SPORTURI  »  FORMULA 1  »  ACCIDENT

EXCLUSIV Fostul pilot Doru Sechelariu face o reconstituire șocantă a accidentului lui Romain Grosjean: „Putea să-i reteze capul. Unul la un milion scapă cu viață” + amintiri din padoc cu Grosjean

Resturi din monopostul lui Grosjean, după impact. Sursă foto: Imago +39   FOTO
Resturi din monopostul lui Grosjean, după impact. Sursă foto: Imago

Articol de - Publicat marti, 01 decembrie 2020 02:34 / Actualizat marti, 01 decembrie 2020 17:34

Accidentul terifiant suferit duminică de Romain Grosjean în Marele Premiu al Bahrainului a lăsat fără cuvinte întreaga lume a motorsportului, care a privit în direct cum pilotul francez scapă ca prin minune după un impact brutal, soldat și cu un incendiu de proporții.

  • Monopostul Haas al lui Grosjean s-a izbit de un parapet, la peste 200 km/h, iar mai apoi s-a rupt în două și a explodat! Francezul de 34 de ani a reușit să iasă din mașină pe propriile-i picioare și a fost transportat de urgență la spital, scăpând cu doar câteva arsuri și fracturi la mâini. El se află în afara oricărui pericol, dar nu va putea pilota în următoarea cursă. 
  • De pe patul de spital, Grosjean a recunoscut că viața i-a fost salvată de elementul „Halo” de pe monopostul său, componentă implementată în Formula 1 în urmă cu doi ani pentru a spori securitatea piloților. „Halo” este un sistem de protecție împotriva accidentelor, care constă într-o bară curbată plasată pentru a proteja capul pilotului.

La o zi distanță după accidentul lui Grosjean, GSP a luat legătura cu Doru Sechelariu (28 de ani, fiul ex-primarului băcăuan Dumitru Sechelariu), fost pilot în Formula Renault, Formula Ford, Formula BMW și GP3. Sechelariu jr. a analizat cu uimire impactul suferit de Grosjean și a explicat cititorilor Gazetei cât de aproape a fost „Marele Circ” de o nouă tragedie. 

Doru Sechelariu: „M-a frapat că a luat foc partea din mașină care n-avea combustibil”

„La ce am văzut, cred că e unul dintre cele mai brutale accidente. E mai brutal și decât accidentul lui Jules Bianchi (pilotul decedat în 2015, după accidentul suferit în 2014, la Suzuka). Cred că Grosjean a fost norocos, putea să-și rupă picioarele. Acolo era o glisieră din fier forjat. O glisieră identică i-a perforat jumătate din mașină și brațul lui Kubica, la acea cursă de raliu. Norocul lui Grosjean a fost că n-a luat acea glisieră perpendicular. A perforat-o, iar glisiera nu s-a deplasat în așa fel încât să-i reteze capul.

A avut noroc că a putut să iasă din mașină. Gândiți-vă ce s-ar fi întâmplat dacă era blocat și nu putea să iasă din cauza glisierei. Pe mine m-a frapat faptul că a luat foc partea din mașină care n-avea combustibil. Incendiul nu e normal! M-aș fi așteptat să ia foc partea din spate. E prima oară când văd că o mașină se rupe în două”, a declarat Doru Sechelariu, în exclusivitate pentru GSP.ro. 

Să intri frontal în acea glisieră cu peste 200 de km/h și să n-ai nimic rupt...cred că unul la un milion scapă cu viață - Doru Sechelariu

+35 FOTO

Doru Sechelariu: „FIA a gândit foarte bine această componentă”

Chiar dacă inițial a fost criticat din toate părțile, sistemul de protecție Halo a intrat în vigoare din 2018. În urmă cu doi ani, 9 dintre cele 10 echipe participante în „Marele Circ” votaseră împotriva acestui dispozitiv, temându-se că aerodinamica monoposturilor va avea de suferit. Doru Sechelariu a mărturisit în interviul acordat Gazetei că tocmai acest element i-a salvat viața lui Grosjean.

EXCLUSIV Fostul pilot Doru Sechelariu face o reconstituire șocantă a accidentului lui Romain Grosjean: „Putea să-i reteze capul. Unul la un milion scapă cu viață” + amintiri din padoc cu Grosjean

„Foarte bine gândită a fost această componentă impusă de FIA, cea cu protecția superioară. Am un fost coleg din Formula BMW, Henry, băiatul lui John Surtees, singurul campion de Moto GP și Formula 1, care a murit din cauza unui cauciuc deplasat de la altă mașină, care l-a lovit în cască și a murit pe loc (video mai jos). Posibil ca această componentă să-i fi salvat viața lui Grosjean”, crede fostul pilot. 

Doru Sechelariu s-a cunoscut cu Romain Grosjean

Doru Sechelariu, pilot care a concurat pentru o perioadă în GP3 (actuala Formula 3) a avut privilegiul de a interacționa cu nume mari din F1. Băcăuanul a dezvăluit împrejurările în care l-a cunoscut pe Romain Grosjean.

„Ne-am intersectat, da, l-am cunoscut personal. Ne-am cunoscut, ne-am dat mâna. El era în GP2 în 2009 sau 2010. A câștigat GP2 când eu eram în Formula BMW. Concuram pe aceleași circuite, doar că padocurile erau diferite. 

