SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  DACIA

FOTO Dacia a luat o decizie majoră » Le Figaro scrie despre noua direcție a companiei

Dacia Bigster / Foto: Instagram +33   FOTO
Dacia Bigster / Foto: Instagram

Articol de - Publicat duminica, 14 septembrie 2025 17:28 / Actualizat duminica, 14 septembrie 2025 17:29

Două știri îi vor surprinde pe cei care sunt interesați de Dacia, o marcă low cost, așa cum era la momentul achiziționării sale de către Renault în 1999.

În primul rând, numirea, la 1 septembrie, a unei directoare provenite de la Mercedes, Katrin Adt, în funcția de CEO al mărcii.

O alegere susținută cu scopul de a „continua dinamica Dacia și, mai ales, de a face față împreună următoarei provocări: electrificarea mărcii”, spune Fabrice Cambolive, directorul departamentului de creștere al Grupului Renault, potrivit Le Figaro.

Al doilea indicator: tocmai a prezentat un nou motor, hibridul G 150 4x4, vârful de gamă, care combină un motor turbo pe benzină cu 3 cilindri de 140 CP, GPL și un motor electric conectat la puntea spate, pentru o putere totală de 154 CP.

Sub conducerea lui Denis Le Vot, marca Dacia a devenit o marcă puternică, cu o gamă atractivă de produse, care a atras o bază de clienți mai largă. În numele Grupului Renault, doresc să îi mulțumesc lui Denis pentru toate realizările sale de-a lungul anilor. Îi urez bun venit Katrin Adt, a cărei experiență în industria auto va fi un atu important pentru Dacia.

- François Provost, CEO al Grupului Renault

Dacia a luat o decizie majoră » Le Figaro scrie despre noua direcție a companiei
Katrin Adt, noul CEO al mărcii Dacia. Foto: media.renaultgroup.com

Denis Le Vot a revoluționat Dacia, iar acum a fost înlocuit cu directoarea de la Mercedes

De la 1 septembrie 2025, Denis Le Vot nu mai este șeful Dacia, funcție pe care o ocupa din 1 ianuarie 2021. În mai puțin de 5 ani, directorul francez a reușit transformarea brandului românesc, care a devenit astăzi „bijuteria” grupului Renault.

Sub conducerea sa, Dacia a intrat pe segmentul C și, prin urmare, va urca în gamă. În Europa, acesta este segmentul cu cea mai mare cerere. Inclusiv cu modelul Duster, clasificat în segmentul B+, deoarece se află la granița dintre cele două segmente datorită dimensiunilor sale (4,34 m).

Pentru a aborda această piață fără „a sparge pușculița”, Denis Le Vot a reușit să impună platforma CMF-B pentru toate viitoarele modele Dacia, deși la nivel intern, unii doreau să dezvolte o platformă specifică pentru viitoarele modele, notează publicația Largus.

Cum a devenit Dacia o marcă tot mai atractivă

Dacia Spring 2024 / Foto: Instagram
Dacia Spring 2024 / Foto: Instagram
Dacia Spring 2024 / Foto: Instagram
Dacia Spring 2024 / Foto: Instagram
Dacia Spring 2024 / Foto: Instagram
+18 FOTO

La sosirea sa, Denis Le Vot a găsit un plan deja bine avansat. Astfel, în primăvara anului 2021, Dacia lansa primul său model 100% electric, Spring, la un preț fără concurență: mai puțin de 14.000 €. Iar la sfârșitul anului 2021, Joggerul ajunge în showroom-uri.

Dacă bretonul nu a trebuit să intervină prea mult asupra acestor două modele deja finalizate la preluarea funcției, el s-a implicat mai mult în următoarea noutate, Duster III. SUV-ul vedetă de la Dacia face un salt important în gamă. Dimensiunile sunt similare cu cele ale modelului Duster II, dar noul venit are un aspect destul de radical schimbat. Le Vot a încredințat „cheile stilului” Dacia francezului David Durand.

Denis Le Vot: „Ideea a fost de a transforma Dacia într-o mașină cool”

Responsabil cu stilul exterior al mărcii din 2020, el a reușit să facă modelele din ce în ce mai atractive, respectând în același timp bugetele. Duster III rămâne în continuare una dintre cele mai atractive mașini de pe piață, la 19.690€, prețul a crescut semnificativ față de predecesorul său: cu 1.700 €.

