SPORTURI  »  FORMULA 1  »  FORMULA 1

Haos și frustrare » Noul format de calificări din Formula 1, făcut praf : "E o mizerie!"

foto: Reuters
foto: Reuters

Articol de GSP - Publicat sambata, 19 martie 2016 16:04

Cei mai importanți piloți din Formula 1 și șefii principalelor echipe au criticat aspru noul sistem de calificare.

"Cred că noul format e o mizerie!", a spus directorul sportiv de la Mercedes, Toto Wolff. "Trebuie să discutăm despre situația asta, toată lumea face tot posibilul pentru a ajuta spectacolul. Dacă nu avem parte de spectacol, trebuie să ne așezăm și să discutăm".

"Da, e o mizerie. Presupun că în Bahrein nu va mai exista acest sistem. Bernie Ecclestone a spus că trebuie să renunțăm la el și să revenim la cel de dinainte", a declarat și șeful de echipă al Red Bull, Helmut Marko, conform marca.com.

Lewis Hamilton, care a obținut pole-position pentru prima cursă a sezonului, a spus: "Schimbarea e bună, cred că mai trebuie schimbat un pic, în direcția bună. Îmi place că există mai mult suspans până în ultima secundă".

"Nu știu de ce oamenii sunt surprinși, era foarte clar ce se va întâmpla. Nimănui nu i-a plăcut acest sistem. Bănuiesc totuși că i-a plăcut cuiva, altfel ar fi rămas cel din sezonul trecut", a spus Sebastian Vettel

Șeful Red Bull, Christian Horner, le-a cerut scuze fanilor în numele Formulei 1: "Noul format, după părerea mea, nu a funcționat și trebuie să le cerem scuze fanilor. Nu am oferit spectacol"

Întrebat dacă e de acord cu ideea că noul format e "o mizerie", legendarul Niki Lauda a declarat: "Da, așa e, e un sistem complet greșit. Am comis o eroare, trebuie să ne întâlnim și să o remediem. Toți șefii de echipă (inclusiv Mercedes) vor cere să fie schimbat. În Bahrein trebuie să revenim la sistemul vechi".

"Sunt favorizate echipele mari și ar trebui să fie exact invers. Am simțit frustrare, haos. Va trebui să vedem și reacția fanilor. Nu nouă trebuie să ne placă", a declarat Fernando Alonso.

CE S-A SCHIMBAT

 

Federația Internațională de Automobilism (FIA) a decis să schimbe sistemul de calificare în 2016, cu intenția de a face și mai spectaculoasă competiția.

În noul format, piloţii cei mai lenţi sunt eliminaţi pe măsură ce au loc cele 3 sesiuni de calificare. Până acum, aceștia erau eliminați la sfârșitul fiecărei faze.

Prima sesiune durează 16 minute, iar după 7 minute e eliminat cel mai lent pilot. Alţi 6 piloţi sunt eliminaţi la intervale de 90 de secunde, 15 piloţi urmând să participe la a doua sesiune.

A doua sesiune durează 15 minute. Cel mai lent pilot e eliminat după 6 minute. Apoi, la 90 de secunde este eliminat câte un pilot, până când rămân 8.

Cei 8 iau startul în ultima sesiune, de 14 minute, în care un pilot va fi eliminat după 5 minute, iar apoi câte unul va fi eliminat la 90 de secunde, până când ultimii doi vor lupta pentru pole-position.

Cariera pe care și-a construit-o fotbalistul dat afară de la FCSB, umilit și numit „vagabond” de Gigi Becali: „Ne vedem peste un an!”

Cornel Dinu a jignit doi „tricolori” după amicalul naționalei: „Au nume de CAP” + Fotbalistul despre care a spus „bine că nu l-am văzut pe teren”


Comentarii (2)
1158845000793701
Arrow Green  •  19 Martie 2016, 18:14

Cel mai bine era sa se pastreze regula din sezonul trecut. Nu e normal ca un pilot care este intr-un tur cronometrat si realizeaza un timp mai bun sa fie eliminat pentru ca au expirat cele 90 de secunde. Prima sesiune de calificari a fost un rateu in toata regula.

1059109910783295
Luci Luci  •  19 Martie 2016, 16:31

Cel mai spectaculos a fost sistemul cel mai vechi si clasic, atunci cand ieseai pe pista si o ora puteai sa te dai cate ture voiai si nu erai obligat sa iesi cu rezervorul plin si puteai sa alimentezi cata benzina voiai pentru startul cursei. Atunci puteai obtine cu masina usoara si cauciucurile noi super bune timpuri si viteze foarte mari, pe cand cu rezervorul plin esti mult mai lent. Mai buna era si regula cu 12 ture maxim disponibile in timpul de o ora decat aceste sesiuni de tot ***.

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Vezi toate comentariile (2)
Comentează