Articol de Claudiu Badea - Publicat duminica, 20 aprilie 2025 17:19 / Actualizat duminica, 20 aprilie 2025 17:53
În cadrul sedinței Comisiei de Formula 1 a Federației Internaționale de Automobilism (FIA), care va avea loc săptămâna viitoare, se va discuta o modificare importantă a sistemului de propulsie ce va fi introdus începând cu anul viitor.
Noile reguli privind motoarele prevăd o distribuție egală a puterii între motorul cu combustie internă și sistemul hibrid, care va avea o putere de 350 kW. Cu toate acestea, unii producători s-au plâns că regenerarea energiei electrice nu este la fel de eficientă pe cât spera FIA, ceea ce creează probleme pe circuitele cu linii drepte lungi, precum Baku (Azerbaidjan) și Monza (Italia).
Regulamentul privind noile motoare urmează să fie modificat din sezonul viitor
În simulările efectuate pe aceste circuite, bateria se epuiza la mijlocul liniilor drepte, ceea ce ducea la o pierdere bruscă de putere, fapt ce ar putea crea premisele unor incidente grave. Din acest motiv, Comisia de Formula 1 va discuta o modificare a regulamentului pentru sezonul următor.
Ideea este ca în calificări puterea hibridă să fie menținută la 350 kW, dar în curse să fie redusă la 200 kW. Astfel, se va garanta că bateria nu se va descărca la fel de rapid, ceea ce ar trebui să contribuie la o performanță mai constantă a sistemului de propulsie. La activarea modului de atac, care se va face manual de către fiecare pilot, puterea sistemului hibrid va rămâne la 350 kW.
„Ceea ce vrem să evităm este o situație în care un pilot începe să ruleze liber la mijlocul liniei drepte pentru a regenera energie electrică. Asta i-ar enerva pe piloți și ar fi dăunător pentru curse.
FIA are toate informațiile, iar a aștepta până la începutul anului viitor pentru a face ceva ar fi prea târziu. Mai avem 8 luni la dispoziție pentru a reacționa”, a declarat Christian Horner, directorul Red Bull Racing, conform sportal.bg.
O opinie ușor diferită a exprimat-o șeful Mercedes, Toto Wolff, care a declarat că nu ar trebui să existe astfel de presupuneri despre ce se va întâmpla. În opinia austriacului, acest sport nu ar trebui să facă astfel de modificări, care s-ar aplica relativ rapid, fără a se ști care va fi performanța reală a noilor motoare.