Articol de Alexandru Stanciu - Publicat marti, 01 iulie 2025 21:24 / Actualizat marti, 01 iulie 2025 21:24
Registrul Auto Român a emis un comunicat oficial prin care atenționează conducătorii mai multor mărci de autovehicule să se prezinte în rețeaua autoritzată de service-uri a producătorilor pentru verificări detaliate asupra problemelor tehnice cu impact major asupra sistemelor de siguranță activă și siguranță pasivă.
Mărcile auto vizate sunt următoarele și se referă la modelele construite în perioada 1998-2019: Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Cupra, Dodge, DS, Ferrari, Ford, Honda, Jeep, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen.

RAR, comunicat oficial pentru milioane de șoferi români
„Registrul Auto Român (RAR) recomandă posesorilor de autovehicule să acceseze în cel mai scurt timp platformele de informare ale producătorilor auto sau să se prezinte în rețeaua autorizată de service-uri a producătorilor.
RAR atrage atenția că în momentul de față se derulează o serie de campanii de rechemări pentru următoarele mărci auto, construite între 1998 și 2019:
Audi
BMW
Cadillac
Chevrolet
Chrysler
Citroën
Cupra
Dodge
DS
Ferrari
Ford
Honda
Jeep
Land Rover
Lexus
Mazda
Mercedes
Mitsubishi
Nissan
Opel
Seat
Skoda
Subaru
Suzuki
Toyota
Volkswagen
RAR precizează că posesorii de autovehicule trebuie să trateze cu celeritate aceste notificări deoarece vizează probleme tehnice și cu impact major asupra sistemelor de siguranță activă și siguranță pasivă.
Exemplificăm că o parte dintre aceste campanii de rechemare impactează componenta airbag.
Studiile au identificat un risc, legat de combinarea unui climat cald și umed cu îmbătrânirea vehiculului, care ar putea determina degradarea anumitor componente chimice prezente în declanșarea airbagului. În cazul unui impact, airbagurile defecte se pot sparge atunci când sunt declanșate și pot proiecta fragmente metalice în habitaclu care ar putea provoca răni grave sau chiar deces.
Menționăm că, potrivit datelor furnizate de producători, impactul asupra parcului auto din România în privința autovehiculelor ale căror probleme tehnice trebuie remediate este de aproape 14.000 de mașini (siguranță activă) și peste 85.000 (siguranță pasivă).
RAR menționează că este vorba doar de mașini raportate ca vândute în România prin rețeaua producătorilor, nu și de cele achiziționate din piața comunitară, acestea urmând a fi identificate ulterior, fie de producători, fie de reprezentanții producătorilor din țara noastră.
Pentru a veni în sprijinul clienților săi, RAR are în vedere ca, într-un termen scurt, să includă în certificatul RAR Auto-Pass atenționările privind campaniile de rechemare în service-uri, dar și crearea unei platforme interactive care să faciliteze accesul publicului privind campaniile de rechemare. Astfel, vom putea atenționa clienții care se prezintă la RAR sau în stațiile ITP pentru diverse activități despre aceste campanii.
Refuzul de a participa la remedierea defecțiunilor implică riscuri atât în privința siguranței proprii cât și a pasagerilor sau a celorlalți participanți la trafic.
Precizăm că toate campaniile de rechemare în service sunt gratuite. În calitate de autoritate în domeniul siguranței rutiere, RAR se implică activ în derularea campaniilor de rechemare în service-uri a autovehiculelor identificate ca având probleme tehnice”, se arată în comunicatul oficial al celor de la RAR.




Csikszereda pregătește lovitura înaintea meciului cu Dinamo » Negocieri cu fundașul lui Robbie Keane