduri, ultima oară, în 1993, chiar sub sigla lui Renault.

Monopost negru cu galben

Cei doi piloți principali, danezul Kevin Magnussen și britanicul Jolyon Palmer, au fost cei care au arătat monopostul ce peste două săptămîni va începe testele oficiale la Barcelona, alături de celelalte echipe. Un cuplu surpriză pentru că pînă în weekend-ul trecut marele favorit să îmbrace combinezonul galben-negru era Pastór Maldonado.

Totul a căzut pentru că francezii n-au mai primit sprijinul financiar de la PDVSA, companie națională petrolieră din Venezuela, din cauza scăderii prețului petrolului. Asta în comparație cu 2015, cînd cei din Venezuela erau foarte darnici pentru că-și permiteau și vărsau în conturile lui Lotus, fosta echipă a lui Maldonado din sezonul trecut, 35 de milioane de euro.

Încă o dată se dovedește că indiferent de cît este de talentat un pilot, fără sponsori își pierde din interes!

Cine sînt piloții echipei

Danezul Kevin Magnussen este în Formula 1 din 2014. Chiar la debut, în Marele Premiu al Australiei, acesta a prins locul doi cu McLaren. A fost doar un foc de paie, fiindcă în sezonul trecut el a devenit pilotul de rezervă al echipei.

Britanicul Jolyon Palmer este debutant și este fiul pilotului F1 Jonathan Palmer. Jolyon a cîștigat titlul la GP2 în 2014, iar cum regula acolo este că dacă ai cîștigat o dată, nu mai poți participa și trebuie să ridici ștacheta. Iar cum următorul nivel este Formula 1, Palmer a fost nevoit să aștepte un sezon, pînă ca Renault să-l angajeze.

Cel de-al treilea pilot, cel de rezervă, este Esteban Ocon, iar ediția din acest an din Formula 1 va începe pe 20 martie cu Grand Prix-ul Australiei.    

100.000.000 €este bugetul minim al unei echipe pentru un sezon

30.000.000 €cîștigă un pilot de top din Formula 1 (Vettel, Alonso, Hamilton)

3 echipe de uzinăsînt în acest moment în F1: Mercedes, Ferrari și Renault (Honda furnizează doar motoare)

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează