Articol de Sergiu Alexandru - Publicat miercuri, 26 martie 2025 16:40 / Actualizat joi, 27 martie 2025 06:58
Uzina Dacia a trecut în ultimii 20 de ani printr-o transformare spectaculoasă. S-au investit în automatizarea producției, capacitatea fiind acum una demnă de marile branduri auto. Iar pentru noul model, Bigster, Renault a băgat 340 de milioane de euro.
Dacia este unul dintre cele mai căutate branduri pe pe piața auto, având tot mai mulți clienți la nivel european. Astfel că în uzina de la Mioveni s-au făcut investiții importante, iar capacitatea de producție a crescut considerabil.

Investiție de 340 de milioane de euro la uzina Dacia
Pentru a produce noul model, Bigster, grupul Renault a investit o sumă uriașă. E vorba de 340 de milioane de euro. Iar comenzile sunt pe măsură, asta deși lansarea comercială are loc în aprilie.
„Am depăşit deja 1.200 de comenzi pentru Bigster în România, iar în Europa sunt peste 10.000, fără a avea maşina în vreun showroom. Peste 90% dintre comenzi au vizat echiparea de top, iar două treimi au mers către hibrid“, a spus Mihai Bordeanu, directorul general Automobile Dacia, potrivit Business Magazin.
Câte mașini Dacia produce uzina de la Mioveni
În ultimii 20 de ani, la uzina Dacia s-au făcut investiții impresionante pentru automatizarea procesului de producție.
Potrivit sursei citate, în 2004 uzina producea aproape manual maşină în 2004. Acum sunt produse zilnic peste 1.200 de SUV-uri Duster şi Bigster.
„Sunt 550 de roboţi la presaj caroserie. În 2007-2008 eram la 5% grad de robotizare şi acum suntem la 60%. Sunt planuri de dezvoltare, dar sunt bazate pe rentabilitate. Pentru calitate şi ergonomie totul este deja pus la punct.
De la începutul caroseriei până la final procesul durează 12 ore. La caroserie efectiv procesul durează 2,5-3 ore. Duster şi Bigster sunt făcute pe două linii identice la caroserie, după care la vopsitorie şi montaj intră pe aceeaşi linie.
În linia de prelucrare de mare vitezăla presaj s-a investit 36 mil. Euro. Acum la verificare sunt 10-14 operatori, care în viitor ar putea fi înlocuiţi de roboţi, dar această investiţie va fi realizată în funcşie de rentabilitate, iar investiţia s-ar ridica la 4-6 milioane de euro.
Acum la presaj nu mai există transfer manual realizat de operator, ci doar făcut de roboţi. Utilizăm numai tablă din Italia şi Slovacia şi consumăm 800 de tone detablă pe zi“, a spus Sile Fulga, director executiv al Uzinei Vehicule Dacia şi coordonator al Platformei Industriale Mioveni.



