Articol de Andrei Crăiţoiu, Ionuţ Iordache, Remus Dinu, Cezar Titor - Publicat luni, 09 iunie 2025 12:09 / Actualizat luni, 09 iunie 2025 12:30
În ultima zi petrecută la Munchen, după finala Ligii Campionilor și ,,Final Four"-ul de Liga Națiunilor, reporterii GSP au vizitat Motorworld din Munchen, o locație aflată la doar câteva minute distanță de Allianz Arena.
Motorworld Munchen este o destinație inedită pentru iubitorii de mașini, amplasată în zona de nord a orașului, într-un fost centru de întreținere feroviară recondiționat. Spațiul vechi de peste 100 de ani îmbină armonios farmecul industrial cu un concept actual dedicat pasiunii pentru automobile, iar imaginile surprinse de Ionuț Iordache, fotoreporterul GSP, sunt fascinante.
FOTO. Cele mai tari modele expuse la Motorworld Munchen
Vizitatorii pot descoperi expoziții impresionante cu vehicule de top, de la McLaren și Bugatti la Maserati și BMW, dar și ateliere de restaurare, magazine specializate și simulatoare captivante pentru curse sau zbor. În miniatură, există chiar un simulator de forțe G în viraje, similare celor pe care le au la dispoziție constructorii din Formula 1.
Trei McLaren P1, un Senna GTR, un hypercar în valoare de 2 milioane de euro, un Bugatti EB110 Le Mans, un Rolls-Royce care i-a aparținut lui Muhammad Ali, un BMW 507 de care s-a folosit Elvis Presley, celebrul Nissan Skyline R34 al lui Paul Walker din ,,Fast and Furious 4" sunt cele mai impresionante piese dispuse în hala din Munchen. De notat este faptul că acestea nu sunt mereu expuse, existând o rotație între modele.
Pe model Vegas, există chiar și o capelă de cununii, înconjurată de mașini Aston Martin sau Brabus.
Nu doar cele mai noi modele sunt accesibile publicului larg, ci și automobile ,,vintage", majoritatea BMW-uri care au scris istorie în competițiile de raliuri sau drag racing: E30 M3, M1 Procar sau 635 CSI.
Sunt expuse și mai multe modele fascinante, construite special pentru diferite competiții extravagante din Germania, mașini care nu ar fi în legalitate pe străzi, cu caroserii ciudate și motorizări halucinante: motoare de peste 10 litri!
Atrag atenția și garajele supraetajate din sticlă. În mai multe locuri, vizitatorii își pot achiziționa chiar un automobil aici. Un Mercedes E-Classe din 2003, bine întreținut, cu 15.000 kilometri la bord, costă 5.000 de euro, o ediție specială de Smart decapotabil 25.000, iar prețurile pentru un McLaren pornesc de la 250.000 de euro!
Intrarea este liberă, iar întregul complex funcționează ca un centru interactiv al culturii auto. Experiența este completată de restaurante moderne și de un hotel de patru stele, iar unele camere oferă posibilitatea de a-ți ține automobilul lângă tine. În momentul vizitei reporterilor Gazetei Sporturilor, complexul era înțesat de oameni, atât în zonele de expoziție, cât și la restaurante, baruri sau cafenele.
Există și câteva magazine de suveniruri cu tematică auto, dar și unul specializat pe Formula 1.



