Articol de GSP - Publicat joi, 14 ianuarie 2010 00:00
Diferenţele dintre noul şi vechiul Spark, alias Matiz, sînt enorme, începînd de la design şi terminînd cu ţinuta de drum. Iar preţul a rămas tot în sfera low-cost
Daewoo-ul Matiz nu mai are nevoie de nici o introducere. Derivat iniţial din conceptul Lucciola, semnat Italdesign Giugiaro şi desenat pentru Fiat, micuţul model coreean, promovat sub motto-ul "Micul gigant", s-a produs şi la Craiova şi a devenit o maşină extrem de populară pe plaiurile mioritice, în ciuda numeroaselor sale neajunsuri. Preţul mic, dimensiunile reduse, look-ul plăcut şi consumul relativ avantajos de carburant au primat, de exemplu, în faţa lipsei de stabilitate, a habitaclului înghesuit şi a finisărilor slabe.
Noul Spark merită însă toată atenţia! Chevrolet şi-a făcut bine temele, a învăţat din greşelile Daewoo, şi atacă în forţă piaţa liliputanelor ieftine. Maşina vine în România în martie.
Concept de stradă
Chevrolet a decis să spargă monotonia din clasa mini-low-cost cu noul Spark. Zis şi făcut. Design-ul modelului de stradă e aproape identic cu cel al prototipului Beat, prezentat în 2007 la Salonul Auto de la New York. "Cocteilul" de muchii drepte, suprafeţe drepte şi angulare frapează din orice punct. Iar efectul de masivitate, indus părţii frontale de blocurile optice neobişnuit de mari şi calandrul impozant, şochează la prima vedere. În ceea ce priveşte habitaclul, s-a mers cam pe aceeaşi reţetă, cu menţiunea că la interior surprinde şi ergonomia excelentă, şi confortul şi spaţiul. Nici o legătură cu Matiz-ul!
Accent pe siguranţă
Cele şase airbag-uri standard pe Spark pot părea o fiţă. Dar nu e aşa. Noul Spark a obţinut patru stele la testele EuroNCAP, ceea ce e bine pentru o maşinuţă de oraş ieftină. Dar acesta este numai aspectul "dur" al accentului pe siguranţă. Pe parcursul testului, Spark-ul a arătat o ţinută de drum aproape impecabilă pentru clasa sa, frîne eficiente şi un confort demn de un model mai mare. Iar motorul de 1.2 litri şi 81 CP este mai mult decît suficient pentru mersul în oraş şi se descurcă binişor şi pe autostradă.
6.999 euro (TVA inclus) costă un Spark cu 6 airbag-uri şi servodirecţie
Adversari:
Hyundai i10
Peugeot 107
Citroen C1
Suzuki Splash
Opel Agila
Diferenţele dintre noul şi vechiul Spark, alias Matiz, sînt enorme, începînd de la design şi terminînd cu ţinuta de drum. Iar preţul a rămas tot în sfera low-cost
Daewoo-ul Matiz nu mai are nevoie de nici o introducere. Derivat iniţial din conceptul Lucciola, semnat Italdesign Giugiaro şi desenat pentru Fiat, micuţul model coreean, promovat sub motto-ul "Micul gigant", s-a produs şi la Craiova şi a devenit o maşină extrem de populară pe plaiurile mioritice, în ciuda numeroaselor sale neajunsuri. Preţul mic, dimensiunile reduse, look-ul plăcut şi consumul relativ avantajos de carburant au primat, de exemplu, în faţa lipsei de stabilitate, a habitaclului înghesuit şi a finisărilor slabe.
Noul Spark merită însă toată atenţia! Chevrolet şi-a făcut bine temele, a învăţat din greşelile Daewoo, şi atacă în forţă piaţa liliputanelor ieftine. Maşina vine în România în martie.
Concept de stradă
Chevrolet a decis să spargă monotonia din clasa mini-low-cost cu noul Spark. Zis şi făcut. Design-ul modelului de stradă e aproape identic cu cel al prototipului Beat, prezentat în 2007 la Salonul Auto de la New York. "Cocteilul" de muchii drepte, suprafeţe drepte şi angulare frapează din orice punct. Iar efectul de masivitate, indus părţii frontale de blocurile optice neobişnuit de mari şi calandrul impozant, şochează la prima vedere. În ceea ce priveşte habitaclul, s-a mers cam pe aceeaşi reţetă, cu menţiunea că la interior surprinde şi ergonomia excelentă, şi confortul şi spaţiul. Nici o legătură cu Matiz-ul!
Accent pe siguranţă
Cele şase airbag-uri standard pe Spark pot părea o fiţă. Dar nu e aşa. Noul Spark a obţinut patru stele la testele EuroNCAP, ceea ce e bine pentru o maşinuţă de oraş ieftină. Dar acesta este numai aspectul "dur" al accentului pe siguranţă. Pe parcursul testului, Spark-ul a arătat o ţinută de drum aproape impecabilă pentru clasa sa, frîne eficiente şi un confort demn de un model mai mare. Iar motorul de 1.2 litri şi 81 CP este mai mult decît suficient pentru mersul în oraş şi se descurcă binişor şi pe autostradă.
6.999 euro (TVA inclus) costă un Spark cu 6 airbag-uri şi servodirecţie
Adversari:
Hyundai i10
Peugeot 107
Citroen C1
Suzuki Splash
Opel Agila