Cu ajutorul lui Dan Alexandrescu, fostul meu manager, Dumnezeul să-l ierte - el fiind jurnalist F1 - eu intram în padoc. A doua limbă maternă a lui Dan Alexandrescu era franceza și chiar avea o relație bună cu Romain Grosjean. Mai era acolo tot un francez, Adrien Tambay, concurent în Formula BMW, fiul fostului pilot de Formula 1 Patrick Tambay. Cu el încă mai țin legătura. Tambay era prieten bun cu Romain, fiind francezi amândoi, iar el mai venea prin padoc și vorbeam”, a declarat Doru Sechelariu. 

Mă bucur că a scăpat, având în vedere câtă neșansă a avut. I s-au întâmplat foarte multe ghinioane în F1. Sper că acum ghinioanele lui s-au terminat - Doru Sechelariu, despre Grosjean

EXCLUSIV Fostul pilot Doru Sechelariu face o reconstituire șocantă a accidentului lui Romain Grosjean: „Putea să-i reteze capul. Unul la un milion scapă cu viață” + amintiri din padoc cu Grosjean
Romain Grosjean. Sursă foto: Imago

2011este anul în care Doru Sechelariu a abandonat activitatea în circuitele automobilistice: primii patru ani i-a petrecut în curse de karting, după care a trecut în competiții monopost

CV Doru Sechelariu:

  • învingător la clasa Mini în Cupa FRAK
  • campion al Europei de Sud-Est în karting
  • participant în Formula Renault 1600 Belgia
  • participant în Formula Ford
  • participant în Formula BMW
  • participant în GP3
EXCLUSIV Fostul pilot Doru Sechelariu face o reconstituire șocantă a accidentului lui Romain Grosjean: „Putea să-i reteze capul. Unul la un milion scapă cu viață” + amintiri din padoc cu Grosjean
Imagine de arhivă cu Doru Sechelariu. Sursă: Facebook

Citește și alte știri despre accidentul lui Romain Grosjean:

VIDEO Romain Grosjean, mesaj de pe patul de spital după accidentarea horror suferită la Bahrain: „Fără acel dispozitiv, nu aș fi putut să vorbesc cu voi acum”

Lewis Hamilton, victorie la Bahrain, într-un Mare Premiu marcat de un incident grav: mașina lui Romain Grosjean a luat foc

Cariera pe care și-a construit-o fotbalistul dat afară de la FCSB, umilit și numit „vagabond” de Gigi Becali: „Ne vedem peste un an!”

Cornel Dinu a jignit doi „tricolori” după amicalul naționalei: „Au nume de CAP” + Fotbalistul despre care a spus „bine că nu l-am văzut pe teren”


Comentarii (10)
robby73
robby73  •  02 Decembrie 2020, 10:25
Postat de Adrian Fulgos pe 01 Decembrie 2020, 22:34

Ai doar parțial dreptate. România nu este considerat un market bun. Nu există o piață de desfacere mare. Cîți işi permit să cumpere Mercedes, Ferrari etc? Comparativ cu țările dezvoltate. Destul de puțini. Impactul comercial este scazut. Unde mai pui că o parte din sponsorizări vin din țară de origine a pilotului. Ori aici piloții români iarăși au de suferit. Nu au reușit piloții de raliuri. Cum să reușească in F1?

Hai ca iti dau un exemplu concret.....Ce piata de desfacere are Finlanda, la 5 milioane de locuitori? Cate masini vinde Ferrari si Mercedes etc. ? Ce sponsori mari vin din Finlanda, care au sustinut piloti finlandezi ? Raikönnen, Häkkinen, Rosberg, Bottas, Kovalainen, JJ Lehto, Mika Salo etc........ Ai talent, nu e nici o problema. La fel si cu polonezul Robert Kubica. Sunt foarte multi piloti care au ajuns in F1 si din tari sarace, de exemplu Chile, Ungaria, Cehia, Lichtenstein sau Marokko! Hai sa nu o tot dam cu "saracii romani" si sa fim realisti....lipsa de traditie si lipsa de talent....asta e.

883758598355956
Adrian Fulgos  •  01 Decembrie 2020, 22:34
Postat de robby73 pe 01 Decembrie 2020, 18:09

Pentru a atrage sponsori buni, trebuie să fi bun în cea ce faci și nu invers. Ai două posibilități 1. Ești foarte bun și atragi atenția sponsorilor sau 2. Nu contează cât ești de bun, atâta timp cât te sponsorizează cineva dintr-un anumit motiv anume. Se pare că nu a făcut parte din din nici una de categorii.

Ai doar parțial dreptate. România nu este considerat un market bun. Nu există o piață de desfacere mare. Cîți işi permit să cumpere Mercedes, Ferrari etc? Comparativ cu țările dezvoltate. Destul de puțini. Impactul comercial este scazut. Unde mai pui că o parte din sponsorizări vin din țară de origine a pilotului. Ori aici piloții români iarăși au de suferit. Nu au reușit piloții de raliuri. Cum să reușească in F1?

robby73
robby73  •  01 Decembrie 2020, 19:41
Postat de 22robert03 pe 01 Decembrie 2020, 08:43

Ati ales pilotul perfect pt un interviu o alta stea sustinuta de un pesedist un talent remarcabil. Oare Titi Aur o fi bun de ceva?

Nu știu dacă a fost susținut de cineva, dar declarațiile lui sunt foarte ciudate. Mă așteptam la ceva mai mult know-how de la unul care a pilotat o mașină de curse.

Vezi toate comentariile (10)
Comentează