Articol de Luminița Paul - Publicat duminica, 23 martie 2025 14:58 / Actualizat duminica, 23 martie 2025 15:18
Holger Rune (21 de ani, locul 12 mondial) s-a supărat pe arbitrul de scaun după ce a pierdut în turul secund al turneului Masters 1000 de la Miami în fața americanului Reilly Opelka cu 6-4, 3-6, 6-7 (5-7). Oficialul francez Arnaud Gabas nu a oprit jocul când lumina s-a aprins brusc în arenă, chiar în timpul unui punct din tie-break-ul setului decisiv.
În mod necaracteristic lui, danezul Holger Rune nu a strâns mâna arbitrului francez Arnaud Gabas după meciul din turul 2 de la Miami, în urma unui incident petrecut în tie-break-ul setului al treilea, care l-a iritat pe recentul finalist de la Indian Wells.
Rune conducea cu 2-1 în tiebreak, când luminile din arenă au fost aprinse brusc, chiar în timpul unui punct, ceea ce l-a deranjat clar pe jucătorul nordic, care a sfârșit prin a-l pierde.
Imdiat, Holger, marcat de efort, cu răsuflarea tăiată, s-a apropiat și s-a adresat arbitrului, cerând ca punctul să fie rejucat în conformitate cu regula elementelor perturbatoare, în engleză hindrance. Arbitrul nu a fost de acord cu acest lucru și nu a permis rejucarea punctului.
Dialogul dintre cei doi a decurs astfel:
Holger: „În mijlocul punctului s-a aprins lumina, omule. Este un obstacol, omule".
Gabas: „Nu te-ai oprit. Dacă mi-ai arătat că ai fost împiedicat de asta, atunci da".
Holger: „Sunt eu arbitrul, în primul rând? Eu nu sunt arbitru. Tu trebuie să anunți. De asemenea, am făcut «așa» în mijlocul punctului. Putem vedea dacă am făcut «așa» în mijlocul punctului?".
Arbitrul a permis revizuirea video și publicul a început să huiduie, dar scorul a rămas la fel.
Holger Rune running out of breath asks for a video review as he claims he was hindered by a light which came on during the rally against Reilly Opelka.
— edgeAI (@edgeAIapp) March 22, 2025
Umpire checks the video and decides no hindrance took place.
2-2 in tie breakpic.twitter.com/6wNadCzaj5
Holger Rune: „Nu merită deloc strângerea de mână”
Danezul a pierdut, în cele din urmă, cu 5-7 în tiebreak-ul decisiv, iar după înfrângere, nu a vrut să strângă mâna arbitrului. Apoi și-a revărsat frustrarea.
„Nu merită deloc strângerea de mână. Nu voi mai juca niciodată cu acel arbitru. De obicei este foarte profesionist, dar acesta este unul dintre cele mai rele lucruri pe care le-am trăit în cariera mea”, a declarat nordicul.

„Într-un fel, sunt furios. Este o greșeală complet brutală din partea ATP și a arbitrului de scaun. Lumina se aprinde în mijlocul unui punct din tiebreak-ul setului trei, iar arbitrul nu oprește punctul", a declarat Rune la TV 2 Sport după înfrângere.
„Am fost clar deranjați amândoi de asta. Dacă el ar fi pierdut punctul, s-ar fi plâns. Iar eu mă plâng pentru că am pierdut punctul. Este o mare greșeală că turneul și cei care controlează lumina se pot gândi să o aprindă în mijlocul unui punct... este cel mai neprofesionist lucru pe care l-am trăit în viața mea", a asigurat Holger.
Reilly Opelka: „Dacă eram eu, probabil aș fi fost amendat!
Adversarul său, Reilly Opelka, a vorbit de asemenea despre incident. „A avut un punct de vedere valid. Dacă luminile l-au deranjat, atunci așa a fost. Nu cred că inventează ceva. El a respectat regulile pentru a se face revizuirea video. Nu a fost nicio greșeală din partea lui”, a apreciat americanul.
„Dacă aș fi fostul eu în locul lui, probabil că aș fi fost amendat cu încă 80 de mii de dolari, așa cum am fost săptămâna trecută la Indian Wells”, a adăugat, râzând. „Nu au știut cum să aprindă luminile. Le-am cerut eu. Și apoi bum, am fost pălmuit cu o amendă frumoasă. Așa că săptămâna asta joc gratis", a încheiat Opelka.