SPORTURI  »  FORMULA 1  »  MARELE PREMIU AL AZERBAIDJANULUI

FORMULA 1 // Record Mercedes, Ferrari ezită » Când se va ascuți lupta de la vârful Formulei 1?

FOTO: Guliver/GettyImages
FOTO: Guliver/GettyImages

Articol de - Publicat luni, 29 aprilie 2019 17:35

Cursa de Formula 1 de pe circuitul stradal din Baku i-a revenit lui Valtteri Bottas, urmat de Lewis Hamilton, în timp ce rivalii în roșu au smuls locul al 3-lea, prin Vettel. Când se va ascuți lupta?

Pentru prima dată în istoria F1, o echipă capturează primele două locuri în primele patru curse ale unui sezon. Se întâmplă anul acesta cu Mercedes, care duminică, la Baku, au câștigat prin Valtteri Bottas, urmat de Lewis Hamilton. La fel în debutul de sezon din Australia, în timp ce în Bahrain și China ordinea a fost inversată, Hamilton, apoi Bottas.

Plictisitor, nu-i așa?”, spune cvadruplul campion mondial Sebastian Vettel, citat de BBC. „Atât de plictisitor. Și nu e vorba doar de aceste patru curse. S-au adunat deja patru ani, mai mult sau mai puțin”.

Cu toate acestea, germanul crede că Ferrari pot să-i testeze serios pe rivali pe parcursul acestui an, chiar dacă aceștia au demarat puternic. „Trebuie să muncim mai mult, mai bine. Tragem de noi cât putem de tare”, a declamat Sebastian, adăugând însă, cu sportivitate: „Nu ai cum să nu respecți faptul că ei se descurcă fenomenal și că în cea mai mare parte a timpului își aduc mașinile în locul potrivit”.

Mai buni în echipă

Încă mai sunt 17 curse, timp suficient pentru schimbări importante, însă deocamdată avantajul celor de la Mercedes în comparație cu Ferrari stă în unitatea echipei, în colaborarea mai bună a tuturor membrilor. „Ca team, noi mergem cu toți cilindrii. Ei nu”, a sintetizat perfect situația Hamilton.

„Avem uneltele, trebuie doar să punem totul cap la cap. Nu cred că mașina noastră este lentă. Mercedes sunt foarte iuți, dar pare că lor le e mai ușor să fie pe fază, iar nouă mai dificil”, crede Vettel.

Unele erori de strategie, altele personale, altele tehnice - vezi cum a pierdut Leclerc victoria în Bahrain din cauza motorului - au făcut ca Ferrari să nu împlinească acele așteptări puse în piloții săi înaintea sezonului. Mai este vorba și de alegerea cauciucurilor în calificări și curse, chestiune la care Mercedes au fost mai inspirați până acum.

Acesta pare să fie secretul anul acesta, pneurile, iar nouă ne lipsește ceva. Ne chinuim mai mult cu cauciucurile decât în anii anteriori”, a punctat Vettel. Se va încinge până la urmă bătălia? Poate că la Barcelona, pe 12 mai, vor apărea unele indicii. 

Precedentul Williams

Cele patru curse încheiate cu dublă Mercedes au făcut să cadă recordul din sezonul 1992 al celor de la Williams. Atunci, Nigel Mansell s-a impus în primele trei Mari Premii, urmat de coechipierul Ricardo Patrese. Pe atunci însă, monopostul FW14B al britanicului avea un avantaj major față de adversari, ceea ce nu este cazul acum. Dacă în urmă cu 27 de ani avantajul celor de la Williams era în medie de 1,2 secunde în calificări, în sezonul de față Mercedes are numai 0,246 secunde. 

„E ca un cub Rubik. Trebuie să-l rezolvăm. Avem mulți oameni care îl pot face în câteva minute, oameni inteligenți, doar că acum lucrăm cu un cub de dimensiuni foarte mari”Sebastian Vettel

„Sper ca într-un moment anume, Ferrari să intre în luptă. E nevoie să livrezi sută la sută în fiecare weekend. Până acum am reușit, ei trebuie să-și ridice nivelul ca să se bată cu noi”Lewis Hamilton

Vezi și: 

FORMULA 1 BAKU // VIDEO+FOTO Valtteri Bottas câștigă Marele Premiu al Azerbaidjanului! Hamilton și Vettel au completat podiumul

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează