SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  SALONUL AUTO BUCUREȘTI

FOTO Prima mașină electrică 100% românească este mai ieftină decât Dacia Duster » Bateriile sunt fabricate la Craiova!

Prima mașină electrică 100% românească este mai ieftină decât Dacia Duster » Bateriile sunt fabricate la Craiova! +50   FOTO
Prima mașină electrică 100% românească este mai ieftină decât Dacia Duster » Bateriile sunt fabricate la Craiova!

Articol de , - Publicat marti, 14 octombrie 2025 14:07 / Actualizat marti, 14 octombrie 2025 17:07

Ford Puma Gen-E este prima mașină complet electrică construită vreodată în România. Ulterior, pe liniile de producție și-au făcut loc, discret, și modelele Courier, e-Transit și e-Tourneo, de asemenea electrice și fabricate la uzina din Craiova. Modelul a fost expus la Salonul Auto București, desfășurat între 7 și 12 octombrie, la care GSP a participat.

Prețul de pornire al autovehiculului este de 23.900 de euro, TVA inclus. Prin programul „Rabla”, poate ajunge la 19.800 de euro. Are o autonomie de 523 km, un timp de încărcare completă de 23 de minute și un consum combinat de energie de 13.1 kWh/100km.

FOTO. Cum arată Ford Puma Gen-E, prima mașină electrică fabricată în România

Ford Puma Gen E, la Salonul Auto București
Ford Puma Gen E, la Salonul Auto București
Ford Puma Gen E, la Salonul Auto București
Ford Puma Gen E, la Salonul Auto București
Ford Puma Gen E, la Salonul Auto București
+45 FOTO

Modelul de bază are o putere maximă de 168 CP, atingând 100 km/h în doar 8 secunde. Cuplul motor este de 290 Nm, iar portbagajul este extrem de spațios: 574 de litri cu bancheta nerabatată și 1.283 de litri cu aceasta rabatată. Mașina dispune de jante din aliaj de 17 inci, iluminare ambientală, sistem de navigație și conectivitate 5G.

Modelul este disponibil în șase culori: Frozen White, Agate Black, Solar Silver, Digital Aqua Blue, Electric Yellow și Fantastic Red.

Ford Puma Gen-E concurează cu alte SUV-uri electrice compacte, cum ar fi MG ZS EV, Volvo EX30, Peugeot e-2008, Opel Mokka-e sau DS 3 E-Tense.

Toate scaunele sunt tapițate cu piele Sensico în culoarea negru onyx și, contra cost, poate veni cu trapă panoramică, cârlig de remorcare detașabil, pachet avansat de asistență sau pachet confort. La interior, noul model Ford produs la Craiova are un ecran tactil de 12'', cadran de bord digital și un sistem de sunet premium. Scaunul şoferului oferă suport lombar ajustabil.

Toate modelele Puma Gen-E vin cu Android Auto şi Apple CarPlay wireless.

„Tot ceea ce știm și iubim la Ford Puma, dar electric. Păcat că nu te vei bucura prea mult înainte să fii nevoit să oprești pentru încărcare”, a fost review-ul celor de la Top Gear.

Asamblat la uzina Ford Otosan din Craiova și echipat cu motoare electrice provenite din Halewood, Marea Britanie, noul Puma Gen-E marchează un moment important pentru industria autohtonă. Bateriile sunt, la rândul lor, fabricate tot la Craiova.

Ford Puma Gen E, la Salonul Auto București
Ford Puma Gen E, la Salonul Auto București
Ford Puma Gen E, la Salonul Auto București
Ford Puma Gen E, la Salonul Auto București
Ford Puma Gen E, la Salonul Auto București
+45 FOTO
Citește și:
Campionul european era să o „comită” cu partenera » Gluma făcută chiar de aniversare
Campionate
Campionul european era să o „comită” cu partenera » Gluma făcută chiar de aniversare
Derapaj suburban al unui fost jucător la adresa lui Marius Șumudică: „Se purta ca un schizofrenic! Ne povestea cum se descurcă el cu soția lui”
Superliga
Derapaj suburban al unui fost jucător la adresa lui Marius Șumudică: „Se purta ca un schizofrenic! Ne povestea cum se descurcă el cu soția lui”
Lucescu a făcut praf doi „tricolori”, apoi s-a enervat și a plecat din conferință: „Mă tot frecați! Nici măcar nu l-am mai văzut”
Nationala
Lucescu a făcut praf doi „tricolori”, apoi s-a enervat și a plecat din conferință: „Mă tot frecați! Nici măcar nu l-am mai văzut”
A dezvăluit motivul pentru care a divorțat de fostul fotbalist: „Face parte din 0,01% din populație cu această «problemă»”
Stiri extrasport
A dezvăluit motivul pentru care a divorțat de fostul fotbalist: „Face parte din 0,01% din populație cu această «problemă»”
PREMIERĂ Ansamblu major în zonă fierbinte a Bucureștiului. Turnuri de 25 etaje, în pregătire
Profit.ro
PREMIERĂ Ansamblu major în zonă fierbinte a Bucureștiului. Turnuri de 25 etaje, în pregătire
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

Scandal de proporții în Bosnia: „Interziceți românii pe stadion! Escortați-i afară din țară!” » De vină e un banner scandalos

Furtună în Iran! Un clip apărut pe internet „fără voia fotbalistului” a pornit o anchetă pentru „încălcarea moralității publice” » Imaginile sunt acum pe tot internetul


Comentarii (8)
VuAd
VuAd  •  16 Octombrie 2025, 08:13
Postat de radoo93 pe 15 Octombrie 2025, 02:39

Preferai să rămână ARO și să nu le cumpere nimeni? Pe sistemul sărac, dar mândru? Sau preferai că patronul sa fie vreun autohton gen Patriciu, Tiriac, Ioan Niculae? Că sa nu meargă profitul direct in SUA, să meargă mai întâi în buzunarul lui și apoi pe iahturi, vile, avioane in străinătate? Daca nu vrei sa plece profitul din tara, e simplu. Cumpără acțiuni la Ford. Sunt listate public.

Omul se refera usor ironic la titlul articolului, care nu are nicio legatura tu realitatea. 'Prima masina electrica 100% romaneasca' - titlu care e doar un click-bait demn de presa aia 'buna' Nu zice nimeni ca nu e bine pentru economia locala sa se faca cat mai multe masini in tara la noi. Titlul corect ar fi trebuit sa fie : Prima masina electrica 100% construita in Romania. Nicidecum 100% Romaneasca .... Cititi printre randuri inainte sa sariti ca arsii la fileu.

liviuemil
liviuemil  •  15 Octombrie 2025, 23:30

Sa va fie de cap masinile electrice.

Shogun01
Shogun01  •  15 Octombrie 2025, 09:13
Postat de gojgaru pe 14 Octombrie 2025, 22:43

Fordul , un brand românesc de tradiție :)))

Este o fabrica in Romania, care asigura cateva mii de locuri de munca. Dacia a ramas doar cu numele romanesc, dar actionarul majoritar este francez

Vezi toate comentariile (8)
Comentează