Articol de Roxana Fleşeru - Publicat vineri, 10 octombrie 2025 23:04 / Actualizat vineri, 10 octombrie 2025 23:29
Tony Godsick, agentul lui Roger Federer, a vorbit în cadrul podcastului „Served with Andy Roddick” despre cum s-a încheiat colaborarea dintre fostul lider mondial și Nike.
„El nu a părăsit Nike, ci Nike l-a abandonat”, a spus Tony Godsick în podcastul „Served with Andy Roddick”, referindu-se la momentul în care Roger Federer a rămas fără sponsorul american de echipament.
Contractul dintre câștigătorul a 20 de trofee de Mare Șlem și Nike a durat între 1994, anul debutului în tenisul profesionist, și martie 2018.
„M-am dus la sediul Nike la începutul lunii ianuarie 2017 pentru a încerca să obțin un nou contract. Roger nu câștigase niciun trofeu de Grand Slam de patru ani. Două săptămâni mai târziu, a câștigat Openul Australiei. Mi-am spus că va fi ușor, dar nu a fost așa. Apoi, a câștigat Wimbledon 2017 și Openul Australiei 2018. Dar, în cele din urmă, nu s-a concretizat nimic”, a dezvăluit Tony Godsick.
Uniqlo a venit spre Roger Federer
Agentul a trăit foarte greu despărțirea de Nike.
„În acel moment, eram foarte supărat: eram agentul care nu reușea să reînnoiască contractul celui mai bun jucător din istoria tenisului”, a subliniat el. Așadar, s-a mobilizat pentru a găsi o soluție și, după o discuție cu Anna Wintour, redactorul-șef al revistei Vogue, ar fi fost contactat direct de marca japoneză Uniqlo, cea cu care și-a încheiat cariera elvețianul în 2022.

În 2018, s-a vorbit despre un contract de 300 de milioane de dolari pe o perioadă de 10 ani între Roger Federer și Uniqlo. Elvețianul a apărut pentru prima oară într-un echipament oferit de firma japoneză la Wimbledon în 2018.