SPORTURI  »  FORMULA 1  »  FERRARI

Ferrari începe o nouă eră » Provocarea lui Vasseur: „Suntem pregătiți pentru 2026. Am subestimat ceva în cazul lui Hamilton”

Fred Vasseur, alături de Lewis Hamilton // foto: Guliver/gettyimages
Fred Vasseur, alături de Lewis Hamilton // foto: Guliver/gettyimages

Articol de - Publicat vineri, 19 decembrie 2025 15:04 / Actualizat vineri, 19 decembrie 2025 15:04

Directorul Ferrari, Fred Vasseur, se pregătește pentru revoluția tehnică din Formula 1: „Sezonul va fi un maraton, atenție la buget”. Dar avertizează: „Cine va câștiga la Melbourne nu va fi neapărat învingător la finalul lui 2026”.

2025 a fost cel mai dificil an pentru Ferrari în istoria recentă. După 4 sezoane în care s-a clasat pe podiumul constructorilor, în 2024 fiind agonizant de aproape de titlul mondial, Scuderia din Maranello a avut un an abisal.

A fost deosebit de rău pentru Lewis Hamilton, septuplul campion mondial pe care Ferrari l-a transferat de la Mercedes. Hamilton a acumulat doar 156 de puncte, 86 sub colegul Charles Leclerc.

Pentru 2026, Ferrari speră că lucrurile vor sta considerabil mai bine. Asta pentru că în Formula 1 va avea loc o revoluție tehnică, cu monoposturi și unități de putere diferite.

Mașinile vor fi „mai scurte, mai înguste, mai ușoare și mai agile”, nu va mai exista DRS, dar piloții vor avea la dispoziție un „overtake mod”, o setare specifică pentru depășiri.

2026, anul revirimentului Ferrari? „Vom afla unde suntem abia la primele teste”

Înainte de trecerea în noul an, directorul Ferrari, Fred Vasseur, nu se încumetă la pronosticuri: „În Bahrain, la testele de pre-sezon, vom vedea mașini foarte diferite, cu alegeri ale echipelor, privind acest regulament, care se vor schimba chiar și la 180 de grade”.

Directorul tehnic Loic Serra l-a completat: „Nu știm cu adevărat unde se situează adversarii noștri și vom afla abia la primele teste de anul viitor”.

Noul monopost Ferrari va fi prezentat pe 23 ianuarie, cu câteva zile înainte de startul testelor de la Barcelona. Acestea se vor desfășura cu porțile închise și vor oferi echipelor prime indicii într-un an care va fi necesară o mare capacitate de adaptare.

„Un punct fundamental în sezonul următor va fi gestionarea plafonului bugetar. Dacă o echipă începe să introducă patru sau cinci actualizări în primele curse, sau dacă trebuie, de exemplu, să trimită un nou fund plat la o cursă îndepărtată precum Japonia sau China, își arde jumătate din bugetul de dezvoltare la începutul anului.

Va fi, așadar, important să evaluăm cu atenție fiecare pas, în funcție de poziția noastră. Cine va fi în frunte la Melbourne, la prima cursă, nu va avea neapărat mașina câștigătoare a anului”, a adăugat Vasseur, conform Gazzetta dello Sport.

Fred Vasseur, despre decizia de a prioritiza 2026: „Sunt convins că a fost alegerea corectă”

„Cunoaștem departamentele în care trebuie să facem o treabă mai bună decât anul acesta. Știm că motivele care au dus la descalificarea noastră din China ne-au afectat pentru o treime din campionat. Dar știm și care au fost aspectele pozitive, precum opririle bune la boxe, strategiile, fiabilitatea...”, a explicat Vasseur.

Potrivit lui Vasseur, o decizie care a avut un impact major asupra moralului echipei a fost oprirea timpurie a dezvoltării monopostului SF-25, astfel încât resursele să fie repartizate pentru monopostul din 2026. „Sunt convins că a fost alegerea corectă, dar am subestimat impactul psihologic pe care această decizie l-a avut asupra fiecărui membru al echipei, inclusiv asupra piloților.”

Vasseur și-a îndreptat o parte din reflecții tocmai către piloții săi: „Chiar și în cele mai grele momente, Hamilton a încercat mereu să găsească soluții, discutând cu echipa și cu inginerii. Acest lucru aduce o energie pozitivă, în ciuda dificultăților”.

Am subestimat impactul unei schimbări atât de mari pentru el. Nu este vorba doar de cultură sau mâncare, ci de fiecare procedură în parte. Trebuie să îmbunătățim colaborarea, este vorba și de a ne înțelege mai bine, de a ști de ce are nevoie”, recunoaște Vasseur.

Despre mesajul voalat al lui Leclerc: „Acum ori niciodată”

Pe deasupra, Vasseur a minimalizat mesajul amenințător transmis de Charles Leclerc după ultima cursă din 2025, afirmând că pentru Ferrari 2026 va fi un an de „acum ori niciodată”:

„Nu ar trebui să acordați prea multă atenție la ceea ce spun piloții imediat după ce coboară din mașină la finalul unui Grand Prix”.

Citește și:
Mauro Icardi, scrisoare spectaculoasă către Gheorghe Hagi, după un eveniment istoric la Galatasaray: „Vă scriu cu inima întreagă și cu umilința”
Campionate
Mauro Icardi, scrisoare spectaculoasă către Gheorghe Hagi, după un eveniment istoric la Galatasaray: „Vă scriu cu inima întreagă și cu umilința”
Viciere de rezultat în FCSB - Rapid?! A văzut faza și n-are niciun dubiu: „Penalty”
Superliga
Viciere de rezultat în FCSB - Rapid?! A văzut faza și n-are niciun dubiu: „Penalty”
„Cutremur la Inter” » Cristi Chivu, băgat de urgență în ședință! Ce planuri are președintele Marotta
Campionate
„Cutremur la Inter” » Cristi Chivu, băgat de urgență în ședință! Ce planuri are președintele Marotta
Scene incredibile în direct la TV! Lângă Ilie Dumitrescu, Săpunaru a răspuns scandărilor anti-Steaua: „Lasă, să se audă”
Superliga
Scene incredibile în direct la TV! Lângă Ilie Dumitrescu, Săpunaru a răspuns scandărilor anti-Steaua: „Lasă, să se audă”
ULTIMA ORĂ Uber - obligată în România la plata de drepturi de autor pentru muzica din mașină
Profit.ro
ULTIMA ORĂ Uber - obligată în România la plata de drepturi de autor pentru muzica din mașină
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (1)
Boermare
Boermare  •  19 Decembrie 2025, 23:22

Cât "bla bla" la Ferrari, de vreo 20 de ani, de când a plecat Schumacher????... Și totuși, tot o echipă de mijloc rămâne, cu tot cu aura ei de legendă.

Vezi toate comentariile (1)
Comentează
Close