„Dacia va rămâne Dacia și va continua să ofere modele fiabile și relevante pentru clienți, achiziții inteligente la cel mai bun raport preț-valoare. Ideea a fost de a transforma Dacia într-o mașină cool, robustă, economică și ecologică. Noile modele Dacia afișează o personalitate autentică care le face mai atractive. Nu mai cumpărăm o Dacia doar pentru că este cea mai ieftină, ci și pentru că este o mașină atractivă”, spune Denis Le Vot.

Dacia a luat o decizie majoră » Le Figaro scrie despre noua direcție a companiei
Denis Le Vot, fostul șef Dacia. Foto: Imago

Apariția modelului Bigster

Apariția modelului Bigster va permite, de asemenea, Dacia să treacă la un nou nivel. Cu o lungime de 4,57 m (față de 4,34 m pentru Duster III), acest crossover este un adevărat vehicul din segmentul C. În ianuarie 2025 și, în prima jumătate a acestui an, a acumulat deja 17.329 de înmatriculări. Mai mult, în Franța, 80% dintre cumpărători provin de la concurență, ceea ce îl face un model redutabil.

Dacia a luat o decizie majoră » Le Figaro scrie despre noua direcție a companiei
Noul model Bigster. Foto: Langus.fr

Apariția hibridizării sub capota modelelor Dacia este un adevărat succes comercial. De exemplu, 69% din vânzările modelului Bigster se datorează motorizării Hybrid 155.

Dacia are planuri măreţe: va lansa C-Neo

foto: autopedia youtube
Așa arată noul model Dacia C-Neo // foto: reddit.com
foto: autopedia youtube
Dacia C-Neo / Foto: profit.ro.
foto: autopedia youtube
+22 FOTO

Dar Bigster nu este singurul model Dacia din segmentul C. Înainte de a fi înlocuit, Denis Le Vot a aprobat și proiectul C-Neo.

Acesta este compus dintr-o berlină și un break familial cu aspect de crossover, care va fi comercializat în toată Europa. Așteptat pentru jumătatea anului 2026, acesta se va poziționa deasupra modelului Jogger.

Citește și:
Filmarea cu accidentul care a șocat România: zboară peste două mașini în intersecție!
Noutati auto
Filmarea cu accidentul care a șocat România: zboară peste două mașini în intersecție!
Amenințări fără precedent la FCSB: „Nu vor să rămână la noi. Vor juca la echipa a doua, cu Recolta Gheorghe Doja și Avicola!”
Superliga
Amenințări fără precedent la FCSB: „Nu vor să rămână la noi. Vor juca la echipa a doua, cu Recolta Gheorghe Doja și Avicola!”
Louis Munteanu, rafală de reproșuri la interviu: „Când faci egal cu o echipă ca Metaloglobus...” + Și-a declarat admirația pentru rivală
Cupa Romaniei
Louis Munteanu, rafală de reproșuri la interviu: „Când faci egal cu o echipă ca Metaloglobus...” + Și-a declarat admirația pentru rivală
Aventura cu o blondă căsătorită a pus capăt căsniciei cu Ana
Campionate
Aventura cu o blondă căsătorită a pus capăt căsniciei cu Ana
Nouă fabrică în România, investiție de 10 milioane euro FOTO
Profit.ro
Nouă fabrică în România, investiție de 10 milioane euro FOTO
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

Acuzații SEISMICE împotriva lui Gheorghe Tadici: „S-a răzbunat că nu i-au ieșit pariurile! Știe toată țara că pariază!” » Retrasă definitiv la doar 25 de ani: „Era terminată psihic de Tadici, plângea non-stop!”

Scor aiuritor la baschet: 207 puncte diferență! » Scandal după meci: „E nevoie de bun-simț în astfel de situații” vs „Să ne oprim și să nu mai jucăm?”


Comentarii (5)
steaua1986.
steaua1986.  •  17 Septembrie 2025, 06:58

Dacia e mai criticata in Romania decat in vest, unde se vinde ca painea calda.....romanii prefera marci premium de acum 20 de ani, uzate si poluante, asa numitele cazane. Pericol public pentru circulatia pe drumurile publice, multi uita sa faca un banal schimb de ulei după ce le cumpara, nu mai zic de schimb de anvelope.

rocky3
rocky3  •  15 Septembrie 2025, 08:47

Doar numele a mai rămas din vechea Dacia! Din păcate și renumele!

aburika
aburika  •  14 Septembrie 2025, 20:15
Postat de Newman pe 14 Septembrie 2025, 18:35

Afacere buna pentru teparii renault.In china unde se produce Springul se vinde cu 6000 de eur, iar in Ro. cu 14000eur.

BYD Dolphin se vinde în China cu 9700 euro, iar în Europa cu 29000 euro. Tot Renault e de vină?

Vezi toate comentariile (5)
Comentează