SPORTURI  »  FORMULA 1  »  TEHNIC

Modificare importantă în Formula 1 în 2025 » Vestele de răcire nu vor mai fi obligatorii

Mick Schumacher purtând o vestă de răcire în 2022 Foto: Imago Images
Mick Schumacher purtând o vestă de răcire în 2022 Foto: Imago Images

Articol de - Publicat joi, 20 februarie 2025 14:32 / Actualizat joi, 20 februarie 2025 15:03

Utilizarea vestelor de răcire pentru piloți în cursele cu temperaturi extreme nu va fi obligatorie în sezonul următor de Formula 1, care va avea loc în weekendul 14-16 martie, cu GP-ul Australiei, informează motorsport.com.

Sistemele de răcire au fost dezvoltate după Marele Premiu al Qatarului din 2023. Atunci, mai mulți piloți s-au plâns de condițiile climatice dificile, iar Logan Sargeant (Williams) s-a retras din cursă la jumătate din cauza epuizării fizice cauzate de temperaturile crescute.

Mai mult decât atât, Esteban Ocon (Alpine) a vomitat în cască, iar Lance Stroll (Aston Martin) și-a pierdut pentru scurt timp cunoștința.

Inițial, Federația Internațională de Automobilism intenționa să instaleze niște sisteme de climatizare în monoposturi pentru a răci aerul din cockpit.

Ulterior însă, s-a decis trecerea unor veste prin care circulă lichid de răcire prin și pe care piloții urmau să se integreze în echipament și care se folosesc de mai mult timp în sporturile cu motor.

Aceste veste vor fi utilizate în cursele în care se preconizează că temperatura aerului va depăși 31 de grade Celsius. Pentru sezonul următor, însă, utilizarea lor va fi opțională, deoarece se va reveni la ideea inițială, aceea de a integra sistemele de răcire direct în monoposturi.

Chiar dacă piloții aleg să nu folosească vestele care reglează temperatura, echipele vor fi obligate să adauge un balast de 500 de grame în monoposturi, pentru ca nimeni să nu profite de avantajul oferit de greutatea redusă.

Într-o zi toridă, temperatura din interiorul bolizilor de Formula 1 poate ajunge la 50-60 de grade Celsius

Începând cu sezonul 2026, sistemele de răcire vor fi integrate în designul noilor mașini, acestea urmând să beneficieze chiar și de o sursă de alimentare suplimentară. Astfel, aparatele vor fi instalate permanent în mașini, indiferent de temperatura aerului din exterior.

Anul trecut, cu ocazia Marelui Premiu al Ungariei, când subiectul a fost redeschis ca urmare a promisiunilor FIA că situația din Qatar nu se va repeta, Lewis Hamilton (pe atunci la Mercedes, acum la Ferrari) a declarat scurt și răspicat: „Nu avem nevoie de așa ceva”.

Citește și:
Filmarea cu accidentul care a șocat România: zboară peste două mașini în intersecție!
Noutati auto
Filmarea cu accidentul care a șocat România: zboară peste două mașini în intersecție!
Amenințări fără precedent la FCSB: „Nu vor să rămână la noi. Vor juca la echipa a doua, cu Recolta Gheorghe Doja și Avicola!”
Superliga
Amenințări fără precedent la FCSB: „Nu vor să rămână la noi. Vor juca la echipa a doua, cu Recolta Gheorghe Doja și Avicola!”
Louis Munteanu, rafală de reproșuri la interviu: „Când faci egal cu o echipă ca Metaloglobus...” + Și-a declarat admirația pentru rivală
Cupa Romaniei
Louis Munteanu, rafală de reproșuri la interviu: „Când faci egal cu o echipă ca Metaloglobus...” + Și-a declarat admirația pentru rivală
Aventura cu o blondă căsătorită a pus capăt căsniciei cu Ana
Campionate
Aventura cu o blondă căsătorită a pus capăt căsniciei cu Ana
Nouă fabrică în România, investiție de 10 milioane euro FOTO
Profit.ro
Nouă fabrică în România, investiție de 10 milioane euro FOTO
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

Acuzații SEISMICE împotriva lui Gheorghe Tadici: „S-a răzbunat că nu i-au ieșit pariurile! Știe toată țara că pariază!” » Retrasă definitiv la doar 25 de ani: „Era terminată psihic de Tadici, plângea non-stop!”

Scor aiuritor la baschet: 207 puncte diferență! » Scandal după meci: „E nevoie de bun-simț în astfel de situații” vs „Să ne oprim și să nu mai jucăm?”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă niciun comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează